Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitteko selvittää tällaisen terv.huollossa tapahtuneen asian

Vierailija
04.08.2026 |

Eli, alkoi 2015, aloin saada astmaoirehdintaa ja allergisia reaktioita. Olin pitkään kipeä ja missään vaiheessa en oikein tullut kuntoon( muutama kk ).

Loppukesästä sain vakavan päänsäryn ja niskajäykkyyden, epäilin itse virusperäistä yms aivokalvontulehdusta, koska siihen liittyi lämpöily, valonarkuus ja en saanut leukaani juuri taivutettua eteenpäin, sivuille kääntyi paremmin.

Hakeuduin terveydenhuoltoon yhteensä 4 kertaa niskakipu, jännitysniska, mobilat-voide diagnooseilla.

Mulla jäi tosta pahoja jälkioireita, kuten vakava väsymys, pysyin pahimmillaan 4 tuntia hereillä, tai nukuin 18h vuorokaudesta, oikealta alakasvoista lähti tunto, raajoissa välillä edelleen heikkoutta ja silmissä nystagmusta.

Pään magneettikuva otettiin n. 5 kuukautta tämän jälkeen, ja se oli normaali, ja minua pidettiin tämän jälkeen vain psykiatrisena potilaana. Toki tämän takia masennuin ja sain pahan trauman. Ja oirehdin psyykkisesti. Sain tästä kaikesta diagnoosin skitsoaffektiivinen häiriö, vaikka mulla on ollut vain masennus ja pelkotiloja terveytensä vuoksi. Myöhemmin löytyi ristiin kohdistuvia vasta-aineita. Mutta siis, olen ajatellut mennä yksityiselle neurologille kaikkien dokumenttien ja mri-kuvien kanssa, koska edelleen välillä oksentelen, on nystagmusta ja tuo tuntohäiriö on pysyvä ja välillä jaloissa on puuttumista ja heikkoutta, kuitenkin myös lenkkeilen. Suvussa on autoimmuunitauteja, epilepsiaa ja narkolepsiaa.

Myös perheeni mielestä psyyke diagnoosi on täysin väärä. Minua tutkittiin yhdessä vaiheessa paljon, mutta ei koskaan kohdennetusti, tai oikeasti miettinen mitä on.

Mietin onko ollut virus keskushermostossa tai autoimmuunitautia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustoon* 

Vierailija
2/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mielipidettä? 😔😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole mielipidettä? 😔😌

Mene yksityiselle neurolle? Vaikea netin kautta mitään diagnoosia tehdä. 

Vierailija
4/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mobilat-voide diagnoosi" 

Vierailija
5/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko borrelioosi tutkittu (verikokeella)?

Vierailija
6/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmettelee diagnoosia. Eli tällä on ollut niskalihakset jäykkänä ja saanut paniikki kohtauksia 

Vierailija
7/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmettelee diagnoosia. Eli tällä on ollut niskalihakset jäykkänä ja saanut paniikki kohtauksia 

Selittääkö niskalihakset nystagmuksen, valonarkuuden ja oikean posken tuntovaurion?

Vierailija
8/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäisin.

Niska-hartiaseudun jumeja tarjotaan selitykseksi moneen vaivaan, kun ei ole heti selkeää tunnistettavaa syytä. Tuo ”mobilat-diagnoosi” on just tuollaista höpö höpöä. Hakeudu vielä hoitoon, jos jaksat/pystyt rahallisesti. Tsemppiä

Vierailija
9/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvittäisin.

Niska-hartiaseudun jumeja tarjotaan selitykseksi moneen vaivaan, kun ei ole heti selkeää tunnistettavaa syytä. Tuo ”mobilat-diagnoosi” on just tuollaista höpö höpöä. Hakeudu vielä hoitoon, jos jaksat/pystyt rahallisesti. Tsemppiä

Kiitos, pystyn, asia on suurin trauma elämässäni, vasta nyt minulla on psyykkisesti voimia asiaan. Minut olisi tuolloin pitänyt tutkia asiallisesti.

Vierailija
10/10 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nyt yhdelle on siunaantunut vaivaa😅 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme