Peseekö lastenne kaverit kätensä, kun tulevat teille?
Olen nyt kiinnitäänyt huomiota, että lastemme kavereista kukaan (7-8-vuotiaita) ei käy meille sisälle tullessaan käsipesulla. Menevät vaan suoraan huoneeseen, vaikka meidän lapset käyvät ensin käsipesulla. Pitänee alkaa patistelemaan...
Kommentit (63)
että kyllä ne likaantuu ulkona. Mä en ainakaan halua mustia sormenjälkiä ovenpieliin yms.
Ja luetteko koskaan sanomalehtiä? Kädet on ihan mustana sen jälkeen, että itse kyllä pesen kädet.
Ei käsiä pestä vain pöpöjen tähden vaan kyllä sitä likaa tartuu niihin muutenkin.
Luin noita vastauksia ja aika hyökkääviä nämä jotka ei pese käsiään, tai vainoharhaisia tai mitä lie? mutta outoa että pitää ruveta nimittelemään normaali käsihygieniasta huolehtivia pöpökammoisiksi, neurootikoiksi jne.
Jotenkin säälittävin tapaus oli se joka pistäisi välit poikki kaveriinsa jos kaveri uskaltaisi pyytää kädet pesemään!
Meillä piti lapsena pestä aina kädet heti kun tuli kotiin, samoin ennen ruokailua ja vessassakäynnin jälkeen. Kotiintulon jälkeen käsien peseminen kunnolla oli kaikista tärkeintä, äiti aina huomautti jos ei muistanut. Näin siis jo 80-ja 90-luvulla. Ei muuten oltu lähestulkoon koskaan sairaana eikä ollut mitään allergioitakaan. Ekan vatsataudinkin sairastin vasta yläasteella (liekö lipsuin sitten käsienpesukäytännöistä. )
Pesen nykyäänkin vielä kädet niin kuin on lapsena opetettu. Ällöttää sellaiset ihmiset, jotka ei pese käsiään kotiintultuaan ja vessakäynnin jälkeen. Pesen kädet myös kun menen kylään, minusta se on kohteliasta.
että kyllä ne likaantuu ulkona. Mä en ainakaan halua mustia sormenjälkiä ovenpieliin yms.
Ja luetteko koskaan sanomalehtiä? Kädet on ihan mustana sen jälkeen, että itse kyllä pesen kädet.
Ei käsiä pestä vain pöpöjen tähden vaan kyllä sitä likaa tartuu niihin muutenkin.