Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko oikein imettää veljen lasta?

Vierailija
18.11.2010 |

meillä on 3 kk vanha tyttö ja imetän häntä. veljelläni on 2 viikkoa vanha tyttö ja hänen äitinsä joutui äsken lähtemään sairaalaan kovan verenvuodon takia. veljeni tuo kohta tytön mulle hoitoon, ei ole koskaan syönyt pullosta. joten, annanko tissiä, omaa tissimaitoa pullosta vai korviketta?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se äiti sitten ole pumpannu valmiiksi maitoa pakastimeen tai ostanu korviketta varalle, jos bilettämään lähti?

että osa palstailijoista ei joko osaa lukea tai ei ymmärrä lukemaansa laisinkaan.

Vierailija
22/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ostanu korviketta varalle, jos bilettämään lähti?

Onneksi isä sentään hoitaa lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sairaalaan joutuminen verenvuodon takia onkin varsinaista bilettämistä...

Vierailija
24/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 kk vanha tyttö ja imetän häntä. veljelläni on 2 viikkoa vanha tyttö ja hänen äitinsä joutui äsken lähtemään sairaalaan kovan verenvuodon takia. veljeni tuo kohta tytön mulle hoitoon, ei ole koskaan syönyt pullosta. joten, annanko tissiä, omaa tissimaitoa pullosta vai korviketta?

Ihan jo siksi, että tuo on vielä niin pieni vauva, että imetys on kovin herkillä, ja jos nyt joutuu syömään pullosta, voi koko imetys kaatua siihen. Toki jos äiti joutuu olemaan pidempään sairaalassa, voi se kaatua siihenkin.

Mun mielestäni on todella outoa, että jotkut laittaa "hyi yäkäsiis niinQu tosi ällöä"-fiiliksensä lapsen edun edelle. Mutta meitä on moneen junaan.

Vierailija
25/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos korvikkeesta rupeaa tulemaan vatsavaivoja

Vierailija
26/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen edustahan tässä loppujen lopuksi on kyse! Ei äidin mahdollisista fiiliksistä.

Vierailija
27/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään vauvaa imettämään. Itse äitinä haluaisin kyllä kontrolloida, kuka vauvaani imettää (ihan jo ruokavalio, mahdollinen tupakointi tai lääkitys yms.)

Korviketta pullosta.

Vierailija
28/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika edesvastuutonta lähteä tuosta vaan sairaalaan ilman että olisi hankkinu korviketta varalle tai pakastanu maitoa.

Vierailija
29/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin neljän tuttavan lapsia.

Olen luovuttanut maitoa äidinmaitokeskukselle.

Minä kysyisin lapsen vanhemmilta kuinka tehdään.

Kun ovat olleet meillä hoidossa pienenä. Hekään eivät olleet saaneet koskaan pulloa.

Toki olimme sopineet siskon kanssa, että näin teemme :). Meilläkin kovin saman ikäiset lapset.

Minä olen myös lypsänyt kaverin vastasyntyneelle maitoa lisämaidoksi.

Vierailija
30/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vauvallekin parempi, että isä hoitaisi häntä.

Vierailija
31/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tajunnan rajamailla, niin eiköhän silloin mennä piipaa-autolla melkein leikkuriin sisään.Eli ei olla keskustelukunnossa.

Vierailija
32/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellista ja typerää tuollaisia asiattomia kommentteja heittää väliin.

Ap:lla on asia josta hän halusi täältä mielipiteitä kysyä, ja onneksi on fiksujakin ihmisiä väliin saanut asiallisia kommentteja heittää.

Hävetkää te turhanpäiten kirjoittelijat!

AP:

toivottavasti vauvan äiti toipuu pian!

Itse tekisin niinkuin jo täällä on sanottukin, että kysyisin vanhemmilta onko ok jos sinä imetät heidän lastaan, tai sitten mikä heidän ajatus vauvan ruokkimisesta oli..

Vierailija
33/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei isä voi hoitaa lasta? Varmasti vauvallekin parempi, että isä hoitaisi häntä.

Minä olen hoitanut siskon vauvaa siinä kohtaa kun siskon piti mennä sairaalaan isomman, vakavasti sairastuneen lapsensa kanssa. Oli sydän sykkyrällä jo siitä, että toinen oli sairastunut todella vakavasti ja siitä, että joutui jättämään vauvan toisen hoitoon. Mutta aina ei voi valita.

Vierailija
34/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei huoli niin tissistä :) Pitäähän pieni hengissä pitää.

Vierailija
35/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toivoisin että mieheni sisko imettäisi vauvaani, jos vain maito riittäisi. Toki voisi korvikettakin antaa, ei sekään olisi ongelma. Mutta mä olen imettänyt siskoni vauvaa ja siskoni on imettänyt mun vauvaa, eikä se ollut mikään ongelma kummallekaan. Pääasia että vauva saa ruokaa.

Vierailija
36/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse samaa mielta, niin mikset imettaisi? En tajua. Mutta taa onkin varmaan provo...

Vierailija
37/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle pääasia olisi etta vauva saa ravintoa. Ja jos joku vauvaani imettäisi olisin kiitollinen.

Oman veljeni vaimon vauvaa en itse imettäisi, koska kälyni ei siitä tykkäisi.

Vierailija
38/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää nyt pahvit SAATANA :D

Vierailija
39/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ai, että tajuttoman äidin pitäisi imettää?? Herätkää nyt pahvit SAATANA :D

Äitihän oli _lähes_ tajuttomassa tilassa, ei siis kuollut tms. Äiti oli myös lähtenyt sairaalaan. Häntä ei siis oltu viety piipaa autolla.

Opettele lukemaan!

Vierailija
40/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ai, että tajuttoman äidin pitäisi imettää??

Mutta ei kai se nyt ihan hullua olisi. Synnytin lapseni UK:ssa, ja siellä tehtiin birth plania. Kirjasin siihen toiveen, että jos minulle tapahtuu jotain, haluan lapselleni annettavan luovutettua äidinmaitoa korvikkeen sijaan. No, luovutettua maitoa heillä ei ole, mutta sanoivat, että kyllä lapsi tuodaan rinnalle syömään tai siltä lysetään, vaikka olisikin tajuton. Olin vastauksesta iloisesti yllättynyt.

Mutta asiaan: minusta imettäminen olisi parasta. Tosin ehkä tunnet veljen puolison sen verran hyvin, että voit varmaan vähän arvella hänen kantaansa. Täällähän tuntuu olevan muutamia, joita asia jotenkin järkyttää. Luuletko että vauvan äiti suhtautuisi noin?