Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peseekö lastenne kaverit kätensä, kun tulevat teille?

Vierailija
10.11.2010 |

Olen nyt kiinnitäänyt huomiota, että lastemme kavereista kukaan (7-8-vuotiaita) ei käy meille sisälle tullessaan käsipesulla. Menevät vaan suoraan huoneeseen, vaikka meidän lapset käyvät ensin käsipesulla. Pitänee alkaa patistelemaan...

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että vieraasi pesevät kätensä, kerro se heille. Et voi edellyttää pesemistä ilman ystävällistä pyyntöä.

Vierailija
22/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he kantavat vatsatautipöpöä niin se tarttuu teihin joka tapauksessa oli tullessa käsienpesu tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ensimmäisenä kysyisi kylään tullessa, että missäs sais kourat pestyä :D! Ihan totta, eikö tuo nyt ole jo hiukan neuroottista...? Meille saa kyllä tulla ilman käsienpesuja, eikä varmasti lapset tule pesemään käsiään kavereiden luokse mennessä sitten vanhempana. Tosin, täytyy kai opettaa että kysyvät jos kaverin äiti niin haluaa, niin sitten on pestävä. Enpä yhtään ihmettele että allergiat ja astmat piinaavat nykyperheitä...Juu ja terveitä ollaan koko sakki vaikkei vedellä läträtä joka välissä. Eri asia pestä kädet ennen ruokapöytään tulemista tai jos ulkoleikeissä on kädet hiekasta mustat.

Enkä mä siitä mitään numeroa tee. Voi se emännältä jäädä hyvinkin huomaamatta. Eikä ole meilläkään mitään allergioita tai muita sairauksia.

Vierailija
24/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat rutiinit, ulkoa tullessa, ennen ruokaa ja vessan jälkeen.

Yksi syy se, että varsinkin noilla isommilla, jotka ei aina hanskoja pidä ulkonakaan, vaikka mukana olisi, niin oikeasti on usein likaiset kädet

toinen on se, että meillä oli kerran kihomato -tartunta ja kun ei tiedä kellä niitä on, niin varmuuden vuoksi haluan kaikkien pesevän kädet meille tullessaan.

Pöpöjä meillä ei pelätä, lentää ne siinä pärskiessä ja leikkiessä joka tapauksessa.

Vierailija
25/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sitten enää ihmettele noita päiväkotien joka vuotisia kihomato-ongelmia.

On helvetin hienoa kehuskella sillä että ei pese käsiä! Huhhuh..

Vierailija
26/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla viimeinen kerta siellä kylässä... minusta tuo vaikuttaa pakko-oireiselta. Sitten jos on vauvoja, tottakai pesen.

Vierailija
27/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla viimeinen kerta siellä kylässä... minusta tuo vaikuttaa pakko-oireiselta. Sitten jos on vauvoja, tottakai pesen.

Vierailija
28/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään kotiin tultaessa tarvitse käsiä ensimmäisenä mennä pesemään. Jos meille tulisi vieras, joka ekana ryntää pesemään kätensä niin kyllä säikäyttäisi... Ajattelisin että hänellä on joku tarttuva tauti varmaan! Eihän kukaan normaalisti tuollaista tee.

Vierailija
29/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsien peseminen on yhtä hysteeristä. Ei kai kukaan kipeänä mene vauvaa katsomaan? Ja muutenkin tuskin tunkee sormiaan vauvan suuhun?

Vierailija
30/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat yleensä koulusta/eskarista suoraan yhdessä ja pyydän koko konkkaronkkaa käymään käsipesulla sisälle tullessa.

Eskarissa on sama käytäntö, joten lapset eivät ihmettele pyyntöäni.

Desinfiointiainetta meillä ei edes ole emmekä muutenkaan ole mitään hygieniafriikkejä.

Vierailija
31/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut töissä kolmessa eri päiväkodissa. Lapseni on ollut hoidossa yhdellä pph:lla ja kolmessa eri päiväkodissa.

Kertaakaan ei ole tiedotettu kihomato-ongelmista eikä niitä myös meillä ole ollut.

Enkä tosiaan pese käsiä kun menen kyläilemään (pyynnöstä tottakai pesen). Enkä edellytä sitä meille tultaessa. Kukaan vieras ei ole koskaan meille tullessa myös pessyt käsiään. Väittäisin huomaavani, jos joku meille tultaessa menisi ensimmäisenä vessaan.

Käytännössä pesen käteni vain wc-käyntien jälkeen, kilpikonnan ja/tai sen terraarion käsittelyn jälkeen ja jos käteni ovat likaantuneet.

Hyvin on elämässä selvitty!

Vierailija
32/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on ollut kihomatoja kaivavat myös persettään. Ovat muka niin hienoja kun käsiä pesevät, mutta sitten kaivavat persettä!?!?! AHAHAH

Vierailija
33/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään kotiin tultaessa tarvitse käsiä ensimmäisenä mennä pesemään. Jos meille tulisi vieras, joka ekana ryntää pesemään kätensä niin kyllä säikäyttäisi... Ajattelisin että hänellä on joku tarttuva tauti varmaan! Eihän kukaan normaalisti tuollaista tee.

Mä en voi ymmärtää että joku säikähtää sitä kun toinen pesee kädet ulkoa tullessaan. Mistä säkin tiedän missä mä olen kulkenut tai mitä kaikkea olen käsilläni tehnyt.

Miten voi aikuisen ihmisen säikäyttää käsien pesu?!

Ja kellä oli niitä neurooseja? kysympähän vaan!

Vierailija
34/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on ollut kihomatoja kaivavat myös persettään. Ovat muka niin hienoja kun käsiä pesevät, mutta sitten kaivavat persettä!?!?! AHAHAH

12-v, ehkä?

Vierailija
35/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kädet on hyvä pestä kotiin tultaessa. Kädet ovat koskettaneet vaikka mitä ulkona ollessa ja kuuluu jo hyviin tapoihin pestä kädet. Eikä niitä jynssätä tarvi, vaan nopea saippuapesu ja siinä se.

Meillä 2v2kk osaa jo hienosti itsekin mennä riisumisen jälkeen käsipesulle, ottaa saippuaa ja pesee nopeasti kädet. Ja kun kerran kotiin mennessä pesen kädet, niin miksi en pesisi vieraille mennessä??

En ole itse vaatinut vieraita pesemaan, muuta kuin vauva-aikoina, mutta toivoisin että tajuavat asian itse.

En ole ikinä sairastanut influensaa, eikä mies ja lapset ja lapsilla ei ole ikinä ollut korvatulehduksia eikä vielä kertaakaan mitään lääkekuureja ja toisella ei edes yhtään lääkärikäyntiä. Ovat 2v ja 4v.

Vierailija
36/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä katsoin eilen sen dokkarin ja tajusin, että kaikki tuollainen mielenterveydellinen pakko-oireisuus pelottaa mua.

Vierailija
37/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi käskee aina käsienpesulle.

Vierailija
38/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä katsoin eilen sen dokkarin ja tajusin, että kaikki tuollainen mielenterveydellinen pakko-oireisuus pelottaa mua.

Nyt saat avautua, jos se vaikka helpottaisi ja auttaisi.

Vierailija
39/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kylään mentäessä muistan sentään kuskata lapset heti kärkeen käsipesulle - teen silti niin, vaikkei KUKAAN muu tee niin tuttavapiirissäni - johon sentään suurimmaksi osaksi kuuluu hyvinkin tiedostavaa ja oppinutta väkeä, myös lääkäreitä.

Eli ei esim. lääkäripariskunta mene meille tullessaan ensimmäiseksi käsipesulle ( eivät pese omia tai lastensa käsiä siis ), lasten kädet pestään vasta ennen ruokailua - jos muistetaan pestä aina silloinkaan.

Vierailija
40/63 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ruoanlaittoa kädet on hyvä pestä, ja vessassa käynnin jälkeen, se riittää. Ellei sitten ole erityisen herkkä sairastumaan, tai perheessä joku on.