Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Harry Potter -kirjat: minkä ikäiselle voi lukea?
15.11.2010 |
Vai pitääkö odottaa, kunnes itse lukee. Eskarilaiselle luen iltasaduksi ( ja pikkusiskolle, joka yleensä nukahtaa heti) ja tykkää kovasti. Kakkoskirja pian luettu, mutta onkohan siitä eteenpäin liian hurjaa?
Minkä ikäisille olette lukeneet ja antaneet lukea?
Kommentit (23)
Minun juuri 8 vuotta täyttänyt on lukenut itse 5 osaa, mutta siinä 5. osan aikana alkoi nähdä painajaisia. Eskari-ikäiselle ole lukenut kaksi ensimmäistä osaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sain itse aikanaan vanhemmiltani lahjaksi Potterin ensimmäisen osan. Olin ollut opetusalalla jo parikymmentä vuotta. En pystynyt itse lukemaan kirjaa kovinkaan pitkälle, tuli vaan niin outo olo. En lukisi kirjaa edes alakoululaisille.
Alue: Aihe vapaa
Olen lukenut ekaluokkalaiselle kaksi ekaa kirjaa. Siitä on kauan, kun itse olen ne lukenut, joten kysyin kaverilta, joka on juuri lukenut niitä uudestaan, ja hän sanoi, että kannattaa seuraavan kanssa odottaa ainakin vuosi. Jos on herkempi lapsi, ei kannata vielä tässä iässä lukea ainakaan tuota toista, mutta ehkä ekankin kanssa voinee vielä hieman odottaa. Mun lapseni ei ole erityisen herkkä eikä hänellä ole taipumusta muutenkaan pelätä asioita, mutta hän sanoi, että oli tuo toinen osa jo aika jännä. Ekan osan luettuamme häntä kyllä jännitti ajatella Voldemortia juomassa yksisarvisen verta, mutta kun puheltiin asiasta, ei enää tunnu pahalta.