Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi keski-ikäiset naiset leikkaavat hiukset lyhyeksi ja värjäävät ne punaiseksi?

Vierailija
14.11.2010 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuntemillani keski-ikäisillä naisilla ei juurikaan tuota punaista ja lyhyttä tukkaa ole. Toki heitäkin katukuvassa jonkin verran näkyy mutta ei enemmistönä.

kukin leikkauttakoon hiuksiinsa sellaisen mallin kun haluaa. Oikeasti harvoilla on kaunis pitkä tukka, että mielestäni sitäkin käsitystä voisi kukin näistä pitkien hiuksien hehkuttajista miettiä. Mulla on ollut ennen aina pitkä vaalea tukka, mutta KUKAAN ei silloin kehunut hiuksiani kauniiksi. Itse vain luulin että on nätit.

Sitten kun aloin käydä kampaajalla josta on tullut hyvä ystäväni, hiuksiani alettiin kehua ihan viraidenkin ihmisten toimesta! Kyllä harmitti, etten ollut aiemmin asiaa tajunnut. Kuvistakin näkee kuinka pitkä tukkani toimi ainoastaan tietynlaisella nutturalla, auki ei ollenkaan, kun kasvonpiirteeni ovat sen verran pyöreät että reunustavat hiukset vain saivat posket näyttämään roikkuvilta. Väri on pysynyt samana pienin sävytyksiä piristettynä, aidoille blondeille harvoin sopii mikään tummanpunainen väri. Ei ainakaan minulle.

Aina ei kaikki hiusmallit onnistukaan, mutta muistetaan että hiukset ovat aika lailla uusiutuvaa materiaalia.

Vierailija
22/46 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensä puutu näihin keskusteluihin, mutta viestiketjusta on nyt sanottava...ainoa asia mikä on yäk ja järkyttävää, on se että yritetään laittaa ikärajoja siihen, millainen tukka tai vaatteet saa missäkin iässä olla...sellaisen pitäisi olla jo mennyttä aikaa! jokaisella on oikeus ilmaista omaa yksilöllisyyttään hiuksillaan ja pukeutumisellaan, ihan iästä ja sukupuolesta riippumatta...joka ei sitä ymmärrä ei ymmärrä itseäänkään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin töihin mennessä.Muutenkin olen naisellinen ja huolehdin ulkonäöstäni. Käytän esimerkiksi täällä niin parjattuja istuvia farkkuja vaikka olen 46 vuotias. Minulle on moni lyhythiuksinen sanonut että leikkauttaisit nuo hiuksesi niin ehtisit sitä ja tätä.

Olen ihan samaa mieltä siitä että antakaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat. Jos joku tykkää pitkistä hiuksista niin OK.Antakaa olla.Lyhyet ja puolipitkät tai kalju on myös ihan OK.

Joskus tulee sellainen olo että pelkäävätkö lyhythiuksiset että pitkää tukkaa pitävät yrittävät viedä heidän miehet. Siksi kaikilla pitäisi olla sama tyyli.

Vierailija
24/46 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hiukset on vain HIUKSET. Karvaa. Mulla on pitkät hiukset, kun ne on helpot.

Ettekö nyt hyvät naiset voi vain omista hiuksistanne huolehtia (tai jättää huolehtimatta)? Minäkin huitaisen pitkät kampaamattomat hiukset nutturalle. Helppoa on. Varmaan joku muukin hiustyyli olisi yhtä helppo. Värjätä en halua vielä, sitten kun tulee harmaita haluan luultavasti peittää ne.

Vierailija
25/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma tieto.

Vierailija
26/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaihdevuosi-iässä monilla tukka ohenee, joten pitkä tukka ei enää näytä hyvältä. Tukka myös harmaantuu, punainen peittää hyvin.

Vierailija
27/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi on vielä kauheampi. TUmmat värit ei sovi. Hiukset on tosi ohuet ja ohenee aina vaan eli pitkät ei voi olla

t. keski-ikäinen lyhythiuksinen punapää

Vierailija
28/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka tosin oli pitkä tonne 35v asti. Sitten vaan kyllästyin katselemaan sitä pitkää aina ponnarilla olevaa tukkaa. Harvoin kuitenkaan enää tuli lähdettyä ulos, jolloin sitä oli sit kiva laittaa. leikkasin siis lyhyeksi.

Tosin olisi jo varmaan tosi harmaa, mutta kun aina ollut väri päässä, niin vaikea sanoa kuinka harmaa. Itse tykkään :)

ps. Niin ja tukkani on edelleen paksu ja vahva.

Vierailija
29/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuoret naiset jämähtävät samaan hiusmalliin (pitkät hiukset ponnarilla tms.) vuosikymmeniksi? Eivätkö he ymmärrä, että sama tukka ei sovi eri ikäisenä?

Vierailija
30/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikä sopii kellekin riippuu tietysti täysin kasvoista, hiusten kunnosta ja paksuudesta. Pitää olla tosi sirot kasvot, että ihan lyhyt tukka käy, pitkä tukka (esim. olkapäille) sopii varmasti useammalle. Mutta jos hiukset kerta kaikkiaan ohenee ihan naruksi niin sitten se lyhyt tukka on parempi vaihtoehto jos ei halua mitään paksunnoksia käyttää.

Vierailija
31/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään irtoaa isotuppo hiuksia harjaan, olen jo miettinyt ,jos leikkaisi lyhyet. Tyttäret ovat kovin vastaan, mutta en kumminkaan värjäisi punaseksi.

Vierailija
32/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse pitkää kamalaa lettiä koska se on kaunis, kenen mielestä, miesten? Siis niin harvoin näkee kauniita pitkiä hiuksia että hirvittää.

Nuoret naiset töissäni kehuvat "ihanilla" pitkillä hiuksillaan joita eivät edes kampaa aamulla, sutaisevat vain "kivan" solmun "seksikkääseen" tukkaansa.

Meidän keski-ikäisten nuoruudessa pitkä tukka oli mummoilla ja lestadiolaisilla, ehkä johtuu myös siitä että en erityisesti pidä pitkistä hiuksista.

Punaiseen väriin en sano mitään, tosille se sopii toisille ei, joskus minullakin on ollut punainen, mutta eikö se ole vähän vanhanaikaista.

Vierailija
33/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo harmaiden peitto kyllä selittää asian, jos siis muut värit ei toimi.

Vierailija
34/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset kyninyt punapäät on kyllä järkkyjä.Tuo harmaiden peitto kyllä selittää asian, jos siis muut värit ei toimi.

kukaaan ei ole järkky joka on tyytyväinen itseensä,olkoot vaikka nelikymppinen punapää. Ja jos tulee uudesta hiusmallista iloiseksi niin mikä sen parempi!

Vierailija
35/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tunnen, vain yhdellä on lyhyet punaiseksi värjätyt hiukset. Ylipäänsä mikään yksi hiustyyli ei tunnu olevan merkittävästi toista yleisempi keski-ikäisessä tuttavapiirissäni.

En tiedä mitä te keski-iällä tarkoitatte, mutta en mä ainakaan ole huomannut että tuntemieni keski-ikäisten naisten hiukset olisivat mitenkään erityisen ohuet ja leikkauksen tarpeessa.

Vierailija
36/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavat kaikille sitten sitä samaa.

Mulle suositeltiin mahonkiväriä, josta en itse tykkää. Pidän tän naturellin nyt sitten mielummin. Miesystävän mielestä mun tarttis värjätä tukka viininpunaiseksi, mutta en ole rohjennut.

Vierailija
37/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sanovat että "mulla on niin ihanat ja seksikkäät hiukset"?? Mä en ole ikinä kuullut yhdenkään naisen puhuvan tuolla tavalla, ikään katsomatta.

Vai sinä tulkitset noin sen jos joku sanoo ettei ole edes kammannut hiuksiaan vaan vain sutaisivat solmulle?

Nuoret naiset töissäni kehuvat "ihanilla" pitkillä hiuksillaan joita eivät edes kampaa aamulla, sutaisevat vain "kivan" solmun "seksikkääseen" tukkaansa.

Vierailija
38/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko kehuvat, vai sinä tulkitset? Ne sanovat että "mulla on niin ihanat ja seksikkäät hiukset"?? Mä en ole ikinä kuullut yhdenkään naisen puhuvan tuolla tavalla, ikään katsomatta.

Vai sinä tulkitset noin sen jos joku sanoo ettei ole edes kammannut hiuksiaan vaan vain sutaisivat solmulle?

Mulle hiukset on vain HIUKSET. Karvaa. Mulla on pitkät hiukset, kun ne on helpot.

Vierailija
39/46 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kukin saa minun puolestani tehdä tukalleen mitä haluaa, mutta henk.koht olen sitä mieltä, ettäm lyhyt pukee paremmin. Monilla tukka ohenee iän myötä, eikä sellainen hiirenhäntä ole nätti... lisäksi naaman alkaessa roikkua pitkä tukka lisää sellaista alaspäinvaluvaa ilmettä.

Itse valitsin punaisen värin jo parikymppisenä, se sopii minulle vaaleaa ja tummaa paremmin. Oma maantienharmaa look on järkky, joten jotain väriä on käytettävä.

Nyt minulla on siis punainen tukka ja lyhyt polkka.

-43 v.-

Vierailija
40/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamalla tukan lyhyeksi nainen luopuu naiseudestaan ja ilmaisee miehelleen, ettei enää halua viehättää häntä. Oikea nainen on ylpeä siitä, että saa näyttää todelliselta naiselta, eikä pikkupojalta kuten tukan lyhyeksi leikkaavat keski-ikäiset tädit.

Miehenä pyrin näyttämään hyvältä ennen kaikea puolisolleni. Odotan naiselta samaa.