Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ottaa niin päähän kun hössötetään kahdesta kotimaisesta kielestä

Vierailija
31.12.2010 |

ikään kuin saamen kielet eivät olisi kotimaisia kieliä! Saamen kielet kun ovat vielä paljon vanhempia ja alkuperäisempiä kieliä täällä kuin ruotsi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse saamenkielinen?

Ruotsin pakollisuudesta sanoisin sen, että on aikamoista tuhlausta käyttää siihen resursseja, kun oppimistulokset eivät kuitenkaan voi kummoisia olla. Aika harvat oppivat peruskoulussa kummoista ruotsintaitoa. Itselleni kielten oppiminen on ollut helppoa, mutta osalle se on todella vaikeaa.

Vierailija
2/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse saamenkielinen?

En ole, mutta ottaa silti päähän, kun kukaan ei pidä heidän puoltaan.

Ruotsin kieltä sanotaan kotimaiseksi, koska heitä on asunut täällä joitakin satoja vuosia. No, saamelaisia on asunut täällä tuhansia vuosia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun milloin mitäkin ruotsin kieleen liittyvää perustellaan sillä, että se on "toinen kotimainen". Haloo! Miksi kotimaisuus on monopolisoitu ruotsille? Samat oikeudet saamen kielille, kiitos!

Vierailija
4/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin supisuomalaisten suomalainen äidinkieli.

Voiskin olla valinnaista, että sais ottaa ruotsin, saamen tai viittomakielen...

Vierailija
5/5 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin supisuomalaisten suomalainen äidinkieli.

Voiskin olla valinnaista, että sais ottaa ruotsin, saamen tai viittomakielen...

Jos lakia lukee sopivasti, niin tuonhan pitäisi olla jo mahdollista... pakollinen aine on "toinen kotimainen" ja ainakin minä lasken mainitsemasi aineet kotimaisiksi, eli kun lukee äidinkieltään suomea ensimmäisenä kotimaisena niin näistä voisi valita yhden toiseksi kotimaiseksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän