Lapset ei halua lähteä ulos.
Olen lomalla lasten kanssa ja olisi kiva ulkoilla ja käydä pulkkamäessä, mutta kun nämä ei halua ulos. Jos olen saanut ne kuitenkin houkuteltua ja puettua ulos, niin jo n. 20 min päästä alkaa kitinä, että mennään jo sisään.
Onko ulkoilukiintiö täynnä hoitopäivien jälkeen vai mikä mättää? Luulisi, että normisti lapset tykkää olla ulkona ja touhuta lumessa.
Ollaan sitten sisällä ja katotaan tv:tä kun pelitkin on jo pelattu.
Kommentit (9)
Ehkä ne on vaan laiskoja:(. Itse kaipaan ulkoilua kun normaalisti ei juurikaan ehdi kuin viikonloppuisin.
tosin muistan, että en itsekään viihtynyt lapsena ulkoleikeissä.
Kuka nyt pakkasessa haluaiskaan olla huonoissa kengissä tms. Eli niitä siis palelee. Tai sit ulkona ei ole mitään tekemistä. Sä vaan viet ne ulos, ja sit te vaan ulkoilette. Keksikää mielekästä tekemistä niin ulkona viihtyy paremmin.
Ainakin omassa työpaikassani päiväkodissa tuon ikäiset mieluummin ulkoilevat kuin ovat sisällä.
kaksi kolmesta lapsesta inhoaa kylmää, lunta ja talvea Suomessa kuten minäkin, joten en yhtään ihmettele kun eivät halua ulkona leikkiä. Yksi taas on menossa koko ajan vaikka olisi kuinka kylmä!
On ollut kunnolla päällä ja pulkkamäessä on yleensä oltu tai ovat kiipeilleet lumikasoissa. On siis ollut ihan kivaa sen aikaa kun on ulkona oltu. Sinne päästyään eivät siis kuitenkaan halua olla kovin kauaa vaan alkaa se sisään pyytäminen.
talvijuttuihin kyllästyykin jo aika pian, vaikka aluksi lumi on kivaa. Meillä koulullaiset ja 3v., puoli tuntia on jo paljon. Tietty jos mennään luistelemaan ja kävellään jonnekin menee enemmän aikaa.
Itselläni tulee pakkasella huono olo ulkona kun herkästi alkaa ahdistamaan.
Meidän lapset viihtyvät kyllä ulkona hyvin (3-7vuotiaat). Vanhimmat saattavat olla parikin tuntia varsinkin jos pääsevät pulkkamäkeen mutta omalla pihallakin innostuvat välillä leikkimään pitkään (rakentelvat lumipaakuista kaupunkeja, teitä jne
Ulkona liian kylmää?
Liian ns vanhoja?