Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurin osa naisista ei pese

Vierailija
10.11.2010 |

käsiään yleisessä vessassa käynnin jälkeen. Lähes kukaan ei pese jos kukaan ei ole näkemässä. Tämä siis suomessa tehty tutkimus suomalaisnaisista. Olen erittäin ihmeissäni!

Vaikea uskoa, en ole koskaan nähnyt et joku ei pesis käsiään yleisessä vessassa. Itse en ole KOSKAAN jättänyt pesemättä, ei ole edes käynyt mielessä ettenkö pesisi.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa tätä ällöä tutkimusta että varmasti kaikki näkee.

Vierailija
2/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, kyllä siellä tulee pestyä aina. Kotona en välttämättä, jos kosken vain paperiin pissatipan kuivaamiseksi, eikä tippa kastele paperia läpi. Isomman hädän jälken aina kotonakin, vaikka ei siinäkään kädet kyllä sotkeennu.

Saat bakteereita käsiisi joka tapauksessa omista nivusistasi aina kun käyt vessassa.

En minä koske nivusiini. Housut alas, pöntölle, pissa pönttöön ja painallus paperilla ja housut ylös.

Sitäpaitsi kehon bakteerikanta on luonnollinen. Mitään paskaa ei tietenkään kannata syödä, mutta omissa nivusissa ei elä mitään kovin vaarallista. Kotioloissa käsienpesu on enemmän kosmeettista ja henkistä, ei niinkään tautien aknnalta tarpeellista.

Ne mahataudit iskee helpoimmin niihin, jotka elävät liian steriilisti tai menevät hyvin erilaiseen mikrobiologiseen ympristöön (turistiripuli).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsienpesukulttuurista tietoa?

Vierailija
4/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vielä keksinyt yhtään syytä, miksi pesisin. Olen terve, olen lääkäri, en koskettele pönttöjä tms. Pissaan, pyyhin ja lähden. En levitä tauteja muihin enkä kerää niitä muilta. Jos kosken takapuoleeni, pesen kädet tai vielä mieluummin käytän käsidesiä, jolla lutraan töissä kymmeniä kertoja päivässä, samoin lomamatkoilla yms. ;eidän perheessä ei juuri sairastella, ei varsinkaan mahatauteja, normiflunssia toki joskus ja astmaatikkokin löytyy, mutta tuskin siksi, etten pesisiä käsiäni. Myös lapset pesevät kätensä kakallakäynnin jälkeen, poikien yleisessä vessassa toimimisesta en itse asiassa tiedä.

Teilatkaa! :)

Vierailija
5/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk yäk yäk teidän kusisille sormillenne.

Vierailija
6/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen aina ja suurin osa naisista joiden kanssa olen ollut yhtäaikaa pesee myös. Ainoastaan venäläisnaisten olen nähnyt jättävän pesemättä

Vierailija
7/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan halua niitä rasvata.

Miksi käsiä pitää koko ajan pestä? Meil on työpaokalla nainen joka ain pese melkein kainaloja myöten käsiään vähän väliä, lavuaari vaan täyttyy vaahdosta kun tämä säntillinen nainen pesee käsiään, houh!

Vierailija
8/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilehtien perusteella testivessana oli Turun Stockan vessa. Toimittaja on istunut naapurikopissa kuuntelemassa. Olisi kuullut, jos kopin omaa hanaa olisi käytetty. Ainakaan kaikissa kopeissa sellaista ei taida edes olla.

Vierailija
9/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juteltiin tästä pikkuhiprakassa tyttöporukalla ja yks kaveri kertoi että se ei yleensä pese käsiä, mutta teeskentelee pesevänsä ne. Laittaa hanan päälle ja odottaa vähän aikaa.

Se oli jotain ihan käsittämätöntä, eiks vois sitten samalla pestä ne kädet kun siinä seisoo toimettomana veden valuessa? Tää samainen mimmin myös kuulema aina katsoo vieraissa peilikaapin sisällön.

Vierailija
10/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vielä keksinyt yhtään syytä, miksi pesisin. Olen terve, olen lääkäri, en koskettele pönttöjä tms. Pissaan, pyyhin ja lähden. En levitä tauteja muihin enkä kerää niitä muilta. Jos kosken takapuoleeni, pesen kädet tai vielä mieluummin käytän käsidesiä, jolla lutraan töissä kymmeniä kertoja päivässä, samoin lomamatkoilla yms. ;eidän perheessä ei juuri sairastella, ei varsinkaan mahatauteja, normiflunssia toki joskus ja astmaatikkokin löytyy, mutta tuskin siksi, etten pesisiä käsiäni. Myös lapset pesevät kätensä kakallakäynnin jälkeen, poikien yleisessä vessassa toimimisesta en itse asiassa tiedä.

Teilatkaa! :)

ja käyt vain jos pöntön kansi on auki valmiiksi?

Ties kuka niillä perseisillä käsillään on käpälöinyt nuokin paikat.

Vierailija
11/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa paskanäpein tietysti kaapit, kun vesihanan ääni peittää penkomisäänet. :( Karmea kaveri sinulla.

Vierailija
12/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk yäk yäk teidän kusisille sormillenne.

Vierailija
13/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois pitääkkin paikkaansa.

toisaalta ymmärrettävää koska pitävät kaiketi kiinni vehkeistään, toisin kuin naiset.

Vierailija
14/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yäk, käydään ensin kusella/paskalla, pyyhitään ja sen jälkeen kastellaan kädet. Eikä niitä välttämättä edes kuivata, vaan vähän heilautetaan altaan päällä ja sitten nämä paskaiset, kastellut kädet läntätään kiinni ovenkahvaan jne. Käsienpesu tarkoittaa sitä, että käsiä hierotaan hanan alla ja käytetään saippuaa apuna. Käsienpesu päättyy käsien huolelliseen kuivaamiseen.

Vierailija
15/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tytär ei pese käsiään huomauttamatta juuri ikinä. Ei vessassa käynnin jälkeen, ei pihaleikeistä tultuaan, ei ennen ruokailua. Minulle ei tulisi mieleenkään hyväksyä omien lasteni kohdalla moista käytöstä, saati toimia itse tuolla tavalla. Kyseinen lapsi asuu kuitenkin pääosin äitinsä luona, eikä siellä ole käsihygieniasta opetettu ilmeisesti mitään.

Vierailija
16/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, yleisövessoissa pesen nopealla huuhtaisulla. Vatsatauteja ollut ala-asteen jälkeen 2 kpl, olen nyt 32. Kuumettakaan ei ole vuosittain, kunnon influenssaa ei ole ollut koskaan ja antibioottikuureja olen syönyt viimeisen 20 v aikana yhden (sitä aiemmista ei minulla ole tietoa). Olen aina ollut tosi terve vaikka käsienpesun kansas on vähän niin ja näin.

siis jos siellä kopissa on allas ja sitten ulkopuolella ei ole.

Monesti olen itse se ainut joka pesee yleisessä vessansa kädet oikeasti. Monet vaan huuhtasevat sormenpäänsä eivätkä edes koske saippuaan.

En ihmettele jos niin moni potee vatsatauteja yms. kun hygienia on tuota tasoa.

Vierailija
17/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut tosi terve vaikka käsienpesun kansas on vähän niin ja näin.

Hyvällä käsihygienialla ehkäistään ensisijaiseti tautien kulkemista. Sulle taitaa olla tärkeintä, että sairastatko itse vai et, mutta mulle astmaatikkona olisi tärkeintä, että niitä tauteja ei leviteltäisi kaikille pinnoille. Mulle ne taudit nimittäin iskevät herkästi ja sitten on taas lekuri- tai sairaalakeikka. Jei.

Vierailija
18/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, yleisövessoissa pesen nopealla huuhtaisulla. Vatsatauteja ollut ala-asteen jälkeen 2 kpl, olen nyt 32. Kuumettakaan ei ole vuosittain, kunnon influenssaa ei ole ollut koskaan ja antibioottikuureja olen syönyt viimeisen 20 v aikana yhden (sitä aiemmista ei minulla ole tietoa). Olen aina ollut tosi terve vaikka käsienpesun kansas on vähän niin ja näin.

paperiin tullut sormen mentävä reikä tms ja yleisissä vain huuhtelen.

Sitten kun käyn isolla asialla, tilanne on eri, koska pesen perseeni, jonka jälkeen pesen huolellisesti saippualla myös perseisen käteni.

Vierailija
19/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan hän oli siellä istunut, että otos oli varmasti edustava? Tulos ainakin kuulostaa oudolta.

Vierailija
20/59 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siksi, että joudun yleisessä vessassa koskemaan pönttöön ja ovenkahvoihin. Ihan pakko pestä ja huolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän