Mitä kansallisuuksia on sukujuurissasi?
Vai oletko supisuomalainen?
Löytyykö jotain jänniä sukulaisia, kuuluisuuksia tai vaikka sinistä verta? Jne
Kerro meille, ollaan uteliaita mitä kaikkea Suomesta löytyy.
Kommentit (27)
sillä tiettynä aikoina kaikki suomalaiset olivat ruotsin ja venäjän kansalaisia...
Äidin isoäiti oli orpo Viipurin liepeillä, siltä suunnalta voi olla mitän vaan.
sen verran hyvä kombinaatio kuitenkin että olen tosi terve :)
isoisoisä taisi olla mustalainen, jos olen oikein ymmärtänyt. ja karjalasta sitten osa
ja aika paljon saamelaista, vaikkei se onkin suomalainen "kansa"
yksi isovanhempi tullut evakkona Karjalasta nykyisen Suomen alueelle.
on täysin suomalaista. On tehty sukututkimus 1600-luvulle asti. Sama suvun tila on ollut siitä lähtien, lähellä Helsinkiä. Toisen puolen sukua ei taida kukaan tietää. Olivat niin reipasta sakkia.
puolelta saksalaisverta muutaman sukupolven takaa, äidin puolelta ihan suomalaista. Tietääkseni ei ole mitään aateliskytköksiä, mutta kun äidin sukupuun erästä haaraa seurataan nykypäivään niin olen sukua eräälle formulakuskille :D
Tai voi olla tornionjokelainen, eli siis suomalainen alunperin. Muuten ei ole ketään ulkomaalaisia tiettävästi. Isän äidin suvussa saattaa olla, tiedetään vain 1700-luvun lopulle.
puolilta entisten Neukkujen alueelta löytyy paljon sukujuuria, samoin Ruotsista ja Saksasta. Supisuomalaisia kuitenkin eniten.
Äiti savosta ja isä pohjanmaalta.
Harmi, että kreivin arvonomi ei periydy tyttärille.
muistaakseni joku isoisoisoäiti tms. Karjalasta.
Sukua on tosin lähtenyt mamuilemaan Ruotsiin -60-70-lukujen taitteessa ja osa avioitunut ruotsalaisen kanssa. Itse olen naimisissa itäeurooppalaisen miehen kanssa ja meillä yhteisiä lapsia.
Pääsimme 1600-luvulle asti Ruotsin hoviin ja Flemingin sukuun.
Venäjän puoleisia juuria ei ole paljoakaan tutkittu mutta ainakin 1800-luvulta löytyy yksi kasakka.
Suomeen esivanhemmat nai matkalla tiettävästi (varmuutta ei ole, lähtivät matkalle pohjoista kohti 1640-luvulla) hollantilaisia, tanskalaisia ja ruotsalaisia (tämä ruotsalainen on varma) puolisoita. Seppiä olivat monta sukupolvea peräkanaa. Valloonisukuja on monia Suomessa ja heillä varmaan jälkeläisiä 1-2 miljoonaa suomalaista.
Ruotsalaisen "herra Hapansillin" jälkeläisiäkin on Suomessa ainakin puoli-1 miljoonaa henkilöä, mutta itse en ole löytänyt vielä häneen yhteyttä.
Yksi yllättävä väestöryhmä on 1700-luvun aikana Suomeen muuttaneet liettualaiset. Tulivat jonkin Ruotsin kuninkaan sotaretkien jälkeen. Voisin veikata, että heidänkin jälkeläisiä Suomessa lienee ainakin miljoona, jopa enemmän. Miehelläni on tällainen liettualainen renki esi-isänään.
Kun Savossa kotipaikkaunnalla laadittiin 1540-luvulla ekat veroluettelot, esi-isät oli jo kauan siellä asuneet ja talonsa rakentaneet. Ja kylälle ja monille muille alueilla antaneet nimensä. Nimi on hyvin paikallinen ( nykyään toki levinnyt). Eli varsinaisia kantasavolaisia. Oma mies on sitten jo monen kansalaisuuden sekoitus Länsi-Euroopasta:-)
Äidinäidinisä pohjoispohjanmaalta
Äidinisänäiti ja äidinisänisä olivat molemmat torniojokilaaksosta, samoin isänisänisäni. Isänisänäitini puolestaan oli Keski-Suomesta. Kaikki ihan tavallisia. Osa isänisänisän sisaruksista lähti ja jäi Usaan.
Tarkalleen ottaen Brasiliasta ja äidin suku on italiasta.
ehkä jostain 1700-1800-luvuilta voi löytyä jotain saksalaisverta.
Ritarihuoneen seinällä onpi suvun vaakuna:-)