Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Vaikeat synnytykset? Mikä syynä?

Vierailija
17.11.2010 |

Mikä teki synnytyksestäsi vaikean (jos olet kokenut sellaisen) oman arviosi mukaan?

Aloitan:

- synnytyksen käynnistäminen (olisi ollut varmaan helpompi, jos olisi käynnistynyt itsekseen)

- pään tarjonta (avotarjonta) ja suuri päänympärys (36 cm)

- liian vähäinen kipulääkitys pitkitti synnytystä

- en jaksanut olla jalkeilla

Nää siis mun omia arvioita siitä miksi synnytyksestä tuli helvetillinen.

Mitäs muut?

Ne voi jättää vastaamatta, joilla ollut omasta mielestä helppo tai siedettävä synnytys.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektio, lapsi sai 1 Apgar-pisteen.

Vierailija
22/24 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivesi meni, osastolla täyttä, jonka johdosta käynnistettiin 2 pvän päästä, avautumisvaihe pitkä, vauva ei laskeutunut ollenkaan johtuen väärästä tarjonnasta (selvisi vasta myöhemmin), kohdunsuu täysin auki puoli yhdeksän aamulla, vauva syntyi vähän ennen kahtatoista velttona ja sinisenä imukupilla, tästä johtuen vuosikausia etten suostunut edes ajattelemaan toista lasta. olin itse tod kipeä pitkään ( toimenpiteitä paljon mm. suolentyhjennys, katetrointi, eppari jnejne)

Toinen sypepolin kautta, kaikki meni ihanasti ja ymmärrän kyllä, että ne joilla kaikki menee hyvin väittää että muut vain valittaa. jos tää olisi ollut mun eka synnytys olisin ollut samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaksi yötä ennen synnytystä sairaalaan. Yhteensä n. 6h huonoa unta kolmen yön aikana unilääkkeiden avulla ja kuitenkin tunsin supistukset, tosin heikosti.

- Olin myös syönyt tosi vähän edellisten päivien aikana enkä saanut syödä tai juoda koko päivänä aamupalaa lukuunottamatta sectio-vaaran vuoksi. Heräsin 5 aamulla parin tunnin unien jälkeen ja lapsi syntyi n. klo 23.

- Kalvojen puhkaisu.

- Oksitosiini täysillä ja jossain vaiheessa hädin tuskin pystyin hengittämään kun supistuksilla ei ollut taukoa.

- Kuume nousi ja vauvan syke oli keskimäärin 200.

- Ilokaasu oli painajaismainen kokemus.

- Puolen tunnin ponnistuksen jälkeen en jaksanut enää oikein pysyä hereillä ja lapsi syntyikin imukupilla.

- Vauvan päänymp. oli 38cm

- Syntyi vasen käsi seuraavana joka sai aikaan onkalorepeämiä.

- Paksu, joustamaton, kyhmyräinen häntäluu oli tiellä.

- Lapsi joutui lastenosastolle pariksi päiväksi mikä oli kaikista kauheinta.

- Leikkurissa ommeltiin ja nukutettiin. Tikkien määrää ei osattu sanoa.

- Hb laski 70 ja kotiin lähtiessä oli noussut reilu 90.

- Kivut jälkeenpäin.

- Pääsin synnytyksen jälkeen suihkuun tai vessaan 3-4 päivän päästä. Ei tarkkaa muistikuvaa.

Kuitenkaan ei jäänyt isompia traumoja ja muutaman kuukauden päästä toista synnyttämään, toivottavasti pääsen synnyttämään alakautta (synnytystapa-arvio tiedossa josta sanottiin jo esikoisen syntymän jälkeen) ja asiat menis paljon paremmin :). Onneksi nuo kaikki on otettu jo nyt alusta asti huomioon.

Positiivisin mielin vaikka vähän jännittääkin :)!

Niin ja ikäeroa tulee alle 1,5 vuotta..

Vierailija
24/24 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiireellinen sektio sen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi