Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä valmis olemaan ilman kosmetiikkaa raskauden aikana?

Vierailija
15.11.2010 |

http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/ts-raskaana-olevien-meikkausta-ha…

Itse en käyttänyt esim raskausarpivoidetta raskauden aikana. Ajattelin, että mieluummin valitsen arpisen mahan kuin sen riskin että joku niistä voiteen kemikaaleista aiheuttaisi jotain lapselle. Kun lukee tahansa voiteen tai meikin tuoteselostetta, valmistusaineiden luettelo on aika pitkä ja aineet ovat minulle tuntemattomia.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä, mutta mitähän miehet sanovat? Heille monesta näyttää olevan suorastaan elinehto että nainen näyttää samalta kuin ennenkin (miel. teininä), oli sitten raskaana, juuri synnyttänyt tai koliikkivauvan väsynyt äiti.

Aika URPOJEN miehien kanssa seurustelet, jos ne vaatii, että naisen pitää olla meikit päässä koko ajan!!

Älä yleistä sitä kaikkiin, suurin osa miehistä on kuitenkin ihan fiksuja!

Vierailija
22/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muutenkaan käytä esim: mitään rasvoja. Käytän ripsiväriä noin kerran kuussa, joten senkään poisjättö ei ole ongelma. Hiuksia en ole värjännytkään raskausaikoina.

Kunhan hiukset saa pestä niin se riittäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää sellaista asiaa, että vatsan läpi vartalovoide voi jotenkin vaurioittaa sikiöta, niin mitäs sitten kun vauva tulee maailmaan. Mille kaikenlaisille pöpöille ja "myrkyille" altistuu! Vähän sama, kun ei voisi laittaa vauvaa lattialle, kun lattia on pesty pesuaineella! Tai ei voisi pukea pienelle vaatteita, kun vaatteet on pesty pesuaineella. Tai entäs asitat sitten, niiden pesuaineessa on vaikka mitä myrkkyjä. Mitens imetys? Rinnathan on vähintäänkin kuurattava aina ennen imetystä! Ai niin, mutta ilman pesuainetta tietenkin ;-) Täytyy muuten muistaa pestä kädetkin ilman myrkkyjä...jessus, käsissähän sitä kaikenlaista vasta onkin! Ei kun kumihanskat käteen, mutta voihan niissäkin toki olle jotain...

Eli kyllä tulee vaikeeta vauvan kanssa jos pelkää jo raskausaikana, että voiteet tai meikit tms. imeytyy lapseen.

Höpönlöpöä, sanon minä! Mutta minullahan on vain 3 tervettä lasta.

Vierailija
24/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä, mutta mitähän miehet sanovat? Heille monesta näyttää olevan suorastaan elinehto että nainen näyttää samalta kuin ennenkin (miel. teininä), oli sitten raskaana, juuri synnyttänyt tai koliikkivauvan väsynyt äiti.

Aika URPOJEN miehien kanssa seurustelet, jos ne vaatii, että naisen pitää olla meikit päässä koko ajan!!

Älä yleistä sitä kaikkiin, suurin osa miehistä on kuitenkin ihan fiksuja!

että tuossa viestissä yritettiin ironisoida sitä, miten monet av-mammat ovat voimakkaasti sitä mieltä, että naisten pitäisi tehdä kaikkensa näyttääkseen hyvältä, ettei mies jätä. Tuo kirjoittajahan kirjoitti "Heille monesta näyttää olevan suorastaan elinehto että nainen näyttää samalta kuin ennenkin".

Tai näin mä sen ainakin tulkitsin.

Vierailija
25/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä käyttänyt tuhottomasti kosmetiikkaa, joten ei ole ollut altistuksia ainakaan meikeistä, hiusväreistä tai muotoilutuotteista.

Kyllä mä uskon tuohon kemikaalialtistukseen. Siinä voi olla yhteys myös näihin tarkkaavaisuushäiriöihin. En tiedä onko sitä yhteyttä tutkittu?

Vierailija
26/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää sellaista asiaa, että vatsan läpi vartalovoide voi jotenkin vaurioittaa sikiöta, niin mitäs sitten kun vauva tulee maailmaan. Mille kaikenlaisille pöpöille ja "myrkyille" altistuu! Vähän sama, kun ei voisi laittaa vauvaa lattialle, kun lattia on pesty pesuaineella! Tai ei voisi pukea pienelle vaatteita, kun vaatteet on pesty pesuaineella. Tai entäs asitat sitten, niiden pesuaineessa on vaikka mitä myrkkyjä. Mitens imetys? Rinnathan on vähintäänkin kuurattava aina ennen imetystä! Ai niin, mutta ilman pesuainetta tietenkin ;-) Täytyy muuten muistaa pestä kädetkin ilman myrkkyjä...jessus, käsissähän sitä kaikenlaista vasta onkin! Ei kun kumihanskat käteen, mutta voihan niissäkin toki olle jotain...

Eli kyllä tulee vaikeeta vauvan kanssa jos pelkää jo raskausaikana, että voiteet tai meikit tms. imeytyy lapseen.

Höpönlöpöä, sanon minä! Mutta minullahan on vain 3 tervettä lasta.

kemikaalit imeytyvät verenkiertoon, ja sitä kautta vauvaan, kuten kaikki muukin äidin verenkierrosta.

Vauvan vaatteet voi myös pestä miedommilla pesuaineilla, joissa ei ole kovia myrkkyjä. (Meillä pestään kaikki vaatteet ympäristöystävällisillä aineill muutenkin.)

Eikä kai rintoja ole tarkoitus pestä ennen imetystä? Mistä tuollaiseen tulokseen olet päätynyt? Ja mä en ainakaan käytä mitään pesuainetta vartaloni pesuun. Avecydillä tai Lactacydillä pesen kainalot ja alapään joka toinen päivä.

Mä en myöskään pese käsiä saippualla kuin aika harvoin, ja silloinkin luomukaupasta ostetulla palasaippualla.

Valintoja voi tehdä niin, ettei kyllästä itseään eikä lapsiaan turhilla kemikaaleilla.

Vierailija
27/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitäpaitsi ihan vapauttavaa olla ilman massiivista pakkelikerrosta. Ainoastaan ripsiväriä sipaisin ajoittain ja kuivaan ihoon vauvaöljyä. Tuota reseptiä noudatan vieläkin, ja iho voi tosi hyvin. Luotin siihen sisäiseen hehkuun jota raskaana olevilla kuulema on, ja taisi niin ollakin!

Vierailija
28/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei suurta muutosta tulisi.

Vierailija
29/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska alkio/sikiö on vasta kehittymässä ja sen vuoksi alttiimpi.

Ei näistä nyt hysteeriseksi tarvitse ruveta, mutta ei siitä ole epäilystäkään tutkimustulosten valossa etteikö maailmassa olisi paljon haitallisia kemikaaleja joista voi olla ihmisillekin jotain pitkäaikaisvaikutuksia.

Esim. hedelmällisyys on laskemaan päin niin ihmisillä kuin monilla eläimilläkin kemikaalikuorman takia.

Jos pelkää sellaista asiaa, että vatsan läpi vartalovoide voi jotenkin vaurioittaa sikiöta, niin mitäs sitten kun vauva tulee maailmaan. Mille kaikenlaisille pöpöille ja "myrkyille" altistuu! Vähän sama, kun ei voisi laittaa vauvaa lattialle, kun lattia on pesty pesuaineella! Tai ei voisi pukea pienelle vaatteita, kun vaatteet on pesty pesuaineella. Tai entäs asitat sitten, niiden pesuaineessa on vaikka mitä myrkkyjä. Mitens imetys? Rinnathan on vähintäänkin kuurattava aina ennen imetystä! Ai niin, mutta ilman pesuainetta tietenkin ;-) Täytyy muuten muistaa pestä kädetkin ilman myrkkyjä...jessus, käsissähän sitä kaikenlaista vasta onkin! Ei kun kumihanskat käteen, mutta voihan niissäkin toki olle jotain... Eli kyllä tulee vaikeeta vauvan kanssa jos pelkää jo raskausaikana, että voiteet tai meikit tms. imeytyy lapseen. Höpönlöpöä, sanon minä! Mutta minullahan on vain 3 tervettä lasta.

Vierailija
30/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kemikaaleja nyt on joka paikassa. Tupakointi on edelleen paljon pahempaa ja äidin tupakointi on yhdistetty myös nuorten miesten kivessyöpiin.

Vierailija
31/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia joka paikassa olevia kemikaaleja ei millään voi välttää.

Tupakoinnin vaarat tiedetään jo varsin hyvin.

Vierailija
32/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en muutenkaan käytä kosmetiikkaa kovin paljon. Raskausaikana kaikki tuoksutkin ovat ihan pannassa, koska pahoinvointi niin kova, ja tuoksut pahentavat sitä entisestään. Meikkejä en käytä koskaan.

Vierailija
33/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka tulee suoraan iholle, siksi se voi olla haitallisempaa. Se että jostain muualtakin saa vahingollisia kemikaaleja, ei ole lupa käyttää niitä sitten lisääkin, vaikka nyt ulkonäön ehostamiseen.

Monessa muussakin voi itse vähentää kemikaalien käyttöä. Esim. pesuainetta ei ole pakko laittaa paljoa, eikä vaatteita tarvitse pestä yhden käyttöpäivän jälkeen.

Totta kai kaikesta epäterveellisestä kannattaa karsia, jos haluaa laittaa lapsen terveyden etusijalle.

Vierailija
34/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman kosmetiikkaa raskaus ja imetysajan. Tämä ei ole ollut hurjan vaikeaa sillä olen ns luonnonkaunis.

Myös kemikaaleja olen välttänyt.

Aluksi minua pidettiin hihhulina mutta sitten ystäväni ottivat itsekin asioista selvää ja nykyään itsekin välttävät kemikaaleja vaikka eivät ole edes raskaana!

Vierailija
35/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän ekosertifioituja tuotteita jo nyt kun yritetään lasta. Joten no worries!

Vierailija
36/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kuvittelette kosmetiikan imeytyvän? Suoraan verenkiertoon? Tiedättekö mitään ihon rakenteesta?

Vierailija
37/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon vähensin kosmetiikan käyttöä raskaana ollessani. Ja itse asiassa vaikutukset ovat olleet sen verran positiivisia, että se on jäänyt tavaksi.. Dödöstä, ripsarista ja puuterista en kuitenkaan kokonaan ole voinut luopua, koska työ asiakaspavelussa asettaa tietyt kriteerit huolitellulle ulkonäölle. Mutta esim. kosteusvoiteet olen vaihtanut pysyvästi hajustamattomiin perusvoiteisiin ja pyykinpesuaineet hajustamattomiin. Huuhteluaineista olen luopunut kokonaan, samoin esim. huulirasvasta ja hiuslakasta. Hajuvettä käytän ehkä kaksi kertaa vuodessa jossain juhlissa. Kaksi vuotta sitten huomasin, että hoitoaineen jättäminen pois hiuksia pestessä ei ollutkaan huono homma, vaan päinvastoin (pitkät) hiukseni ovat nykyään paljon paremmassa kunnossa ja eivätkä tällaisilla pakkasillakaan edes sähköiset. Shampoolla olen viimeksi pessyt hiukseni ennen joulua ja näyttää siltä, että senkin voi jättää pois. Aiemmin kärsin kuivasta ja hilseilevästä päänahasta, mutta se ongelma on nyt tiessään. Hiukseni eivät luonnostaan rasvoitu oikeastaan ollenkaan ja koska en käytä mitään hiuskemikaaleja, niin miksi jynssäisin shampoolla pois sen vähäisenkin luonnonrasvan?

Vierailija
38/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käytän nytkin jo suurimmaksi osaksi luonnonkosmetiikkaa, vaikken ollekaan raskaana.

Vierailija
39/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon vähensin kosmetiikan käyttöä raskaana ollessani. Ja itse asiassa vaikutukset ovat olleet sen verran positiivisia, että se on jäänyt tavaksi.. Dödöstä, ripsarista ja puuterista en kuitenkaan kokonaan ole voinut luopua, koska työ asiakaspavelussa asettaa tietyt kriteerit huolitellulle ulkonäölle. Mutta esim. kosteusvoiteet olen vaihtanut pysyvästi hajustamattomiin perusvoiteisiin ja pyykinpesuaineet hajustamattomiin. Huuhteluaineista olen luopunut kokonaan, samoin esim. huulirasvasta ja hiuslakasta. Hajuvettä käytän ehkä kaksi kertaa vuodessa jossain juhlissa. Kaksi vuotta sitten huomasin, että hoitoaineen jättäminen pois hiuksia pestessä ei ollutkaan huono homma, vaan päinvastoin (pitkät) hiukseni ovat nykyään paljon paremmassa kunnossa ja eivätkä tällaisilla pakkasillakaan edes sähköiset. Shampoolla olen viimeksi pessyt hiukseni ennen joulua ja näyttää siltä, että senkin voi jättää pois. Aiemmin kärsin kuivasta ja hilseilevästä päänahasta, mutta se ongelma on nyt tiessään. Hiukseni eivät luonnostaan rasvoitu oikeastaan ollenkaan ja koska en käytä mitään hiuskemikaaleja, niin miksi jynssäisin shampoolla pois sen vähäisenkin luonnonrasvan?

Vierailija
40/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaan on tullut kiva luonnonkosmetiikan osasto :)