Kummeksuttaa ihmiset, jotka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin tai
avaa ovea kun ovikello soi.
Kaupustelijoille voi sanoa ei, mutta jos jättää vastaamattqa, voi joku tärkeä viesti jäädä saamatta.
Kommentit (97)
:-D ja minä kun luulin että kaikilla ihmisillä on sama ammatti.
Ei hyvää päivää tätä palstaa.
Oikein harmittaa, jos joskus erehtyy selvittämään tuntemattoman numeron. Se on AINA joku myyjä.
mulla on sitä varten vastaaja, sinne voi jättää viestin jos asia on tärkeä. soitan sitten takaisin.
onneksi asun kulttuurissa missä ei vastaajia pelätä ja sinne oikeasti viestejäkin jätetään.
Minä en ainakaan jaksa vastata moisille tavallista työssäkäyvää ihmistä ahdisteleville häiriköille enää. Aina kun olen googlettanut numeron se on ollu jonkun myyjän. ÄLKÄÄ SOITTAKO PÄIVÄLLÄ, HÄIRITSETTE MUN TÖITÄ. ÄLKÄÄ SOITTAKO ILLALLA, HÄIRITSETTE MUN VAPAA-AIKAA. Törkeintä mitä on käyny on, että sukulaiseni tilasi minulle lahjaksi lehden. Noh, koska hänellä on suoramarkkinointikielto, alkoivat nämä kuivakat keski-iän ja kuoleman välissä olevat tantat soitella minulle. En tilannu. En tilaa koskaan.
ja sitten ihmettelevät miten tapaamisajan saaminen kestää. Jätän viestin vastaajaan jos vastaaja kertoo henkilön nimen. "tämä on tavoittelemasi henkilön vastaaja" ei riitä, koska en voi olla varma onko se. Voi olla näppäilyvirhe tai väärin kirjattu numero.
Minullakin on puhelinmyyntikielto ja vastaan puhelimeeni, jos ei ole asiakastapaaminen kesken. Silloin harvoin kun siellä joku jotain yrittää myydä, kerron että minulla on kielto ja pyydän noudattamaan sitä.
Poliisikin soittaa tuntemattomasta numerosta. Että todellakin vastaan. Voihan olla että jollekin perheenjäsenistä on sattunut jotain, vaikka liikenneonnettomuus. Lehtimyyjille osaan sanoa heti että kiitos ei. Ei se ole mikään ongelma.
Minulle ainakin on poliisi soittanut ihan näkyvästä numerosta. Ei ole ollut mikään 10022 vaan joko kännykkänumero tai työpaikan numero.
Jos numero on TUNTEMATON, eli puhelimessa lukee tuntematon numero soittaa, en vastaa.
Jos taas numero näkyy, mutta on epämääräinen, en vastaa, otan numerosta selvää ja jos on joku jolla on jotain oikeaakin asiaa, soitan takaisin.
Ja minulla on vastaaja käytössä johon tähän asti sellaiset joilla on oikeaa asiaa, ovat osanneet jättää viestin.
Ja en avaa tuntemattomille ovea.
Jos ei sillä tuntemattomalla ole päällä poliisin virkapukua (näin kerran käynyt ja turvaketjun takaa kysyin vielä kortinkin), tai selkeää työasua. Siltikin esim. kerran meille oli tulossa huoltoporukka "ilmaamaan patterit" , eikä mitään ilmoitusta ollut tullut ennen sitä, en päästänyt heitä sisälle. Oltiin juuri muuttanut asuntoon..
Myöhemmin selvisikin että olivat murtovarkaita..
Olen saanut paljon häirikkösoittoja.
Ja vaikka on ollut salainen numero vuodesta miekka, niin silti niitä tulee. Enää en vastaa.
Jos on sukulainen joutunut onnettomuuteen niin oletan että kuulen sitä muuta kautta kuin poliiseilta, tuskin olen kenenkään lähin omainen..
ja sitten ihmettelevät miten tapaamisajan saaminen kestää. Jätän viestin vastaajaan jos vastaaja kertoo henkilön nimen. "tämä on tavoittelemasi henkilön vastaaja" ei riitä, koska en voi olla varma onko se. Voi olla näppäilyvirhe tai väärin kirjattu numero.
Ei tule heti ketään mieleen..
mutta minä puhuin ihmisistä, jotta ovat ilmoittaneet haluavansa tapaamisen. Siitä huolimatta eivät vastaa kun yritän soittaa. Ja koska ammattini on psykologi, viestin jättäminen väärään vastaajaan voi aiheuttaa hämmennystä, vaikken mielenterveyspalveluissa työskentelekään.
ilmoittaa nuo lehtimyyjien numerot...
- puhelinmyyjät
- pari numeroni jostakin kaivanutta miestä. tällä viikolla eräs puolituttu mies soitellut 2krt/päivässä, tietää kyllä etten ole kiinnostunut. ensi viikolla pistän numeronsa estolistalle.hermot menee.
- uteliaat tai mustasukkaiset naiset ovat oma lukunsa. minusta kiinnostuneen miehen tuore tyttöystävä soitteli perääni keväällä. vuosia sitten silloisen miesystävän exä soitteli keskellä yötä. jotkut taas ovat yliuteliaita ja haluavat ainoastaan kuulla äänen.
ja lehdenmyynnit loppuivat siihen. Yhtään ei ole tullut sen jälkeen.
Tuntemattomasta numerosta on tullut yksi soitto ja onneksi vastasin. Miehellä oli jäänyt kännykkä kotiin ja soitti työpaikan kännykästä. Oli sellainen asia, että onneksi vastasin.
Jos numero näkyy, on aina ollut joku tärkeä asia. Esim. lapsi on soittanut kaverin kännykästä. Mummilla oli hajonnut kännykkä ja soitti naapurin kännykästä apua. Koululta soitettiin sellaisesta numerosta, mikä ei ollut muistissa, lapsi oli loukkaantunut.
Onneksi olen elänyt elämäni niin, ettei minulla ole mitään mörköjä, joita tarvitsee pelätä niin uskaltaa vastata puhelimeen.
Ei kannata sössiä elämäänsä niin ei tarvitse pelätä vainoharhaisena ja piilotella.
mutta minä puhuin ihmisistä, jotta ovat ilmoittaneet haluavansa tapaamisen. Siitä huolimatta eivät vastaa kun yritän soittaa.
Mutta itsellä ei ainakaan ole sellaista tilannetta, että joku olisi sopimassa kanssani mitään tapaamisia. Ja jos vaikka laitan myynti-ilmoituksen tms lähikaupan seinälle niin luonnollisestikin vastaan puhelimeen sen ajan kun ilmoitus siellä on.
Töissä en voi vastata omaan puhelimeeni joten tarkistelen noita tuntemattomia numeroita tarvittaessa joskus. Yksikään tarkistamani ei ole ollut sellainen että olisi kannattanut soittaa takaisin.
Mä en usko että tämä on todellinen ongelma kovinkaan monelle.
Onneksi olen elänyt elämäni niin, ettei minulla ole mitään mörköjä, joita tarvitsee pelätä niin uskaltaa vastata puhelimeen.
Ei kannata sössiä elämäänsä niin ei tarvitse pelätä vainoharhaisena ja piilotella.
Olispahan jotain kerrottavaa tälläkin palstalla! mistä noita mörköjä saa?
Teen päivystystyötä lastensuojelussa, ja emme saa jättää vastaajaan viestiä jollei ole varmistettu, että ks. numero on täysin varmasti oikea. Salassapitovelovollisuus nimittäin. Numero ei näy vastaajalle, koska soitamme viranomaisnumerosta.
Mâ siis vastaan aina. Jos ne aloittaa jonkin puheen, niin mä keskeytän ja kysyn, "oletko kauppaamassa jotain, en tilaa tai osta mitään, kiitos". Se on sillä selvä, eikä niitä niin tuhottomasti tule - ja jos tulee, niin hommaa kiellon.
On paljon ihan asiallisiakin "tuntematon numero" -soittoja, joten mun mielestäni on tyhmää olla vastaamtta. Ja avaan myös ovat. Tosin katson ensin ikkunasta, kuka on oven takana :)