Paljonko olisi mielestäsi kohtuullinen hinta tv-luvasta?
Minun mielestäni nykyhinta on ihan järkyttävän korkea. Meidän perheessä telkkarista katsotaan ainoastaan lastenohjelmia satunnaisesti, ja niistäkin näkyy suurin osa olevan uusintojen uusintoja. Tästä ilosta pitäisi maksaa kohta 250 euroa vuodessa eli yli 20 euroa kuussa!
Ellei sitten tarkoitus ole saada saita kansa katsomaan televisiota kaikki vapaa-aikansa kaiken itsenäisen ajattelun estämiseksi...
Kommentit (72)
oli se, että suurin osa ihmisistä käyttää muita palveluita kuin YLE:n palveluita, joten miksi vähemmistön tarpeita tarvitsisi muiden kustantaa.
argumentin todisteeksi, tuo todistaa vain mikä on se pienin yhteinen nimittäjä, joka yhdistää ihmisiä.
Missään noista ohjelmista katsomassa ei ole "suurin osa suomalaisista", ja noiden ohjelmienkin katsojat hajautuvat noiden ohjelmien lisäksi juuri niihin pienempiin segmentteihin, joita YLE palvelee.
Minä katson tuosta listasta ainoana "Tanssii tähtien kanssa" -ohjelmaa, muuten katsonkin Ylen uutisia ja Teemaa.
Voisin maksaa ehkä kympin kuussa Ylen maksullisesta kortista. Voi olla että jättäisin ostamattakin. Etenkään urheilu ei jaksa kiinnostaa yhtään ja niistä vielä maksaakin.
Muuten, ruotsinkieliseltä kanavalta tulee usein mielenkiintoisempaa ohjelmaa kuin kuin Yle 1& 2:lta ja vielä suomeksi tekstitettynä.
vaikka BB Talk Showta katsoisi 5.6 miljoonaa ihmistä, niin silti se olisi paskaa.
Nykyistä mediamaksun voisi pitää ennallaan, jos se määrättäisiin budjettirahoituksen ulkopuoliseksi suoraan YLElle meneväksi veronluonteiseksi maksuksi.
Eli siis kaikki maksamaan.
Vaan jotain LAADUKASTA. Nyt se tuottaa lähinnä huonolaatuista ohjelmistoa, jota kukaan EI EDES KATSO! Mitä järkeä tässä on? Olen valitettavasti sitä mieltä, että jos Yle ostaisi BBC:ltä parhaat ohjelmat, vaikkapa edes puoli tuntia päivässä, Ylen ohjelmiston laatu paranisi kohisemalla. Enkä tosiaan tarkoita Midsomerin murhia enkä Hercule Poirottia. Miksi Suomessa ei osata tehdä tymäkkää poliittista analyysiä, ja vielä vähemmän satiiria?
Se joka ylempänä arvosteli Ylen ohjelmien laatua.
hyväksykää se :). Ei mua hävetä myöntää pätkääkään, että pidän ns. huonosta viihteestä, joka leimaa minut aivokuolleeksi eliitin silmissä. Sen sijaan sylettää maksaa palvelusta, jota en kertakaikkiaan tarvitse. Sama se kuinka hienoa laatuohjelmaa sieltä tulee mutta koska ei kosketa minua, ei minun oikeustajulla ole perusteltua, että kustannuksetkaan koskisivat.
hyväksykää se :). Ei mua hävetä myöntää pätkääkään, että pidän ns. huonosta viihteestä, joka leimaa minut aivokuolleeksi eliitin silmissä. Sen sijaan sylettää maksaa palvelusta, jota en kertakaikkiaan tarvitse. Sama se kuinka hienoa laatuohjelmaa sieltä tulee mutta koska ei kosketa minua, ei minun oikeustajulla ole perusteltua, että kustannuksetkaan koskisivat.
Olen samaa mieltä. Lisäksi on pakko kummastella näkemystä, jonka mukaan nyky-Suomessa olisi paljonkin ihmisiä, joiden ainoa kulttuurinlähde olisi televisio. Itse ainakin pidän televisiota aika marginaalisena kulttuurintuottajana. Teatterissa kyllä käymme, samoin konserteissa, ja keskinkertainen kirjallisuuskin päihittää kyllä Ylen ns. kulttuuritarjonnan mennen tullen ja palatessa.
ja sellaisia tekee ja esittää Suomessa Yleisradio. Piste.
Av-logiikka jyrää. Koska Mamma käyttää teitä vain Porvoossa, on ilman muuta selvää, että valtion tuella ei pidä korjata mitään muita kuin Porvoon teitä.
osoittaa sen, ettei YLE kilpaile julkisena toimijana liian voimakkaasti kaupallisen sektorin tonteilla. Ei Yleisradion tehtävä ole tuottaa tai esittää suurista yleisöistä kilpailevia hittituotteita, vaan tarjota jokaiselle jotain. Täyttää niitä rakoja, joita kaupallinen media jättää tyhjiksi. Siinä Yleisradio on parhaimmillaan, juuri siksi että sen ei tarvitse tehdä kaikkea vain suurten yleisöjen ehdoilla, toisin kuin kaupallisten toimijoiden.