Apua! Alhainen hCG ja keskenmenoriski
Apuja kaivataan kipeästi, kertokaahan kokemuksiannne! Testasin plussan vajaa viikko sitten, mutta sitä ennen mulla oli jonkin verran verenvuotoa - ei ihan pientä tiputtelua siis. Takana on yksi km, joten olen aika hermona asian kanssa. Kävin yksityisellä mittauttamassa hCG-arvoni ja tulokseksi sain 260. Viikkoja tuolloin oli laskujeni mukaan 4+4 ja mahdollisesta hedelmöittymisestä 18 päivää. Jos ajattelen ja lasken päivät oikein optimistisesti, voisin olla vähän vähemmän pitkälläkin, kiertoni nimittäin oli 32 pv, joten ovulaatio ja hedelmöitys on voinut tapahtua päivän, ehkä parikin myöhemmin.
Tiedän että positiivisesti tulkittuna tämä arvo mahtuu teoreettiseen vaihteluväliin, mutta en onnistunut löytämään yhtään esimerkkiä, jossa raskaus olisi päättynyt onnellisesti hCG:n ollessa noin matala. Täyttä viikkoa myöhemmin hedelmöitys ei ole voinut olla, koska testi näytti plussaa silloin kun se aikaisintaan oli mahdollista.
Kertokaahan siis omia kokemuksia hCG:stä viikolla neljä ja puoli suunnilleen. Lopullisen vastauksen saan vasta toisesta testistä ensi viikolla, mutta tulosten odottaminen on ihan kamalaa.
Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata!
Kommentit (14)
mittaamassa hcg-arvoja? Digitaalinen raskaustesti näytti viikkoja vähemmän kuin olisi pitänyt olla ja epätietoisuudessa elin spontaaniin keskenmenoon asti 9+2.
mittaamassa hcg-arvoja? Digitaalinen raskaustesti näytti viikkoja vähemmän kuin olisi pitänyt olla ja epätietoisuudessa elin spontaaniin keskenmenoon asti 9+2.
Mä kävin yksityisellä joo. Miten paljon sulla heitti noi digitaalisen testin viikot?
Mä kävin yksityisellä joo. Miten paljon sulla heitti noi digitaalisen testin viikot?
Ei paljoa. Näytti 1-2 viikkoa hedelmöittymisestä, vaikka olisi pitänyt näyttää 3-4. Tätä edellinen oli tuulimuna, joten epätietoisuus mietitytti ja melkein menin jo yksityiselle ultraan. Maltoin kuitenkin mieleni sillä ajatuksella, että kaikki voi kääntyä päälaelleen, vaikka varhaisessa ultrassa kaikki olisikin hyvin.
Hyvältähän tuo kuulostaa, uskallan jo varovasti onnitella... :) Kiitos kun tulit kertomaan!
Nro 5
Paremmalta sulla on näyttänyt kuin mulla, voi kun olisin ehtinyt lohduttelemaan tuossa aiemmin ;)
Mulla oli rv 4+6 hCG vain 69 ja 5+3 se oli noussut 456. Pelottelivat silloin, että ei hyvältä näytä, alhainen.
Kaveri kuitenkin edelleen kyydissä ilman, että mitään ongelmia ainakaan vielä olisi havaittu, nyt menossa 32. raskausviikko.
Minä kävin myös varhaisultrassa ja se oli sitten jo hyvin rauhoittava tieto, kun sydän pompotti :)
Onnea ja jaksamista!!!
Mutta yli triplaantunut...kaksoset kyydissä? Mulla oli, kun hcg nousi hurjaa vauhtia :)
mutta viikolla 8 mulla oli ihan riittävästi hormonia ja kesken meni kumminkin. Ei se ole mikään tae raskauden jatkumisesta.
Ap ei kysy takeita raskauden jatkumiselle tästä eteenpäin, vaan yrittää selvittää, onko km mahdollisesti jo tapahtunut.
Kerropa smartass, mikä sitten on tae raskauden jatkumiselle? Tai sille, ettei lapsi myöhemmin pyöräile auton alle?
Ap, en osaa auttaa, kun mulla on mitattu vain +- hcg, eli tavallinen raskaustesti. Peukkuja silti!
varmasti kamalaa odottaa. :( En osaa muuta kuin kertoa omasta tilanteestani useampi vuosi sitten:
Rv 5+0 mun hCG oli 243, kommentti oli "varsin matala". Siitä viikon päästä se olikin jo 42... Hieman oli vuotoa, ei kipuja, kesken meni (tai sitten kohdunulkoinen).
Toivotaan vielä parasta... Yritä jaksella ensi viikkoon, muistathan, että mahdollinen km ei ole sun syysi etkä mitenkään olisi voinut sitä estää. Tsemppiä!
Sen pitäisi mieluiten tuplaantua tai vähintään puolitoistakertaistua kahden päivän välein. Jos siitä laskee rv 4+4:ään, niin tuplaantumalla mun arvo olisi ollut silloin 208. Mutta mulla ei mitattu enää silloin uudestaan. Raskausviikot tiedän aivan tarkasti, koska oltiin lapsettomuushoidoissa. Raskaus meni ihan hyvin ja sain lapsen, vaikka kyllä mulle sanottiin, että arvo on kovin matala ja keskenmenon riski on aika suuri. Toivottavasti sullakin menee hyvin :)
Kiitos kaikille vastanneille! Arvo oli yli triplaantunut kahdessa päivässä, eli jotain siellä tapahtuu :) Ainakaan aikaisempaan vuotoon raskaus ei siis ole pysähtynyt. Ultraa odottelen vielä, joten vähän jännittää silti. Oli kuitenkin yksi elämäni parhaista sijoituksista käydä tuolla mittauksessa, kyllä se rauhoitti aivan olennaisesti.
Kiitos vielä!
T. yksi, joka viiden vuoden yrittämisen jälkeen tuli raskaaksi ja sai maailman ihanimman lapsen. Tiedän tuon jännittämisen! Tsemppiä!
Tällaisen vanhan keskustelun nostan, josko olisi apuja/uusia kokemuksia. Mulla siis laskujen mukaan menossa rv 5 + 2 (ovisplussa saatu 6.2. ja silloin myös siittiöt laitettu liikenteeseen). Heti 4 + 2 alkoi vuoto, ensin rusehtava, sitten ihan punaista. Määrältään ei kuitenkaan kovin suurta.
Eilen kävin gynellä, ultrassa näkyi vuotoa (ei syytä) ja vähän "epämääräinen" sikiöpussi. Hcg oli 60, joka gynen mielestä "matala, mutta ei mitään huolestuttavaa". Nyt kun olen googlaillut niin näyttäähän se noihin viikkoihin tosi matalalta? Olen tehnyt clearbluen digitaalisia viikkonäyttötestejä ja niissä on kylllä näkynyt viikot ihan "oikein" eli ensin 1-2 viikkoa, nyt vkl:na 2-3 viikkoa. Uusi ultra on sovittu viikon päähän.
Onko kokemuksia vastaavasta?