Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurin osa naisista ei pese

Vierailija
10.11.2010 |

käsiään yleisessä vessassa käynnin jälkeen. Lähes kukaan ei pese jos kukaan ei ole näkemässä. Tämä siis suomessa tehty tutkimus suomalaisnaisista. Olen erittäin ihmeissäni!

Vaikea uskoa, en ole koskaan nähnyt et joku ei pesis käsiään yleisessä vessassa. Itse en ole KOSKAAN jättänyt pesemättä, ei ole edes käynyt mielessä ettenkö pesisi.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikea uskoa tuota. Sen tiedän, että läheskään kaikki naiset eivät pese käsiään kotona vessassa käynnin jälkeen. :/ Onneksi oma mieskin on siisti kuten minäkin.

Vierailija
42/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nekin harvat jotka kätensä pesevät, pesivät vain sosiaalisen paineen takia eli silloin kun joku oli paikalla. Tutkimuksessa annettiin ymmärtää että jos kukaan ei näe niin silloin käsiä ei pestä.

Tutkimus löytyy varmaan turun sanomien nettisivuiltakin www.ts.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ainakin osassa tapauksissa kädet oli pesty jo siellä kopissa. Niissähän on usein ne pikkualtaat ja bideesuihkut.

Itsekin pesen usein jo siellä.

Vierailija
44/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä nimenomaan tarkkailtiin että ketkä pesee kopin sisällä ja ketkä ulkopuolella.

Vierailija
45/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paperilehdessä noin?

Jos joku suihkuttaa alapäänsä miten siinä edes erottaa äänistä milloin kädet on hanan alla?

siinä nimenomaan tarkkailtiin että ketkä pesee kopin sisällä ja ketkä ulkopuolella.

Vierailija
46/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois pitääkkin paikkaansa.

Vierailija
47/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, kyllä siellä tulee pestyä aina. Kotona en välttämättä, jos kosken vain paperiin pissatipan kuivaamiseksi, eikä tippa kastele paperia läpi. Isomman hädän jälken aina kotonakin, vaikka ei siinäkään kädet kyllä sotkeennu.

Vierailija
48/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen aina ja muu perhe myös - aina.

Vierailija
49/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, etten ole mikään innokas käsieni kuuraaja.

Mutta vessakäynnin jälkeen pesen kädet aina. Kotona usein vain vedellä, yleisissä vessoissa aina saippuan kera.

Enkä ole bongannut koskaan käsiään pesemättä jättänyttä naista. En nyt kauheasti ole kyllä asiaa kytännytkään.

Vierailija
50/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperiversiossa lukee että ääniä kuunneltiin tarkkaan ja kuulemma kuultiin jos joku pesi jo kopissa. Tulee eri ääni jos vesi lorisee pönttöön.

Vierailija
51/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kasvaneet huusikulttuurissa jossa ei käsienpesua tunnettu. Ei ne kyllä pissatippojakaan kuivaa pois.

Mun 70 v anoppikaan ei pese koskaan. Yööök.

Vierailija
52/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä tietoisesti seurannut naisten käsienpesua vessoissa ja lähes koskaan ei ole käynyt niin etteikö joku olisi pessyt.

Vierailija
53/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime syksynä oli aika yleinen varustus.

Vierailija
54/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein näkee kun naiset jättää kätensä pesemättä. Usein olen jopa tärmännyt selllaiseen tapaukseen, kun lapsi halusi pestä kätensä, äiti ei antanut! Ei sun tarvii käsiä pestä, oli äidin vastaus.

Itse pesen aina ja olen lapsillekin opettanut, onneksi myös mies on innokas käsien pesijä. Koskaan en pese kopin altaassa, koska kuitenkin joutuu koskemaan kahvaan ovea avatessa ja ties mikä perseinen käsi siihenkin on koskenut. Tosin sama juttu on sen toisen oven kanssa, sen joutuu käsivarrella, hihaa apuna käyttäen jotenkin avaamaan.

Vierailija
55/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos siellä kopissa on allas ja sitten ulkopuolella ei ole.

Monesti olen itse se ainut joka pesee yleisessä vessansa kädet oikeasti. Monet vaan huuhtasevat sormenpäänsä eivätkä edes koske saippuaan.

En ihmettele jos niin moni potee vatsatauteja yms. kun hygienia on tuota tasoa.

Vierailija
56/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen aina käteni vessassa käynnin jälkeen riippumatta siitä onko joku näkemässä vai ei.

Ainoastaan jos käsiä ei pysty kuivaamaan en ala niitä kastelemaan (kasteleminen vain lisäisi bakteerien määrää), mutta silloinkin käytän käsidesiä jos vaan sattuu olemaan mukana.

Olen huomannut, että monet eivät pese käsiään. Nuoremmat pesevät useammin kuin vanhemmat.

Vierailija
57/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, kyllä siellä tulee pestyä aina. Kotona en välttämättä, jos kosken vain paperiin pissatipan kuivaamiseksi, eikä tippa kastele paperia läpi. Isomman hädän jälken aina kotonakin, vaikka ei siinäkään kädet kyllä sotkeennu.

Saat bakteereita käsiisi joka tapauksessa omista nivusistasi aina kun käyt vessassa.

Vierailija
58/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa Turussa tapahtuneessa otannassa,huuhtasivat kätensä,eivät pesseet kunnolla ja tosiaan kädet "pestiin" jos oli muita paikalla,jos olivat yksin niin kädet jäivät pesemättä,mutta hyvä miehet! miehiä oli käynyt 25 ja 21 pesi kätensä,myös pieni alakoululainen joka ei meinannut ylettyä altaalle

Vierailija
59/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa naisista "pesee kätensä" käyttämällä ne nopeasti hanan alla. Tulee hei tooosi puhdasta...

Pöpöt nauraa teille.

tuossa Turussa tapahtuneessa otannassa,huuhtasivat kätensä,eivät pesseet kunnolla ja tosiaan kädet "pestiin" jos oli muita paikalla,jos olivat yksin niin kädet jäivät pesemättä,mutta hyvä miehet! miehiä oli käynyt 25 ja 21 pesi kätensä,myös pieni alakoululainen joka ei meinannut ylettyä altaalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi