Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistaako joku vielä tänä päivänä leipäkoneen?

Vierailija
10.11.2010 |

onko ne kaikki jo romutettu?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on mietityttänyt kun aina kun teen kotona sämpylöitä niin saamme siitä kauheita ilmavaivoja. Onko leipäkoneella leivotun leiväns kanssa sama juttu?

Vierailija
22/33 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin uutta joululahjaksi, vanhan korjaaminen maksaisi yhtä paljon. Käytän sitä TOSI paljon! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös Biotechin jyvämylly, jolla saa vehnäleipään jauhettua terveellistä kokohyvävehnää. Tällaisessa jauhossa on kaikki vitamiinit, kivennäiset ja kuidut tallella. Täysjyvää voi laittaa vaikkapa kolmanneksen ja loput tavallista vehnäjauhoa, leivästä tulee silti vielä todella pehmeää ja kuohkeaa.

Kiinnostaisi kovin terveellisen leivän tekeminen itse.

Vierailija
24/33 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein teen vain taikinan koneella ja leivon sämpylöitä ja paista uunissa. Inhoan nimittäin taikinan vaivaamista;)

Teen koneella myös pullataikinan usein!

Vierailija
25/33 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katoin Hong KOngin mainoksesta et siel on nyt leipäkone tarjouksessa ja mietin onkohan se hyvä.

Tässä linkki

http://www.hongkong.fi/tuoteryhma?id=15121857&m=11570391&t=OBHNordica

Vierailija
26/33 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenwoodin leipäkone (alle vuoden vanha). Parhaillaan on ruisleipä tulossa. Aamuksi tehdään kokojyväleipää.

Ei osteta kaupan leipää juuri lainkaan. Joskus tulee joku patonki tai paahtoleipä ostettua. Muuten tehdään leipää n. 4 kertaa viikossa. Tulee syötyä enemmän, kun lämmin leipä on vaan niin hyvää!

Vierailija
27/33 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä vain taikinan tekoon. Tänään tein pullaa ja sämpylöitä. Ongelma on vain pieni taikina,mutta eipä tarvi tehdä muuta kuin heittää kaikki sinne ja kohonnut taikina on valmis.

Vierailija
28/33 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuleeko niistä leivistä kauheat ilmavaivat joita ei VOI olla huomaamatta, niin kuin ite tehdyistä sämpylöistä. Mä jossain vaiheessa yritin leipoa sämpylät itse mutta pakko oli lopettaa kun lapset pyysivät kun koulussa sai pelätä noloja tilanteita niiden takia.

Vierailija
29/33 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakiaa sairastava saa suuren avun leipäkoneesta.

Netistä voi etsiä loputtomasti uusia ohjeita ja vinkkejä. Leipäkone on todella suuri apu. Kaupasta ostetut leivät ovat usein vanhoja ja kalliita. Kun perheessä on normaaleja leipiä syöviä, on myös heille netissä ohjeita jokaiseen makuun. Suosittelen leipäkonetta jokaipäiväiseksi apulaiseksi. Itse valmistetuissa leivissä ei ole säilönta- eikä muitakaan vieraita lisukkeita.

Vierailija
30/33 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita joka kodissa ja usein itselläkin käytössä juuri lueskelin netistä ohjeita ruisleivälle kun en viittsi uunissa tehdä.sottaista puuhaa.tosin saisi kätevämm9in nuo reikäleivät tehtyä :)

reseptejäkin löytyy varmaan kaikille mahdollisille leiville mitä on olemassa,porkkanan kyllä jätän itse kaneille suosiolla pilaa leivän kuin leivän voimakkaalla maullaan.

Vierailija
31/33 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lojuu kaapissa käyttämättömnä joku halppis kone ( olikohan Chief merkki) jonka käyttöohje hävis heti alkuun eikä sitä saanut enään mistään. Jos joltakin löytyisi, olisi tosi kiva jos laittaisit olelliset tiedot käytöstä esim. suhteet, ajat, valikko ym jotta pääsis kokeilemaan konetta

Vierailija
32/33 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on leipäkone ja käytännössä syödään lähes pelkästään sillä tehtyä leipää. Ei vaan maistu nuo kauppojen leivät. Emme syö tummaa leipää, mutta toisaalta emme halua myös ihan täysin valkoisista jauhoista tehtyä tai sitten jotain missä on jyviä, makeutta tms mitä usein on niissä vaaleissa kaupan leivissä jotka ei ole täysin valkovehnäjauhoisia. Niinpä tehdään itse leipäkoneella leivät käyttäen hiivaleipä- ja spelttijauhoa, vähän hunajaa, oliiviöljyä, suolaa ja kuivahiivaa. Tulee hyvää, sellaista leipää joka maistuu leivältä :)

Vierailija
33/33 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 01:38"]

mulla lojuu kaapissa käyttämättömnä joku halppis kone ( olikohan Chief merkki) jonka käyttöohje hävis heti alkuun eikä sitä saanut enään mistään. Jos joltakin löytyisi, olisi tosi kiva jos laittaisit olelliset tiedot käytöstä esim. suhteet, ajat, valikko ym jotta pääsis kokeilemaan konetta

[/quote]

Osaatko englantia? http://www.stephensykes.com/blog_perm.html?99

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan