Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurin osa naisista ei pese

Vierailija
10.11.2010 |

käsiään yleisessä vessassa käynnin jälkeen. Lähes kukaan ei pese jos kukaan ei ole näkemässä. Tämä siis suomessa tehty tutkimus suomalaisnaisista. Olen erittäin ihmeissäni!

Vaikea uskoa, en ole koskaan nähnyt et joku ei pesis käsiään yleisessä vessassa. Itse en ole KOSKAAN jättänyt pesemättä, ei ole edes käynyt mielessä ettenkö pesisi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen joko kotona tai paikassa jossa kädet uivat viinassa päivittäin, eikä minulla ole mitään asiakastapaamisia tms. Kylmillä keleillä hanskat ovat käytännössä aina kädessä ja muutenkin yleensä ne mihin kosken ovat esim. ovenkahvat tms. paikat, ei suinkaan "kaikki pinnat".

Kannattaa myös muistaa että iso osa yleisimmistä taudinaiheuttajista kuolee parin minuutin sisällä siitä kun joutuvat pois ihmiskehosta jollekin pinnalle.

Hyvällä käsihygienialla ehkäistään ensisijaiseti tautien kulkemista. Sulle taitaa olla tärkeintä, että sairastatko itse vai et, mutta mulle astmaatikkona olisi tärkeintä, että niitä tauteja ei leviteltäisi kaikille pinnoille. Mulle ne taudit nimittäin iskevät herkästi ja sitten on taas lekuri- tai sairaalakeikka. Jei.

Vierailija
22/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäk! Itse pesen aina kädet wc-käynnin jälkeen, myös muut ihmiset ovat näyttäneet yleisissä vessoissa pesevän kätensä, niin lapset kuin aikuiset.

Taidan olla kyllä aika neuroottinen käsienpesijä, pesen kädet myös mm. roskapussien viemisen jälkeen, kaupassa käynnin jälkeen, ennnen ruokailua, ulkoa tullessa vaikka olisin käynyt vain lenkillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että jos pesen kädet yleisessä vessassa, teen sen juurikin sosiaalisen paineen vuoksi, koska joku näkee.

Minulla on atooppinen iho, jota käsienpesu kuivattaa - jos pesen kädet joka vessakäynnin jälkeen, niin rystyset halkeilevat ja kädet on vereslihalla... En siis pese, ellei ole pakottavaa syytä.

Sairastamiseen ei ole vaikuttanut ainakaan pahentavasti: ei ainuttakaan vatsatautia sitten lapsuusiän ja silloinkin muistan oksentaneeni ehkä kerran kouluiässä. Flunssia muutaman vuoden välein. Myös koko perhe on poikkeuksellisen tervettä porukkaa, vaikka muidenkin käsipesut on niin ja näin, ja itse laitan ruokaa koko perheelle...

By the way, ei ne ihmiset muuallakaan maailmassa käsiään kamalasti pese. Esim. Espanjassa ollaan oikeasti tarkkoina, että pissakäynnin jälkeen ei pestä käsiä nimenomaan yleisissä vessoissa, sillä muut tulkitsevat käsienpesun siten, että on käyty paskalla ja se on noloa ;-D

Ja käsienpesijöille tiedoksi, että kaikkein eniten pöpöjä on kuulemma siinä hanassa. Eli jos ei kyseessä ole automaattihana, niin kannattaa laittaa hana kiinni vaikka paperipyyhkeellä, niin ei mene kuuraus hukkaan.

Tervetuloa meille kahville ;-D

Vierailija
24/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hinkkaan ainakin puoli minuuttia saippualla ja käytän lisäksi käsidesiä jos on saatavilla. Kotonakin saippuapesut vaikka siistit vessat.

Ei ihme että taudit leviää! Ihme sikoja ovat ne jotka eivät pese...

p.s. olen hoitoalalla...

Vierailija
25/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikea uskoa tuota. Sen tiedän, että läheskään kaikki naiset eivät pese käsiään kotona vessassa käynnin jälkeen. :/ Onneksi oma mieskin on siisti kuten minäkin.

Enkä yllättynyt ollenkaan. Saman huomion olen tehnyt viime kesänä suomea reissatessa ja yleisiä vessoja käyttäessä. Kopissa oli joku vessassa ja yhtään ei hanan holinaa kuulunut sieltä poistumisen jälkeen..siis koko vessasta poistumisen jälkeen. Alkoi kyllä ällöttämään kun ajattelin millaseen kahvaan kosken vessasta poistuessa.

Vierailija
26/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vielä keksinyt yhtään syytä, miksi pesisin. Olen terve, olen lääkäri, en koskettele pönttöjä tms. Pissaan, pyyhin ja lähden. En levitä tauteja muihin enkä kerää niitä muilta. Jos kosken takapuoleeni, pesen kädet tai vielä mieluummin käytän käsidesiä, jolla lutraan töissä kymmeniä kertoja päivässä, samoin lomamatkoilla yms. ;eidän perheessä ei juuri sairastella, ei varsinkaan mahatauteja, normiflunssia toki joskus ja astmaatikkokin löytyy, mutta tuskin siksi, etten pesisiä käsiäni. Myös lapset pesevät kätensä kakallakäynnin jälkeen, poikien yleisessä vessassa toimimisesta en itse asiassa tiedä.

Teilatkaa! :)

Vierailija
27/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin sen vuoksi että pöpöt leviää kättelyn kautta hyvin.

Vierailija
28/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se noin vaikea ymmärtää, että moni nainen menee vessaan juurikin vain laittamaan hiuksiaan tai pistämään huulikiiltoa. Ei sellaisen vessakäynnin yhteydessä tule aina pestyä käsiä, jos ei ole mihinkään muuhun kuin meikkeihin koskenut.

Ihan nollatutkimus taas.

Vierailija
29/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se noin vaikea ymmärtää, että moni nainen menee vessaan juurikin vain laittamaan hiuksiaan tai pistämään huulikiiltoa. Ei sellaisen vessakäynnin yhteydessä tule aina pestyä käsiä, jos ei ole mihinkään muuhun kuin meikkeihin koskenut.

Ihan nollatutkimus taas.

Vierailija
30/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa etsiä tuota lähdettä. Se joka nostaa aiheen esille linkittäköön. Tuollaisen havainnoinnin jälkeen ei voi tehdä mitään yleistyksiä naisten käsienpesusta. Jokainen vähänkin tutkimusta tehnyt tajuaa sen.

Vierailija
31/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mikään väitösaihe, ihan vaan toimittajien tekemä "tutkimus"

Vierailija
32/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan pistää huvittamaan että jos nyt otaksutaan että toi oiskin totta, niin moni nainen ei millään usko sitä että naisetkin on sikoja. On se vaikeaa uskoa että miehet pesee kädet ja naiset ei, kun yleensä aina luullaan että se on toisinpäin :D

Ja sitä ei näköjään moni nainen sulata.

Vierailija
33/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina huolellisesti käteni, hanankin suljen kyynärpäällä tai paperilla yleisissä vessoissa. Olen itse pannut merkille ihmetellen esim. Itiksen vessassa että todella useat naiset eivät pese käsiään tai vain kastelevat kätensä (siitähän bakteerit vain villiintyvät). Mikään erityisen pöpökammoinen en ole mutta käsilaukussani on pieni käsidesipullo, josta esim. kaupasta tullessani hieron käsiini huolella käsidesiä.

Vierailija
34/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht harvoin ja yleisissä en käytä saippuaa. Minulla myös todella atooppinen iho ja jos alan liian usein pesemään toistuu taas se yhden talven helvetti eli sormen päät haavaumilla. Välillä käytän käsidesiä, harvemmin kyllä. Jos pesen, pesen pelkällä vedellä ja sitten paperilla hiukan taputtelen kuivaksi. En kuitenkaan halua yleisillä paikoilla koko aikaa rasvata käsiäni. Mulla on myös tapana tuuppia ovia auki, kyynärpäällä valot päälle ja todella harvoin otan siis kädellä niinkään mistään kiinni. En oikein tiedä miksi tuota teen, joku tapa.

Kotona käytän tuollaista todella mietoa pesuainetta kun pesen(yleensä pesen juuri kotiin tullessa jolloin voin samantien iskeä rasvatkin käsiin).

Vierailija
35/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks teillä muiden maiden naisten käsienpesukulttuurista tietoa?

eikä hampaitaankaan kovin usein.

Vierailija
36/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä yleisen vessan peilin edessä - vaan jo siellä wc-kopissa joissa lähes poikkeuksetta on se lavuaari. Mistä sen kukaan näkee kuinka moni pesee siellä?! Onko jollain periskoopilla nämäkin käsienpesut huomioitu, vai onko tullut virhe laskentaan, oletettu, ettei pese, vaikka on pessyt ihan heti siellä wc-kopin lavuaarissa?

Vierailija
37/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempani pesevät käsiään tosi harvoin, sisko ei pese aina vessakäynnin jälkeen, samoin yksi kaveri ja poikaystävä kerran (huomautin asiasta). Miesten vessakäyntejä on vaikea havainnoida, kun en ole mies.

Oliko muuten miesten vessassa havainnoinut toimittaja sama? Missä määrin havainnot riippuvat tekijästä?

Vierailija
38/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan jättäväni pesemättä. Pesen kotonakin aina kädet vessassa käynnin jälkeen.

Vierailija
39/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pesen kädet saippualla aina vessassa käynnin jälkeen, myös kotona. Tietenkin. Kuulin että kaverini (sairaanhoitaja, 30v) ei pese kotonaan käsiään vessareissujen jälkeen, sanoi että turha hygieneenisyys on vain pahasta :-/ En tiedä miten toimii yleisissä vessoissa.

Vierailija
40/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole nähnyt, että kukaan olisi yleisessä vessassa jättänyt käsiään pesemättä. Kyllä meillä psee lapsetkin joka kerta vessassa käydessään. Nuoremman käsien pesut joudun itse huolehtimaan, isommat eivät osaa käydä vessassa pesemättä käsiään. Hoidostakin saivat kehut, kun pitävät huolen, että muutkin pesevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi