Kummeksuttaa ihmiset, jotka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin tai
avaa ovea kun ovikello soi.
Kaupustelijoille voi sanoa ei, mutta jos jättää vastaamattqa, voi joku tärkeä viesti jäädä saamatta.
Kommentit (97)
Hätäkeskus soittaa tuntemattomasta numerosta.
No hätäkeskus voisi laittaa sen numeron näytön päälle siihen puhelimeensa.
sellainen kiireellinen viesti sitten olisi? Mä en vaan keksi.
Mä vastasin viimeksi tuntemattomaan numeroon, koska luulin tietäväni kuka siellä soittaa. No, sieltä kuului vaan kuinka joku naputteli (ilmeisesti mun nimen) tietsikalle ja sulki puhelimen. Mulle jäi siitä vähän hyytävä olo.
Saan harrastuksen puolesta (välitän alueen asukkaiden yhteisiä tavaroita) paljon yhteydenottoja, ja jokaisessa tiedotteessa, jossa numeron on, lukee selkästi että yhteydentoto tekstiviestillä. Mulla menis muuten ikä ja terveys kun vastailisin puheluihin joita voi tulla joskus joskus tosi myöhäänkin. Siksi pidän periaatteena, että en vastaa tuntemattomiin numeroihin. Silloin tällöin selvitän, ketkä ovat soittaneet - KOSKAAN ei ole ollut kyse tärkeästä asiasta.
Hätäkeskus soittaa tuntemattomasta numerosta.
No hätäkeskus voisi laittaa sen numeron näytön päälle siihen puhelimeensa.
kai se numero näkyy, mutta se oli pointti, että sinä et tiedä kenen se on.
Tuskin soittavat numerosta 112
(välitän alueen asukkaiden yhteisiä tavaroita)
Ennen meillä tuo oli mustalaisten vastuulla.
Osan lehtitiluuttajien numeroista osaan jo ulkoa. Jos en tunnista, niin googletan tai katson Enirosta - ja aina on ollut lehtimyyjä.
Tuskin soittavat numerosta 112
hätäkeskuksen puhelinbudjetilla virittää sitä systeemiä niin, että näytöllä näkyy se 112.
Mikä
sellainen kiireellinen viesti sitten olisi? Mä en vaan keksi.
lapsella kännykkä hukassa ja soittaa jonkun muun kännykästä.
Tai mun vanhemmille on sattunut jotain, poliisi soittaa.
Tai koulun terkka.
Tai työkkäri.
Tai naapuri soittaa, että nyt sun autoa pöllitään.
Hätäkeskus soittaa tuntemattomasta numerosta. Ja tätä ei moni tule ajatelleeksi. Tosin tilanne, että hätäkeskuksella on jotain asiaa, on onneksi erittäin harvinainen, mutta sitäkin kamalampi. Kokemusta on.
mut sillon kun oon vauvan kanssa kaksistaan kotona, niin en mene ovea availemaan kellekään tuntemattomalle. Esim. romanikaupustelijat voivat olla uskomattoman röyhkeitä ja tunkeutua taloon sisään. Tai mistä hevetistä sitä tietää kun omalle kohdalle napsahtaa ja oven takana on joku hullu kirvesmurhaaja raiskaaja tai joku muu vastaavanlainen kaheli.
ja mulla on ainakin koulun terkkarin kaikki numerot kännykässäni
Työkkäri ei mulle soita eikä mulla ole edes autoa, mutta naapurin numerot on kyllä muistissa.
Lapsille olen ohjeistanut, että jos en vastaa niin laittavat tekstarin tai jättävät viestin.
Mikä sellainen kiireellinen viesti sitten olisi? Mä en vaan keksi.
lapsella kännykkä hukassa ja soittaa jonkun muun kännykästä. Tai mun vanhemmille on sattunut jotain, poliisi soittaa. Tai koulun terkka. Tai työkkäri. Tai naapuri soittaa, että nyt sun autoa pöllitään.
mut sillon kun oon vauvan kanssa kaksistaan kotona, niin en mene ovea availemaan kellekään tuntemattomalle. Esim. romanikaupustelijat voivat olla uskomattoman röyhkeitä ja tunkeutua taloon sisään. Tai mistä hevetistä sitä tietää kun omalle kohdalle napsahtaa ja oven takana on joku hullu kirvesmurhaaja raiskaaja tai joku muu vastaavanlainen kaheli.
Yhdet lehtimyyjät soittelee 09 251 xxx -numerosta, en vastaa. Lisäksi jätän vastaamatta kaikki 045 -numerot, nämäkin lehtimyyjiä. Lehtimyyjien kanssa en vain jaksa keskustella.
JOS olisin voittanut jotain jossain arvonnassa, kaipa ne viestin jättäisivät ;)
Muille tuntemattomille numeroille (näkyi numero tai ei) vastaan, jos ylipäätään olen puhelimen lähellä. Takaisin en soita, jos tuntematon soittaja ei ole jättänyt viestiä.
Oven avaan aina, en keksi mitään syytä miksi en.
Osan lehtitiluuttajien numeroista osaan jo ulkoa. Jos en tunnista, niin googletan tai katson Enirosta - ja aina on ollut lehtimyyjä.
on joku kirvesmurhaaja raiskaaja??
Puheluihin kyllä vastaan, myös tuntemaatomiin numeroihin. Joskus ihan tutukin ihmiset soittavat tuntemattomasta numerosta syystä tai toisesta.
Ovea en avaa jos en odota kerään. Meillä ei ovisilmääkään ole, vaikka kerrostalossa asummekin. Tunnen oloni todella epämukavaksi jos avaan oven tuntematomalle ihmiselle. Tutut kyllä tietävät tämän ja soittavat etukäteen. Lapset ovat vielä niin pieniä (8kk) ettei heillä käy kavereita oven takana.
Kun lapset kasvavat ja kaverit tulevat ulos hakemaan yms. joudun varmasti muuttamaan asennettani. Mutta siihen asti toimin näin...
Että todellakin vastaan. Voihan olla että jollekin perheenjäsenistä on sattunut jotain, vaikka liikenneonnettomuus. Lehtimyyjille osaan sanoa heti että kiitos ei. Ei se ole mikään ongelma.
Ja miten selitätte perustelunne siitä, että "jos se on jotain tärkeää, niin se soittaa uudestaan." Ööö, mutta kun te ette vastaa siihen puhelimeen! Eikö tässä nyt teistäkin ole joku ristiriita ja ongelma??
Ymmärrän vastaamattomuuden jos vaikka pelkää jotain joka voi soittaa, tai pakoilee jotain, tai on tehnyt jotain luvatonta, tai pelkää velkojia, poliisia ym. Muuten minusta outoa.
Jos on tärkeää asiaa, voi jättää soittopyynnön vastaajaani. Suurin osa puheluista, jotka tulevat minulle tuntemattomista numeroista, ovat jonkin sortin myyntipuheluita. Minulla ei ole halua eikä tarvetta ostaa mitään, enkä jaksa vuodesta toiseen käydä läpi samaa jankutusta siitä kuinka minun sittenkin pitäisi innostua laittamaan viimeiset rahani johonkin jonninjoutavaan lehteen, mitä en koskaan tulisi edes selaamaan.
niin miksei jätä viestiä vastaajaan? Esim. täällä X. X. poliisista/sairaalasta/muualta, ottaisitteko yhteyttä.
Jos joku on kuollut ja poliisi siitä ilmoittaa, niin käsittääkseni tulevat ovelle. Oven avaan aina.
Että todellakin vastaan. Voihan olla että jollekin perheenjäsenistä on sattunut jotain, vaikka liikenneonnettomuus. Lehtimyyjille osaan sanoa heti että kiitos ei. Ei se ole mikään ongelma.
Ja miten selitätte perustelunne siitä, että "jos se on jotain tärkeää, niin se soittaa uudestaan." Ööö, mutta kun te ette vastaa siihen puhelimeen! Eikö tässä nyt teistäkin ole joku ristiriita ja ongelma??
Ymmärrän vastaamattomuuden jos vaikka pelkää jotain joka voi soittaa, tai pakoilee jotain, tai on tehnyt jotain luvatonta, tai pelkää velkojia, poliisia ym. Muuten minusta outoa.
Lehtimyyjät ei yleensä soita heti perään.
Ja miten selitätte perustelunne siitä, että "jos se on jotain tärkeää, niin se soittaa uudestaan." Ööö, mutta kun te ette vastaa siihen puhelimeen! Eikö tässä nyt teistäkin ole joku ristiriita ja ongelma?? i]
tottakai, ilman sitähän EI VOI tulla toimeen. KUKAAN! Piste.
ps. en ole sellaista tarvinnut koskaan, olen varmaan luonnonoikku. Ja hoidan sentään kaikki meidän perheen puhelimella hoidettavat asiat.
Vastaan kaikkiin puheluihin ja avaan oven kun ovikello soi, katsoakseen kuka siinä on.
Kaupusteljoille sanon suoraan ja tiukasti, kiitos mutta ei kiitos ja lyön luurin korvaan. Mutta ei niitä kyllä hirveästi tule kun on salainen numero. Suurin osa jotka soittavat mulle ovat sellaisia joille olen syystä tai toisesta antanut numeroni.