Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kypärähössötys karannut pahasti käsistä, ennen vain vammaiset käyttivät kypärää!

Vierailija
08.01.2011 |

Nykyään lapsilla pitäisi olla kypärä polkupöyräilyn lisäksi myös luistellessa, pulkkamäessä jne. Varmaan kohta myös ihan tavallisissakin leikeissä! Ei näin ollut aiemmin ja kyllä ne lapset siltikin ihan hengissä selvisivät aikuisiksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapsilla pitäisi olla kypärä polkupöyräilyn lisäksi myös luistellessa, pulkkamäessä jne. Varmaan kohta myös ihan tavallisissakin leikeissä! Ei näin ollut aiemmin ja kyllä ne lapset siltikin ihan hengissä selvisivät aikuisiksi.

Näin on. Ja ne muutamat jotka menetti kävelykyvyn tai puhekyvyn, sai pyörätuolin ja erikoisopetusta. Meillä ei ainakaan laiteta lapsille vauhdikkaisiin leikkeihin kypärää päähän, kun ne on niin kalliitakin.

Vierailija
2/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä kyllä ihmettelen, että pesäpalloa pelattaessa ei tarvi pitää vieläkään. Itse olen lapsena saanut pesäpallomailasta päähän niin että tähtiä näkyi, kun syötin sitä palloa eikä lyöjä osunutkaan vaan huitaisi yläkanttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pesäpalloon ja jääkiekkoon kypärät päähän, mutta kaunoluisteluun ja pulkkamäkeen ei tarvitsisi ilman, että saa paheksuvia katseita. Toki saa sielläkin käyttää, jos haluaa.

Vierailija
4/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
5/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ei turhia turvavöitä ja kypäriä käytelty ja jotku selvisi hengissä siltikin;) Miksiköhän tuollaisia suojavälineitä on kehitetty, johtuiskohan siitä, että ne ennaltaehkäisevät TURHIA vammautumisia ja kuolemia. Tunsin nelikymppisen naisen, joka kaatui rullaluistelussa, löi päänsä ja kuoli, eikä ollut kypärää..

Vierailija
6/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pari aivotärähdystä lapsena, kun kaaduin luisimilla. Ennestään niitä oli jo pyöräilystä ja hevosen selästä tippumisista (silloin oli kyllä kypärä, ilman kypärää olis voinu käydä jo vähän ikävämmin). Jos joku mulkoilee kypärä päässä luistelevaa lastani, niin siinähän sitten mulkoilee.

Vierailija
7/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllä sitä mieltä, että luistellessa ja pyöräillessä kypärät on hyväksi ja tarpeelliset. Jää on kuitenkin niin kova, että kypärä suojaa, jos kaatuu. Mutta ei meillä ainakaan pulkkamäessä kypäriä ole.

Vierailija
8/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään lapsena pitänyt kypärää, muuta kuin ratsastuskypärää, mutta silti olen nyt aika onnellinen, että oma lapseni pyöräilee ja luistelee kypärän kanssa. Ja hienoa, että se on niin yleistä, että lapset pitävät sitä ihan normaalina käytäntönä.

Vierailija
9/9 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan säästä ja iästä riippumatta lapsilla kypäräpakko, kurahousupakko ja turvaliivipakko, jos vain hetkeksikin poistuvat sisätiloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi