Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä valmis olemaan ilman kosmetiikkaa raskauden aikana?

Vierailija
15.11.2010 |

http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/ts-raskaana-olevien-meikkausta-ha…

Itse en käyttänyt esim raskausarpivoidetta raskauden aikana. Ajattelin, että mieluummin valitsen arpisen mahan kuin sen riskin että joku niistä voiteen kemikaaleista aiheuttaisi jotain lapselle. Kun lukee tahansa voiteen tai meikin tuoteselostetta, valmistusaineiden luettelo on aika pitkä ja aineet ovat minulle tuntemattomia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi huomaamatta melkeen kaikki pois. Hiuksia värjänny muutaman kerran nyt viikko 26 en vaan jaksa laittautua se tuntuu niin vähäpätöiseltä. Meikkaisin jos jaksaisin en tuomitse ketään.

Vierailija
42/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kutakuinkin aika vähällä kosmetiikalla olin. Saippuaa ja shampoota toki käytin mutten meikannut tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana: En usko, että satunnaisesta kosmetiikan käytöstä lapsi kärsii. Eri juttu varmaan jos ympäri vuorokauden pitää olla tämmättynä.

Mä en meikkaa kamalasti muutenkaan, joten en siis raskausaikanakaan meikkaa kuin ehkä pari-kolme kertaa - silloin kun on jotkut juhlat. Hiuksiani olen jo useamman vuoden värjännyt hennalla, joten siitä ei ainakaan lapselle haittaa koidu. Ostin muutama vuosi sitten ison kirjan jossa neuvotaan miten luonnonkosmetiikkaa esim. voiteita valmistetaan elintarvikkeista, kasveista ja hedelmistä. Kun siis olen jotain voidetta tms. vaille kokkaan sen itse ja tiedän tasan tarkkaan mitä iholleni laitan. Suosittelen muillekin!

Vierailija
44/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan käytä kosmetiikkaa juuri sen vuoksi, että ovat pelkkää kemikaalia. Perushygieniaan toki saippuaa, shamoota, hoitoainetta hiuksiin, hammastahnaa ja deodoranttia ja joskus kuivaan ihoon kosteusvoidetta. Huomaa muuten ihosta, että on saanut olla kemikaaleista vapaana!

Vierailija
45/45 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan erilaisia luuloja, kuin oikeaa faktaa. Voitteko osoittaa jonkun tutkimuksen siitä, että esim. Ihorasva imeytyy verenkiertoon?