Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette 168cm ja painatte alle 60kg; mitä

Vierailija
16.11.2010 |

te syötte yhden päivän aikana?? Laittakaa esimerkki, koska mun omat ruokailutottumukset eivät enää toimi...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin reippaasti yli 60 kiloinen.

Lakkasin syömästä aamiaiseksi puuroa ja leipää ja lounaalla perunaa ja pastaa. Herkuttelen edelleen välillä suklaalla ja sipseillä, siideriä ja viiniäkin juon :D

Kun noi suurimmat tärkkelyspitoiset ruuat korvasin kasviksilla ja kananmunalla sekä täysrasvaisilla maitotuotteilla, alkoi paino pudota.

En juurikaan liiku.

Vierailija
22/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaisin kotona jos ei muuta. Lihaskuntoharjoituksen voi tehdä kehon omaa painoa käyttäen tai vaikka hankkia pari eri kokoista kahvakuulaa. Ja jos jonnekin mahtuu, crosstraineri on myös tosi hyvä! Mutta siis vaikuttaa siltä, että et yleensä ottaen jaksa/halua harrastaa liikuntaa.

Mistä niin päättelet? Aikaisemmin harrastin liikuntaa paljonkin: kävin kuntosalilla ja fillaroin pitkiä matkoja. Siihen maailman aikaan kun työmatkani oli 10-15 kg, tein sen fillarilla.

Teen näyttöpäätetyötä.

Osallistun työpaikan taukojumppaan, joka on venytystä ja vetreytystä.

En pidä juoksemisesta / hölkkäämisestä, aivan kuten naisten ryhmäjumppatms. tunnitkaan eivät ole minua varten. Olohuonekuntoilu ei ole koskaan oikein iskenyt tulta alleen, se on samaa kuin naisten ryhmäjumpat, kärsimystä.

En ole ap.

En kirjoittanut omaa tilannettani jotta saisin kuulla "kyllä minä ainakin venyttelisin olohuoneessa ja ostaisin käsipainot ja kahvakuulat ja piikkimaton.." tai "kyllä sieltä aikaa löytyy jos vain haluaa.." tai "et ilmeisesti ole liikunnasta kovinkaan kiinnostunut, .."

Annapa vinkki mitä minä syön, jotta laihtuisin, pelkällä ruokavaliolla siis. Kiitos.

Sen verran rajoitteita:

-en pidä perunasta enkä pastasta, hiilariosuus siis riisistä.

- en syö ns. punaista lihaa

- en ole kasvissyöjä, enkä aloita soijan syöntiä, perheessämme on yksi vahva soija-allergikko joten en edes ota sitä ruokalistaan.

- taloustilanne on erittäin tiukka. Se on tiukempi kuin arvaattekaan, sillä menot on, mutta tulot niin pienet, ettei tyhjää jää lainkaan. Siksi - jos mahdollisuus olisi - en menisi mihinkään maksulliseen jumppaan tai kuntosaliin, vaan vain pyöräilisin. En siis voi ostaa panoja tms. kuntosalikamaa kotiin. Se raha olisi pois ihan ruuasta, eikä siitä voi nipistää enempää.

Joten ruuan on oltava mielettömän edullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin reippaasti yli 60 kiloinen. Lakkasin syömästä aamiaiseksi puuroa ja leipää ja lounaalla perunaa ja pastaa. Herkuttelen edelleen välillä suklaalla ja sipseillä, siideriä ja viiniäkin juon :D Kun noi suurimmat tärkkelyspitoiset ruuat korvasin kasviksilla ja kananmunalla sekä täysrasvaisilla maitotuotteilla, alkoi paino pudota. En juurikaan liiku.

salaattia, hedelmiä, jugurttia? Miten kauan meni että paino putosi?

En pidä itse perunasta enkä pastasta, enkä punaisesta lihasta.. Eilen esim. söin broilerisalaatin, jossa oli myös keitettyä kananmunaa, mutta illalla ratkesin ja söin kaksi täysjuväpaahtoleipää joiden päällä oli kananmunaa ja juustoa, ihan vähän margariinia.

Se oli virhe.

Vierailija
24/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä siis liikun 4-6 kertaa viikossa, treenaan ihan punttitreeniä ja iana päälle aerobista liikuntaa, niin että hiki valuu päästä. Kunto on kyllä puolessa vuodessa kohentunut, mutta läskit on ja pysyy. Lisäksi olen nyt syksyn golffannut viikonloput noiden punttitreenien päälle.

*huokaus*

Vierailija
25/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä siis liikun 4-6 kertaa viikossa, treenaan ihan punttitreeniä ja iana päälle aerobista liikuntaa, niin että hiki valuu päästä. Kunto on kyllä puolessa vuodessa kohentunut, mutta läskit on ja pysyy. Lisäksi olen nyt syksyn golffannut viikonloput noiden punttitreenien päälle. *huokaus*

Onko sulla diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta, mainitsit siitä? JOs on, se hidastaa aineenvaihduntaa.

Toisaalta sinulla pitäisi tuon liikuntamäärän mukaisesti olla lihasmassaa aika kiitettävästi ja lihas painaa enemmän kuin läski. Eli olet varmaan hoikka / sopusuhtainen eikä sulla vatsa röllötä tai vyötärömakkaroita ole? vaan lihasta, ja siksi painat "enemmän".

Vierailija
26/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ehkä sun pitäisi vaihtaa likunta rasvanpoltoksi, ei lihasmassan kasvattamiseksi. 4-6 x / vko kuntosali + muu liikunta = johan siin älihakset kasvaa.

Vierailija
27/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä siis liikun 4-6 kertaa viikossa, treenaan ihan punttitreeniä ja iana päälle aerobista liikuntaa, niin että hiki valuu päästä. Kunto on kyllä puolessa vuodessa kohentunut, mutta läskit on ja pysyy. Lisäksi olen nyt syksyn golffannut viikonloput noiden punttitreenien päälle. *huokaus*

Onko sulla diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta, mainitsit siitä? JOs on, se hidastaa aineenvaihduntaa.

Toisaalta sinulla pitäisi tuon liikuntamäärän mukaisesti olla lihasmassaa aika kiitettävästi ja lihas painaa enemmän kuin läski. Eli olet varmaan hoikka / sopusuhtainen eikä sulla vatsa röllötä tai vyötärömakkaroita ole? vaan lihasta, ja siksi painat "enemmän".

heinäkuun lopussa, lääkityksen pitäisi olla kohdillaan. On mulla hiukan ylimääräistä juuri vyötäröllä, mutta on mulla sitä lihastakin jonkin verran, mutta ei se tätä painoa kokonaan selitä.

Vierailija
28/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tosi epäterveellisestikin.

Nyt mitat on nippanappa ap:n määritelmän alle - 170 cm ja 59 kg. Tosin rv 38 menossa ja painoa on tullut noin 8 kg lisää.

Liikun monipuolisesti joka päivä. Pari kolme lenkkiä koiran kanssa päivittäin sekä aktiivisempaa liikuntaa 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
29/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo, joka ei pääse mihinkään liikumaan.

Aloitetaanko tällä palstalla ruokapäiväkirja, eli kirjotitelemme täällä toisillemme ja muut saa kommentoida jos kiinnostaa, päivän ruokalista ja liikuntamäärä ja painot?

keksitään itsellemme nimet, vaikka kerttu ja pirkko. ja aloitetaan oman otsikin alla: kertun ja pirkon julkinen dieettipäiväkirja.

Tohon otsikkotilaan aina "oma" nimi.

Olisi kannustusta, ja olisi kiva seurata miten laihtuu se joka ei liiku ja se joka liikkuu...

Minä en pääse juuri mihinkään liikkumaan.

Minä tosiaan painan nyt 65,3 kg.

söin aamupalan, painoin 65.7 . Kävin vessassa, 65,3 kg.

Join laihaa mehua (light) 2 lasia: 65,6 kg.

Laihdu tässä sitten !!??!

paljon painat?

Vierailija
30/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasia mehua (a 150ml) painaa 300g. Aine ei katoa minnekään, tietenkin se nosti painoasi 300g.

On kyllä jo jokseenkin neuroottista vahdata painoaan muutaman minuutin välein. Kannattaisi valita yksi aika viikosta (esim. perjantaiaamu ylösnousun jälkeen alasti), jolloin joka viikko punnitsisi itsensä.

Niitä painoja jopa kannattaisi vertailla - ei mitään monta kertaa päivässä mitattuja...

Vierailija
31/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki rpäivän syömisistä, jos joku osaisi kommentoida.

Tänään olen syönyt aamiaiseksi 2 siivua Tempo ruisleipää,päällä kinkkua 4 siivua, kurkkua, tomaattia ja salaattia, 2 kuppia kahvia.

lounaaksi syön purkillisen tonnikalaa, puoli purkkia raejuustoa, lasi vettä.

päiväruoaksi syön uunissa paistettuja silakkapihvejä, nokareen perunamuusia ja keitettyjä porkkanoita

treenin päälle palautusjuoma

iltapalaksi puoli purkkia Ehrmannin rahkaa ja 1dl mustikoita.

Vierailija
32/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinijuomista (esim. Reco2, after rocovery tms.) tulee helposti se 250-400kcal ylimääräistä päivälle.

Muutenhan tuossa ei kovin paljon kaloreita ole (ja siis ainaostaan energian määrähän on se mikä merkkaa), joten jos energiansaanti jää pienemmäksi kuin kulutus, niin pakostakin laihtuu. Se on ihan silkkaa matematiikkaa.

Vierailija
33/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinijuomista (esim. Reco2, after rocovery tms.) tulee helposti se 250-400kcal ylimääräistä päivälle.

Muutenhan tuossa ei kovin paljon kaloreita ole (ja siis ainaostaan energian määrähän on se mikä merkkaa), joten jos energiansaanti jää pienemmäksi kuin kulutus, niin pakostakin laihtuu. Se on ihan silkkaa matematiikkaa.

n.200 kaloria ja silti jään Kiloklubin mukaan miinukaloreille päivässä n. 500-800 kaloria. JOten kyllä mun tapauksessa alkaa olemaan sen tason matikkaa ettei mun taidot riitä.

Vierailija
34/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasia mehua (a 150ml) painaa 300g. Aine ei katoa minnekään, tietenkin se nosti painoasi 300g. On kyllä jo jokseenkin neuroottista vahdata painoaan muutaman minuutin välein. Kannattaisi valita yksi aika viikosta (esim. perjantaiaamu ylösnousun jälkeen alasti), jolloin joka viikko punnitsisi itsensä. Niitä painoja jopa kannattaisi vertailla - ei mitään monta kertaa päivässä mitattuja...

Kiitos kysymästä: Olen yksinkertainen, enkä ihan vähänkään. Olen todellakin täysi tollo.

En ole ikinä elämäni aikana painanut näin paljon. Paitsi raskaana ollessa.

Olen aikaisemminkin tarkkaillut painoani. Nyt en ole, kun en ole uskaltanut mennä vaa'alle, lukema yli 60 kg on kamala , puhumattakaan kun se on noin paljon yli - tunteehan sen, kun vaatteet ei sovi ja vatsa rällöttää.

Olen siis joskus nuorempana tarkkaillut painoani : käynyt vaa'alla aamulla ja illalla, ja jos painoa oli tullyt YHTÄÄN lisää, pidin diettipäivää seuraavana päivänä.

Minua pidettiin liki idioottina kun tarkkailin painoani noin.

Mutta noin se pysyi kohdallaan. En lihonut. Painoin silloin noin 54 kg. Tai alle. Liikunta oli hyötyliikuntaa + työn tuoma liikunta, olin töissä jossa liikuntaa tuli ihan työtä tekemällä joka päivä tolkuttomasti.

TArkkailen nyt painoa monta kertaa päivässä ihan mielenkiinnosta.

Mikä vaikuttaa mihinkin ja miten paino vaihtelee. Mitä syömällä ja jättämällä pois saan painon illalla olemaan sama kuin aamullakin oli.

Mutta nyt lähden kauppaan. Ostot ovat isot, silti ajattelin mennä kävellen. Toivottavasti saan maidot tuotua, ´sitä menee paljon kun muut juo litratolkulla....

Vierailija
35/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta selitystä kuin että elimistösi ei todella kuluta niin paljon kuin sen olettaisi kuluttavan.

Katsos kun energiaa ei synny eikä häviä (energian säilymislaki, energiaperiaate - Ring any bells? :-). Yksi fysiikan peruslaeista.

Vierailija
36/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta selitystä kuin että elimistösi ei todella kuluta niin paljon kuin sen olettaisi kuluttavan.

Katsos kun energiaa ei synny eikä häviä (energian säilymislaki, energiaperiaate - Ring any bells? :-). Yksi fysiikan peruslaeista.

kun homma ei toimi vaikka päällään seisoisi ;D t.ap

Vierailija
37/41 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eilen söin:

-aamulla dajm kaakao ja paahtis jossa kinkkua ja oltermannia (ei light)

-töissä kievin kanaa ja riisä chilimajoneesin kanssa, salaattia, valkoista leipää ja suklaamoussea. Juomana vesi

-illalla kotona tortillalasagnea ja vettä

-puoli levyä joulusuklaata

- 2 kaljaa

Syön aina kuin possu, mutta en liho. Hyvät geenit ;-)

vihaan sua

Vierailija
38/41 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pitkin päivää jotain. Pääruuat isoina annoksina, leipää, pullaa, karkkia. 

Vierailija
39/41 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 168/57-58. Ikää 26 vuotta.

Aamupalaksi päivästä riippuen kaksi näkkileipää + leikkele/juusto tai sitten vähän maitoon tehtyä puuroa hillolla.

Päivällä työpaikkaruokailusta pieni annos, esim. kaksi pientä perunaa ja vähän kastiketta sekä salaattia, 1-2 tummaa leipää.

Jokin välipala ja herkuttelua tai sitten myöhemmin toinen lounasta vastaava ruoka kotona.

Iltapalaksi jogurtti tai näkkäri.

Viikonloppuisin lisäksi muuta herkuttelua.

Tähän päälle 5 kertaa viikossa liikuntaa esim. 6-10 km juoksulenkkejä tai tunti salilla / ohjatussa liikunnassa. Itselle näissä mitoissa pysyminen vaatii kuitenkin aika paljon keskittymistä ruokaan (laatu) sekä pakollista liikkumista eli ilmaiseksi ei tule. Pidän 60 kiloa itselläni hälytysrajana, jolloin paino on taas saatava kuriin. Tämä toimii.

Vierailija
40/41 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi