Miten hävität henkilötietoja sisältävät paperisi?
Muuton keskellä siivosin mappeja ja nyt olisi iso läjä henkilötietoja sisältäviä papereita menossa roskiin. Mä en jaksaisi kaikkea saksilla silputa niin pieneksi kuin tarvitsee. Keväällä voin noi tietenkin polttaa mökillä... Miten te muut hävitätte henkilötietoja sisältävät paperit?
Kommentit (44)
yksi kaveri tekee niistä uutta paperia. Se siis repii ne, liottaa vedessä massaksi (johon voi sekoittaa värejä tai heiniä tms) ja nostaa viiralla sieltä papereita kuivumaan itselleen kirjepaperiksi tms.
sitten vaan paperinkeräykseen. Kauhean usein en jaksa tätä tehdä, ehkä n.4-5/krt/vuosi leikin silppuria.
kun ei silppuriakaan ole. Takassa polttaminen ois tosi kätevää kyllä, jos olisi takka.
Meillä on nykyään paperinkeräyspönttö ja vien sellaisinaan sinne. Kukaan ei tee mun tiedoilla mitään - esim. henkilönumero. Multa ei voi mitään varastaa.
Ajattelen, että kun vien pönttöön niin paperit menevät uusiomassaksi. Tuskin sieltä kukaan alkaa noukkia ihmisten tietoja. Niin paljon on mainospaperia. Ajattelen, että tämä on ihan turvallista, vaikka ei sitten olisikaan...kuka olis kiinnostunut esim. mun sairauksista jne jne
Sillä meni mappikaupalla paperia. Yksittäiset paperit silppuan käsin.
mä vien työpaikan silppuriin.
Vaan eihän tuollaista materiaalia paljoa ole ihmisellä, harva kai mitään tiliotteita enää kotona hilloaa, kun kaikki sähköisenä.
Ne taas mitkä on paperilla (tyyliin asunnon kauppakirjat) on hyvä säilyttää muutenkin.
No sillä henkilötunnuksellahan voi vaikka hakea pikavippiä sun nimissä... Tai ehdä tilauksia postimyynnistä. Muuten vaan esiintyä sinuna.
Meillä on nykyään paperinkeräyspönttö ja vien sellaisinaan sinne. Kukaan ei tee mun tiedoilla mitään - esim. henkilönumero. Multa ei voi mitään varastaa. Ajattelen, että kun vien pönttöön niin paperit menevät uusiomassaksi. Tuskin sieltä kukaan alkaa noukkia ihmisten tietoja. Niin paljon on mainospaperia. Ajattelen, että tämä on ihan turvallista, vaikka ei sitten olisikaan...kuka olis kiinnostunut esim. mun sairauksista jne jne
Meillä on nykyään paperinkeräyspönttö ja vien sellaisinaan sinne. Kukaan ei tee mun tiedoilla mitään - esim. henkilönumero. Multa ei voi mitään varastaa.
Ajattelen, että kun vien pönttöön niin paperit menevät uusiomassaksi. Tuskin sieltä kukaan alkaa noukkia ihmisten tietoja. Niin paljon on mainospaperia. Ajattelen, että tämä on ihan turvallista, vaikka ei sitten olisikaan...kuka olis kiinnostunut esim. mun sairauksista jne jne
että sun henkiötiedoilla (sotu, nimi, osoite) voi joku esim. hakea kulutusluottoja tai ostaa osamaksulla tavaraa. Mä en ikipäivänä uskaltaisi laittaa henkilötietoja sisältäviä papereita sellaisenaan paperinkeräykseen.
voi yksitellen silputa ihan käsin tavalliseen roskikseen. Koko paperia ei tervitse tuhota, se henkilötieto-osuuskin riittää.
osan olen polttanut. olen tehnyt työtä pienissä erissä niin ei ole stressannut liikaa.
hieman kaappeja tyhjensimme:)Pinemmät erät poltamme uunissa.
En kyllä paperinkeräykseen laittaisi papereita joissa on sotu,vastahan oli juttua lehdissä että niitä on tosiaan tongittu ja otettu ihmisten papereita.Sotulla voi esim ottaa pikavippejä jne toisen nimiin
ne menee silppuriin, eivät maksa kovin paljon ja pääset ongelmasta nopeasti eroon. Ostat vain sellaisen, joka tekee riittävän kapeaa silppua.
Samalla laitteella saa helposti hävitettyä myös vanhat pankkikortti-tyyppiset kortit ja cd/dvd-levyt.
ja käytän ne kompostipussin kuivikkeena :)
Laitan kaatisjätteeseen sitten mössön.
Meillä on sattuneesta syystä varastossa vielä vähän enemmänkin tuhottavaa, joten taidan ostaa oman silppurin, jos noi halvat mallit kerran pelittää. Olen tosi varovainen papereitten tuhoamisen kanssa, koska olin itse aikanaan kesätöissä paikassa jossa tällä paikkakunnalla käsitellään paperinkeräysjäte, ja käsittelijänä oli paljon tyyppejä, joiden en missään nimessä haluaisi näkevän omaa henkilökohtaista postiani. Monilla oli rikostaustaa liittyen juuri varkauksiin/kavalluksiin ja olivat tuossa työssä kuntoutuakseen takaisin työelämään. Tämä siis vinkkinä sille, joka ajatteli ettei hänen tiedoillaan kukaan mitään tee. Ei se ihan mahdotonta ole, nimittäin, että niinkin käy.
ap
vain sen henkilötietososan pois, loput pareinkeräykseen. Mies vie töihin tietosuojalaatikkoon meidän muut tietoja sisältävät paperit.
Meillä on nykyään paperinkeräyspönttö ja vien sellaisinaan sinne. Kukaan ei tee mun tiedoilla mitään - esim. henkilönumero. Multa ei voi mitään varastaa. Ajattelen, että kun vien pönttöön niin paperit menevät uusiomassaksi. Tuskin sieltä kukaan alkaa noukkia ihmisten tietoja. Niin paljon on mainospaperia. Ajattelen, että tämä on ihan turvallista, vaikka ei sitten olisikaan...kuka olis kiinnostunut esim. mun sairauksista jne jne
että sun henkiötiedoilla (sotu, nimi, osoite) voi joku esim. hakea kulutusluottoja tai ostaa osamaksulla tavaraa. Mä en ikipäivänä uskaltaisi laittaa henkilötietoja sisältäviä papereita sellaisenaan paperinkeräykseen.
joku saa nämä tiedot helpommin paperinkeräyslaatikoista kuin postilaatikostasi, koska..?
ja heitän roskiin, jos joku niitä haluaa palasista roskien seasta yhdistellä ja kaivella, niin siitä vaan!
Tai sitten PAKSULLA tussilla ja lisäksi kuulakärkikynällä (tai muulla terävällä kynällä) tussaan molemmat puolet.