Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi yllätti taas pk-seudun! On se vaan

Vierailija
18.11.2010 |

ihmeellistä, miten se aina yllättääkin ja saa kyseisellä alueella aikaan kaaosteorian. Eikö siellä päin katsota säätiedotuksia, aamulla ulos ikkunasta ym. vai mikä mättää?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä, miten se aina yllättääkin ja saa kyseisellä alueella aikaan kaaosteorian. Eikö siellä päin katsota säätiedotuksia, aamulla ulos ikkunasta ym. vai mikä mättää?

mainittiin, kuinka pk-seudulla taas törttöillään:)

Mitä tulee ap.een aloitukseen, ihmettelen kyllä ihan samaa.

Vierailija
42/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talven tulo on kyllä kaikille tiedossa, MUTTA fakta on se, että täällä on autoja paljon enemmän kuin jossain maalla.

Kun on paljon autoja, sattuu myös enemmän kolareita jne..

Sille ei vain mahda mitään, enemmän ihmettelen miten VR ei saa liikennettä sujumaan ja tarpeeksi kalustoa ajoissa pitämään radat puhtaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne raasut osanneet varautua keliin kun saivat ison ketjukolarin aikaiseksi?

mainittiin, kuinka pk-seudulla taas törttöillään:)

Mitä tulee ap.een aloitukseen, ihmettelen kyllä ihan samaa.

Vierailija
44/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätti myös sen rekkakuskin (ammattilaisen) tuusulanväylällä.

Jyväskylässä oli ketjukolari vaikka ei ollut edes lumipyryä?! Miten on mahdollista, eikö siellä osata ajaa?

Alkutalvesta lumi yllätti pohjoisessa. Ai mutta senhän maalaiset on unohtaneet tai ainakin hyvin sivuuttaneet!

Mutta ihanko sä tosissasi uskot että kehäkolmosen takana ei ole kuin maalaisia? :)

Vierailija
45/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että jossain lehdessä kirjoitetaan, että talvi yllätti pk-seudulla, ei tarkoita sitä, että se yllätti kirjaimellisesti. Se tarkoittaa sitä, että kuskeja on monenlaisia aina liikenteessä ja sitten nämä vähän huonommat/hutiloivammat kuskit säheltää lumen tullessa, kuka mistäkin syystä (kesärenkaat, ajaa liian lujaa kun on kiire, ei pidä turvaväliä jne, mitä tehdään joka tapauksessa aina, oli lunta tai ei). Se ei silti tarkoita sitä että se talvi tai lumi yllätti, haloo. Kannattaisi ap:nkin joskus tulla pk-seudulla käymään eikä vaan ravata sitä oman talon ja navetan väliä.

Vierailija
46/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on kummallista että ne maalta, savosta ja pohjanmaalta muuttaneet, eivät osaa täällä etelässä ajaa autolla vaan törttöilevät.

Niitä alkuperäisiä stadilaisia täällä on erittäin vähän, valtaosa on junan tuomaa porukkaa.

Oletteko te ihmettelijät koskaan ajaneet täällä ruuhka-aikoina? Juuri aamulla siis esim. ? Tiedättekö sen automäärän? Kun siinä letkassa yksi ajaa kaiteeseen tai ojaan, seuraava ehkä ennättää jarruttaa ja väistää, mutta se kolmas välttämättä ei jne ja siitä tulee onnettomuutta.

Kun siellä harvaan liikennöidyillä aluikella ajat ojaan, ei se ketään haittaa, kun liikennevirta on vähäisempää.

Yritin kiertää Turun motarilla tapahtuneen kolaroinnin ja ajoin Bembölen kautta kohti helsinkiä. Väärä valinta! Tie oli erittäin huonossa kunnossa, sohjoa ja pöperöistä lunta. Autoja oli pitkänä letkana edessä ja takana. Joku auto oli kait juuttunut mäkeen tai simahtanut siihen, toinen auto oli sen edessä ja tämä hidasti entisestään.

En jaksanut seistä jonossa. Jono nytkähtää aina vähän liikkeelle ja siinä vaiheessa kun se ns. kulkee eteenpäin, sitä painaa kaasua, ei se auto muuten mene, ja saattaa käydä niin että edessä oleva jarruttaa yllätteän, jarrutat itse, olet perässä ja tai ojassa tai vastaantulevan kaistalla.... ei se sen kummempaa ole, mutta kun väkeä on ihan tolkuttomasti.

Tein u-käännöksen ja palasin moottoritielle. Sielläkin autojonot seisoi. Kilometrien mittaiset autojonot kahdessa kaistassa. Lunta tuiskutti ja tie oli huonossa kunnossa, sohjoinen.

Vierailija
47/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätti myös sen rekkakuskin (ammattilaisen) tuusulanväylällä. Jyväskylässä oli ketjukolari vaikka ei ollut edes lumipyryä?! Miten on mahdollista, eikö siellä osata ajaa? Alkutalvesta lumi yllätti pohjoisessa. Ai mutta senhän maalaiset on unohtaneet tai ainakin hyvin sivuuttaneet!

Mutta ihanko sä tosissasi uskot että kehäkolmosen takana ei ole kuin maalaisia? :)

asun kehä III ulkopuolella ja olemme maalla. olen eri tyyppi kuin tuo.

Vierailija
48/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne on onneksi vaan peltikolareita tai ojaan ajoja, mutta valitettavasti niistä liikenne jumittuu.

Mun mielestä aika kurjaa kun mies lähtee ajamaan tossa kelissä duuniin, sitten joku molopää viittii vielä naureskella että "yllättikö keli". Siellä on tuhansia autoja, jos siellä on yksi auto poikittain keskellä tietä, niin se jo pistää liikenteen jumiiin.

Tervetuloa ihan itse tänne ajelemaan, voi mieli vähän muuttua kun näkee liikennemäärän, eikä ole pelkästään henkilöautoja tuolla ajamassa vaan myös suuri määrä busseja ja rekkoja.

Vierailija
49/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä maalla ole kuin yksi auto kilometrin säteellä =)

Vierailija
50/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nykyään asun pk-seudulla. Tänään ajoin töihin kaksi kertaa niin kauan kuin normaalisti. Mutta ei täällä silti mikään yllätys ollut tämä lumen tulo. Yhtään onnettomuutta en nähnyt. Ihmiset sen sijaan ajoivat kiltisti hyvinkin kelin mukaan. Mutta kun fakta on se, että tällä on hyvin paljon enemmän ihmisiä ja autoja eli liikennettä kuin maalla, niin totta kai liikenne puuroutuu ja onnettomuuksia tulee enemmän.

Ajelin minä aikoinaan kotiseudullakin tällaisissa, ja joskus pahemmissakin keleissä, mutta kun vastaan tulee puolessa tunnissa 3 autoa, niin harvoin siitä ketjukolaria saadaan aikaiseksi.

Vierailija
51/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lappilaisena loukkaa että oletatte kaikki kehäkolmosen yläpuolella olevan Lappia.

Kyllä se talvi muuallakin yllättää, mutta totta on että paljon vähemmän liikennettä täällä Lapin läänissä on. Mutta me tiedämme että se musta jää ja lumi tulee yleensä lokakuun tienoilla. Ja saa tuolla tiellä sitten varoa hirviä ja poroja. On sitten omaa tyhmyyttä jos ei ajoissa varaudu talvirenkailla yms.

Opetelkaa Suomen rajat ja lopettakaa yleistämästä.

Minä olen Lapista ja kehtaan myöntää sen. Saatan joskus myös törttöillä liikenteessä.

Vierailija
52/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lappilaisena loukkaa että oletatte kaikki kehäkolmosen yläpuolella olevan Lappia.

Kyllä se talvi muuallakin yllättää, mutta totta on että paljon vähemmän liikennettä täällä Lapin läänissä on. Mutta me tiedämme että se musta jää ja lumi tulee yleensä lokakuun tienoilla. Ja saa tuolla tiellä sitten varoa hirviä ja poroja. On sitten omaa tyhmyyttä jos ei ajoissa varaudu talvirenkailla yms.

Opetelkaa Suomen rajat ja lopettakaa yleistämästä.

Minä olen Lapista ja kehtaan myöntää sen. Saatan joskus myös törttöillä liikenteessä.

Katsos kun se ei aina riitä että itse varautuu. Täällä on liikenteessä monia monia muita autoilijoita.

Onnettomuuteen voi joutua vaikka itse ajaisi kuinka hyvin tahansa.

Ei pelkät renkaat ja oma ajotyyli takaa sitä että matka taittuu turvallisesti ja hyvin.

Vierailija
53/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait missään ole uutisoitu, että yllätti, vai onko? Todettu vain, että ajokeli huono, kuten oli jokunen viikko sitten Keski-Suomessa.

Mutta hei, nostakaa käsi ylös ne, joiden mielestä talvi ei yllätä, jos se yön aikana tulee :) :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi