Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä valmis olemaan ilman kosmetiikkaa raskauden aikana?

Vierailija
15.11.2010 |

http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/ts-raskaana-olevien-meikkausta-ha…

Itse en käyttänyt esim raskausarpivoidetta raskauden aikana. Ajattelin, että mieluummin valitsen arpisen mahan kuin sen riskin että joku niistä voiteen kemikaaleista aiheuttaisi jotain lapselle. Kun lukee tahansa voiteen tai meikin tuoteselostetta, valmistusaineiden luettelo on aika pitkä ja aineet ovat minulle tuntemattomia.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta olisin, toisaalta en. kyl mun kasvoja pitää kuoria kerran pari viikossa ja talvisin varsinkin iho kuivuu niin että sattuu (kasvot, kädet). meikeistä voisin luopua kokonaan ja dödöäkin osaan olla nykyään käyttämättä EIKÄ ole hajua :) kun käy päivittäin suihkussa ja ajelee kainalokarvat pois.

shampoosta ja saippuasta en luopuisi! paitsi et onhan niitäkin olemassa "luonnollisia" mut ei tämmönen laiska ihminen oo viel saanut aikaseksi hankkia

Vierailija
2/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille monesta näyttää olevan suorastaan elinehto että nainen näyttää samalta kuin ennenkin (miel. teininä), oli sitten raskaana, juuri synnyttänyt tai koliikkivauvan väsynyt äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten esim. Bodyshopin vartolonhoitotuotteet? Onkohan ne yhtä "pahoja" kuin esim. markettituotteet ym. Ja mä käytän mineraalimeikkiä (bare minerals) pääasiassa naamalla, että siitä ei pitäisi ainakaan tulla mitään ihme kemikaaleja. :o

Vierailija
4/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjännyt hiuksia enkä meikannut, yleensä teen molempia. Perusvoiteita ja shampoota/saippuaa käytin. Hyvin pärjäsin, kun ajattelin vauvan parasta. Siirryin myös käyttämään dödöä, jossa ei ole alumiinia.

Meikkaamisen aloitin vauvan syntymän jälkeen, mutta hiusvärejä olen käyttänyt vasta imetyksen lopettamisen jälkeen.

Niin ja hajuvesiä en myöskään käyttänyt.

Vierailija
5/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma naama kaipaa esim. rasvausta.

En meikkaa paljon, lähinnä valokynää joten tuskin olisin ilman, mutta ehkä vaihtaisin luomumeikkeihin. Etenkin kun ammatin puolesta tieädn miten iso kemikaalialtistus tulee muualta (muovit, puhdistusaineet, lääkkeet, ilmasas leijuvat pienhiukkaset, ruoka...)

Vierailija
6/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä raskausaikoinani ole meikannut ihan älyttömästi, ja toisen raskauden aikana en jaksanut käyttää koko voiteita, ekassa käytin ja tuli silti arpia. Tokassa peli oli jo menetetty. :D

Mutta shampoot, naamameikit ja dödöt, ja käsirasvat, en luopuisi. Olihan tuossa mainittu, että muutenkin kosmetiikka saattaa altistaa mm. rintasyövällekin.

Vierailija
7/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset värjäsin kerran kummassakin raskaudessa, koska oli juhlat. Silloin en valitettavasti tiennyt mitään luonnonkosmetiikasta. Käsittämätöntä että kosmetiikkateollisuus saa rauhassa käyttää syöpävaarallisia aineita.

Vierailija
8/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasin, värjäsin hiuksia, käytin naamarasvoja, dödöjä, raskausarpivoiteita etc. ihan kuin ennenkin.

Ei kaikissa ammateissa tulla töihin meikkaamatta ja laittautumatta (muotovaahdot, hiussuihkeet etc.). Itse kun ole ns. luonnonkaunis, vaan aika variksenpelätti ilman laittamista. Töissä ei voinut olla pelättinä.

Vierailija
9/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kosteuttamisesta en luopuisi. Hiuksiakin värjäsin raskausaikana, värjäisin edelleenkin ellei jotain uutta tietoa haitista löytyisi.

Vierailija
10/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokoneista, vaatteista, kuiteista, ilmasta, autosta jne jne. Kosmetiikka vain pieni osa eli aika toivotonta yrittää elää "puhtaana".

Vierailija
11/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä käytän jo joka päivä melkoisen määrän kemikaaleja:

- juon vettä (= meilläpäin pintavettä, jonka puhdistamiseen käytetään kemikaaleja)

- pesen hampaat ( eikä ilman hammastahnaa voi olla, vaikka siinä aineet pistetään suoraan limakalvoille)

- pesen hiukset ja ihon, laitan dödöä ja kosteusvoidetta ym

- astiat on pesty kemikaalilla, josta varmasti on jäänyt jotain jäämiä

- hengitysilmassa on paljon kemikaaleja, jotka irtoavat esimerkiksi tekstiilien suoja- ja palontorjunta-aineista, seinien rakennusmateriaaleista ym

Mä jotenkin ajattelen, että meikkien käyttö on ihan marginaalista tähän kaikkeen muuhun kemikaalikuormaan verrattuna.

Vierailija
12/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin käytin meikkiä jne. ihan normaalisti. Hiuslakkaa en käytä muutenkaan.

<a href="http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/ts-raskaana-olevien-meikkausta-ha…" alt="http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/ts-raskaana-olevien-meikkausta-ha…">http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/ts-raskaana-olevien-meikkausta-ha…;

Itse en käyttänyt esim raskausarpivoidetta raskauden aikana. Ajattelin, että mieluummin valitsen arpisen mahan kuin sen riskin että joku niistä voiteen kemikaaleista aiheuttaisi jotain lapselle. Kun lukee tahansa voiteen tai meikin tuoteselostetta, valmistusaineiden luettelo on aika pitkä ja aineet ovat minulle tuntemattomia.

Vierailija
13/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta olisin, toisaalta en. kyl mun kasvoja pitää kuoria kerran pari viikossa

syntyy hunajasta ja sokerista. Ota käteen n. 1 rkl juoksevahkoa hunajaa ja ripottele siihen sokeria. Levitä kasvoihin, anna vaikuttaa hetki. Kastele kädet ja hiero kasvoja sokerikiteillä pyörivin liikkein, pese naamio pois.

Ei todella kannata käyttää noita kaupan kalliita kuorinta-aineita. Niiden rakeet ovat MUOVIA, jotka päätyvät mereen, koska ne ovat niin pieniä, etteivät vedenpuhdistamoiden suodattimet niitä tavoita.

Vierailija
14/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän hankausaineetonta hammastahnaa, koska ilmeisesti se hankausaine on siinä se pahin myrkky. Käsittääkseni kaupan Elmex on hankausaineetonta, itse käytän apteekin Yotuelia, koska siinä on runsaasti fluoria.

Mä olen jotenkin allerginen sille hankausaineelle.

Vierailija
15/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on tällaista arvailua. Ympäristömyrkkyjä tulee muutenkin kaikkialta, ja meikin määrä on niin minimaalinen. Kai siitäkin on haittaa, jos odottavaa naista ärsyttää näyttää 9 kk hevonperseeltä.

Vierailija
16/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

deodoranttia, hajusteita, hiusväriä, permanenttia, panadolia, alkoholia, tupakkaa, jne.

Mutta en oo ollut ihan ehdoton kaikessa, eli juhliin laitan meikkiä ja kunnon deodoranttia kyllä raskaanakin. Ja tosiaan niitä myrkkyjä saa varmasti joka tapauksessa pakokaasuista ym, mutta ainahan sitä voi lapsensa hyväksi yrittää tehdä oman osansa niiden vähentämiseksi.

Vierailija
17/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hysteeristä höpönlöpöä! Kaikkea sitä ihmiset uskoo ja pelkää. Jos ei uskalla vatsaansa rasvata kun on raskaana, niin kyllä tulee vaikea elämä pikkuisen kanssa. Haloo, järjen käyttö sallittua!!!

Vierailija
18/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kemikaalikoktailia kannattaa välttää muutenkin kuin raskaana ja kautta linjan. Olen nyt itse pikku hiljaa aloittanut kemikaalien vähentämisen.

Olen tehnyt seuraavaa:

- lopettanut teflonin käytön - vuuat ja paistinpannut roskiin

- ostan enimmäkseen kotimaisia kasviksia, ja luomua silloin kun on rahaa (esim. Espanjassa viljelijät eivät todellakaan noudata suosituksia torjunta-aineiden ruiskuttamisessa)

- suosin ylipäätään yksinkertaisia elintarvikkeita

- suurin osa kotimme siivous- ja puhdistuskemikaaleista on ympäristöystävällistä mallia

- shampoot ja hoitoaineet ovat luomukosmetiikkaa

- laitan tarpeettomat kuitit roskikseen heti, en jätä niitä kuleksimaan mihinkään

Teen muutosta vähän kerrallaan.

Vierailija
19/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hysteeristä höpönlöpöä! Kaikkea sitä ihmiset uskoo ja pelkää. Jos ei uskalla vatsaansa rasvata kun on raskaana, niin kyllä tulee vaikea elämä pikkuisen kanssa. Haloo, järjen käyttö sallittua!!!

Vatsaa muuten voi rasvata myös puhtaalla kaakaovoilla, siinä ei takuulla ole ylimääräisiä kemikaaleja.

Vierailija
20/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampoo, kosteusvoide, dödö ja hammastahna ovat ehdottomia, niitä ilman en voisi olla.

meikkiä kerran-pari viikossa, silloinkin kevyesti. hajuvesiä tai hiusmuotoilutuotteita en käytä. Noin kerran viikossa käytän kasvo- ja hiusnaamiota, jotka ostan Lushista, eli periaatteessa kaikki ainesosat ovat syötäväksi kelpaavia. samasta kaupasta hankin myös palashampooni ja kosteusvoiteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän