Onko Tepsut hyvät ainoiksi talvikengiksi 3-v. päiväkotilaiselle?
Vai olisiko jotkut goretexit paremmat? Lapsella on tosi helposti palelevat jalat ja varpaat, ja Tepsuissa on se hyvä puoli, että ne on niin lämpöiset.
Kommentit (4)
Meillä on ollut nauhalliset ja ainakin meidän päiväkodissamme on esitetty toivomus, että jo kolmevuotiailla olisi sellaiset kengät, että saavat ne itse jalkaan. Eli siis tarralliset tai Kuomat tai vastaavat. Muidenkin vaatteiden pitäisi olla helpostipuettavia, että voivat mahdollisimman paljon pukea itse. Meilläkin ollut pääasiassa Vikingin goreja, löytyy pakkasille myös Kuomat. Näyttää olevan perusvarustus päiväkodissa.
Nettifirma www.pikkujalat.fi myy ns. kanadansaappaita, niissä on täysin vedenpitävä materiaali päällä, ja sisällä todella paksu karvavuori, sekä irrotettava lisävuori. Yhdet lämpimmistä kengistä - eikä tarvitse pelätä, että nahkapinta menisi pilalle, sillä niissä ei ole nahkaa. Silti hengittävät hyvin. Niissä tosin pitää ottaa aina kokoa tai kahta kokoa suurempi numero, sillä se vuori vie niin paljon tilaa kengässä eli on sisältä pienempi. Toiset kanadasaappaat meillä menossa, ja olemme tykänneet. Hintavahkot, mutta hintasa väärtit.
Varakenkinä meillä on perus-kuomat. Ja Viking-goretexit on loskakeleille.
Isompien mallissa on vetoketju sivussa, lapsi saa ne hyvin itse jalkaan. On myös vedenpitävä pinnoite ja kokemukseni mukaan ovat tosi kestävää nahkaa. Jotkut värit saa tilauksesta myös erikoisvahvalla pinnalla. Juuri tänään hain Tepsut meidän 4-vuotiaalle, kyllä ne vaan tänäkin vuonna pakko oli saada. Toisina kenkinä goret, jotka mun kokemuksen mukaan eivät ole ollenkaan niin lämpimät, mutta menevät paremmin loskassa.
Missä päin asutte jne. Millaiset nuo Tepsut ovat? Nahkaiset karvavuorella vai keinovuorella?
Meillä on 2-vuotiaalla päiväkodissa Vikingin Gore-Texit sekä lämminvuorikumisaappaat. Viime talven vastaavat Vikingit menevät vielä ilman villasukkaa, kuten myös Kuomat. Noihin uusin Vikingin kenkiin menee villasukat reilusti.
Asumme Helsingissä ja talvi on täällä helposti välillä räntää ja sohjoa, joten en voisi kuvitellakaan, että lapsi olisi nahkakengissä päiväkodissa. Vaikka olisi pakkastakin, niin kengät helposti kastuvat ja eivät kuiva päivän aikana.
Muussa käytössä meillä on nahkaiset saappaat sekä muita kenkiä, mutta päiväkodissa on sekä välikausi- että talvikengät vedenpitäviä. Mahdollisesti ostamme Kuomat myös täksi talveksi - nuo viime talviset mahtuvat vielä alkutalven.