Päässä viiraa niillä, jotka inhoavat "lapset tonttulakeissa" -valokuvajoulukortteja!
Mitä pahaa niissä on?????????????
Kommentit (57)
Miksi kaikkien pitäisi pitää jostain asiasta, kuten nyt esimerkiksi tuollaisista joulukorteista? Minusta enemmän viiraa päästä sellaisella, joka ei voi tajuta ihmisten erilaisia mieltymyksiä ja joka päivittelee niitä suureen ääneen.
tonttulakki päässä niin jospa ei eräillä menis sitten herne nenään kun mua saavat ihastella lasteni sijaan :D Tiimarikortteja en lähetä tänäkään vuonna...
Kuin ostetaan valmiita kortteja. ;)
Omista lapsistani olen kerran lähettänyt joulukortin jossa ne koheltaa tonttuina.
Minusta on mautonta että joka vuosi lähettää kuvia lapsesta/lapsistaan.
Meidän korttiringissä on kaksi perhettä jotka joka vuosi lähettää lapsestaan kuvaa. Tänä vuonna varmasti sama aihe, minusta siinä ei ole mitään tunnelmallista tai yllätyksellistä.
Ostaisivat välillä valmiskortteja! :/
Minusta niihin lapsikortteihin liitty usein vähän sellaisat "katsokaa nyt kuinka meillä on ihanat lapset, kyllä nyt kelpaa teidän ihastella"-asennetta josta joku muukin jo mainitsi. Tulee sellainen olo että tarkoitus on jotenkin esitellä niitä lapsia kuin jotain palkintoja kirjahyllyn päällä.
En oleta, että kaikki heitä ihastelisivat, mutta minusta on ihan kiva että esim. sukulaiset joita harvoin nähdään näkevät miten lapset kasvavat. Kuten myös mielelläni otan vastaan kuvia sukulaisten lapsista ja pysyn kärryillä, minkä kokoisia ja näköisiä he nykyään ovat.
ne mummeille ja kummeille, mutta ei muille. Itse en ainakaan säästä joulukortteja kuin joulun yli ja sen jälkeen joutavat roskiin. Oli korteissa sitten lapsia tai ei.
Ovat ehkä hieman.... no... noloja? siis jotenkin itsestäni tuntuisi nololta lähettää niitä kortteja=) Lisäksi, heitän yleensä viimeistään kevätsiivouksen yhteydessä vanhat joulukortit roskiin, ja toisten muksujen kuvan roskiinlaittaminen tuntuu pahalta.
Miksi kaikkien pitäisi pitää jostain asiasta, kuten nyt esimerkiksi tuollaisista joulukorteista? Minusta enemmän viiraa päästä sellaisella, joka ei voi tajuta ihmisten erilaisia mieltymyksiä ja joka päivittelee niitä suureen ääneen.
No ei kaikkien tarvitse pitää kaikista asioista niin että esim. tässä tapauksessa haluaisi itse niitä lähettää, mutta miten joku voi olla pitämättä kortista, jonka on saanut sukulaiseltaan tai ystävältään? Minusta on kiva saada lähettäjän näköinen joulukortti! Esim. synttärikortissa tai joululahjassa ajattelisin toki lahjan saajaa, mutta kortti on enemmänkin lähettäjän näköinen joulutervehdys!
ei ne ole mun mielestä edes mitään joulukortteja, ne on vaan valokuvia tervehdyksellä. Joulukortin pitää olla jouluinen, tonttulakki jonkun lapsen päässä ei sitä ole. Se on vaan kuva lapsesta tonttulakki päässä. Enemmänkin viiraa päässä niillä jotka vuodesta toiseen jaksaa näitä lapsikortteja lähetellä. Ymmärrän että kerran lähettää, kun lapsi on joku 1v, mutta että joka vuosi...
Se ainakin itseäni kyrpii niissä. Tulee sellainen olo, että kuvaa on ns. pakko ihastella, vaikka muksu olisi ruma kuin mikä. Osoittaa vanhempien itsekeskeisyyttä. Joulutervehdyksen tarkoitus on ilahduttaa saajaa, ei kerätä kehuja lähettäjälle.
Mun mielestäni ne on hienoja, koska ne on persoonallisia, itse tehtyjä, ja on kiva nähdä, miten esim. kaukaisempien kavereiden/sukulaisten muksut on kasvaneet.
Eli mun kohdallani kuvakortti on se paras ilahduttaja, joku tiimarin 10sentin rutale, jossa on hätäseen nimisaatu rustattua on täysin yhdentekevä mulle.
Näin olemme erilaisia me ihmiset.
Kuin ostetaan valmiita kortteja. ;) Omista lapsistani olen kerran lähettänyt joulukortin jossa ne koheltaa tonttuina. Minusta on mautonta että joka vuosi lähettää kuvia lapsesta/lapsistaan. Meidän korttiringissä on kaksi perhettä jotka joka vuosi lähettää lapsestaan kuvaa. Tänä vuonna varmasti sama aihe, minusta siinä ei ole mitään tunnelmallista tai yllätyksellistä. Ostaisivat välillä valmiskortteja! :/
että a)muistaa millaisia kortteja joku lähettelee
b) jaksaa siitä vielä suivaantua????
Ihan oikeasti, katsokaa mammat nyt pikkasen peiliin!
meille ainakin tulee monta kymmentä joulukorttia, ja kaikki on ihania ja toivottuja. Vielä kun saisi itse kortit lähetettyä, niin avot.
Itse en ainakaan säästä joulukortteja kuin joulun yli ja sen jälkeen joutavat roskiin. Oli korteissa sitten lapsia tai ei.
Itsekin heitän pois kaikki kortit. Sekö monia tässä riepookin, kun he luulevat lähettäjien kuvittelevan että heidän lapsikuvansa on säilytettävä ikuisesti kirjahyllyn päällä?
että heidän lastensa kuvia on heitetty roskiin.
Itsekin heitän pois kaikki kortit. Sekö monia tässä riepookin, kun he luulevat lähettäjien kuvittelevan että heidän lapsikuvansa on säilytettävä ikuisesti kirjahyllyn päällä?
Se ainakin itseäni kyrpii niissä. Tulee sellainen olo, että kuvaa on ns. pakko ihastella, vaikka muksu olisi ruma kuin mikä. Osoittaa vanhempien itsekeskeisyyttä. Joulutervehdyksen tarkoitus on ilahduttaa saajaa, ei kerätä kehuja lähettäjälle.
En ole kyllä koskaan kokenut asiaa näin. Ei me ylipäänsä joulukorteista edes keskustella jälkikäteen tyyliin tulipa teiltä ihana Unisefin kortti ja Maija oli vaan laittanut kuvan niiden rumasta räkänokasta. En muista koskaan tunteneeni velvollisuutta kehua kenenkään kortteja. Tosin lähtökohtaisesti mun mielestä yleensä lapset ovat suloisia. Joulukortti on hei vaan kortti, ei sitä ole tarkoitus analysoida sen syvemmin :)
Minullekaan ei ole koskaan tullut mieleenikään, että lapsen kuvaa kortissa pitäisi erityisesti ihastella. Enemminkin olen ajatellut, että kortti on informatiivinen. Tällainen tämä nyt on. Itse ainakin ilahdun, kun saan harvoin tapaamaltani tutulta lapsikortin. Olen poskettoman utelias näkemään, miltä lapsi taas vuoden kuluttua näyttää. En tosi pyöri fb-kuvioissa.
Itse en ainakaan säästä joulukortteja kuin joulun yli ja sen jälkeen joutavat roskiin. Oli korteissa sitten lapsia tai ei.
mutta en kyllä säilytä mitään joulukortteja, roskiin menee kaikki. Eli mulle ainakin se kaikki vaiva menee ihan harakoille, en arvosta niitä lapsikortteja sen enempää kuin tavallisiakaan ja heitän ne kuitenkin roskiin. Eli helpommalla pääsee kun lähettää mulle vaan sen tiimarin kortin ;).
Me asumme kaukana vanhoista kavereista ja on tosi kiva saada noita lapsikortteja! Niitä tulee joka joulu varmaan kymmenkunta kappaletta ja kaikki ovat mieleisiä. Laitan yleensä joulukortit meillä eteisessä liukuovikaapin päätyyn ja on kiva katsoa kun seinä täytyy pikkuhiljaa erilaisista korteista. Joulun jälkeen kerään ne pois ja suurin osa menee roskiin, jotkut läheisimpien lasten kuvat säästän, esim. kummilapset.
Nuo kuvakortit ja itse askarrellut on mun mielestä ylivoimaisesti parhaita kortteja, kaupan tusinakortit on ihan kiva väriläiskä siinä seinällä sen joulun ajan, mutta ei mitään muuta.
Informaatio? Odotan koska tulee ekat lapsikortit joihin on liitetty pituus- ja painotiedot ja vaikka ranskalaisin viivoin kerrottu lista siitä mitä kuluvan vuoden aikana on opittu (esim. uimaan, pyöräilemään, laskemaan 20) ;)
Minullekaan ei ole koskaan tullut mieleenikään, että lapsen kuvaa kortissa pitäisi erityisesti ihastella. Enemminkin olen ajatellut, että kortti on informatiivinen. Tällainen tämä nyt on. Itse ainakin ilahdun, kun saan harvoin tapaamaltani tutulta lapsikortin. Olen poskettoman utelias näkemään, miltä lapsi taas vuoden kuluttua näyttää. En tosi pyöri fb-kuvioissa.
mutta en kyllä säilytä mitään joulukortteja, roskiin menee kaikki. Eli mulle ainakin se kaikki vaiva menee ihan harakoille, en arvosta niitä lapsikortteja sen enempää kuin tavallisiakaan ja heitän ne kuitenkin roskiin. Eli helpommalla pääsee kun lähettää mulle vaan sen tiimarin kortin ;).
Informaatio? Odotan koska tulee ekat lapsikortit joihin on liitetty pituus- ja painotiedot ja vaikka ranskalaisin viivoin kerrottu lista siitä mitä kuluvan vuoden aikana on opittu (esim. uimaan, pyöräilemään, laskemaan 20) ;)
Mutta sinusta ilmeisti muitakaan ei saisi kiinnostaa.
Tokihan meillä jokaisella on omat maut, toinen pitää ja toinen ei. Mutta se, että joku oikein INHOAA lapsikortteja, niin sitä en oikein ymmärrä. Miksi joku reagoi noin voimakkaasti?
Minusta niihin lapsikortteihin liitty usein vähän sellaisat "katsokaa nyt kuinka meillä on ihanat lapset, kyllä nyt kelpaa teidän ihastella"-asennetta josta joku muukin jo mainitsi. Tulee sellainen olo että tarkoitus on jotenkin esitellä niitä lapsia kuin jotain palkintoja kirjahyllyn päällä.
Itse yritän valita/tehdä kortit aina sen mukaan mistä arvelen saajan pitävän, esim. meidän vanhemmat saavat lapsen askartelemat, etäisempi syvästi uskonnollinen sukulainen jonkun uskonnollisemman kortin vaikka me emme kuulu kirkkoon jne. Lapsen kuvia sitten tulee lähetettyä esim. meilitse ja vanhoille sukulaisille ihan muuten vaan tavispostissa.