Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko teidän eskarilaisella vielä talviHAALARI?

Vierailija
09.11.2010 |

Meidän poika ei ole suostunut haalriin enää kahteen talveen. Ei vaikka kuinka perustelisin sen helppouden ja hyödyn.

Poika ei myöskään halua pitää enää hanskoja vaan pitää olla sormikkaat. Tarkkaa on myös värien suhteen.

Onko tosiaan vielä 6-vuotiaita, jotka suostuvat haalariin??

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani on iso liuta eskarilaisia, joilla on talvihaalarit käytössä. Hanskoja omalla lapsellani on/on ollut sekä sormikas- että perinteistä mallia jo muutaman vuoden ajan. Työpaikalla lapsilla on muutamaa lukuun ottamatta ns. perinteisen malliset hanskat.

Vierailija
22/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ymmärrä, miksi haalari on suostumiskysymys. Jos sinä olet sitä mieltä, että haalari pitää olla, niin sitten laitat sen haalarin etkä tarjoa vaihtoehtoja. Vai oletko curling-vanhempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa piti takkia, muta pihalle halusi ehdottomasti haalarin.

Vierailija
24/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei nirsoilla vaatteista. lapset pukee ihan mielellään haalarin,helpompi se on pukeakin ja kätevämpi lumileikeissä.

Vierailija
25/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon näppärämpi se siellä on pukea ja riisua eikä mene lunta ainakaan vaatteiden sisään pulkkaillessa jne.

Vierailija
26/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki tarkka pukeutumisestaan ja sai valita haalarinsakin itse, mutta kyllä, meidän eskaripojalla on haalari.

Isosiskollakin oli kaksi vuotta sitten eskarissa haalari.

Niin eikä asuta maalla, vaan kaupungin keskustassa. Eikä lapseni ole ainoa haalariakäyttävä eskarissaan.

Vierailija
27/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kun vain annat sen haalarin, etkä tarjoa vaihtoehtoa. Simppeliä! Vanhemmat meidän perheessämme päättävät pukeutumisesta, eivät lapset (ainakaan tuon ikäiset).

Vierailija
28/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuuntelen lapseni toiveita pukeutumisen suhteen. Pojallani on Stadiumista ostettu toppa-asu, jossa henkselihousut ja toppatakki. Käsissä toppasormikkaat, joita käytetään esim.laskettelussa. Ei ole valittanut kylmyyttä.

Miksi pukisin poikani väkisin haalariin, jos tämän mielestä se ei ole kiva ja kukaan muukaan ei sitä enää pidä ja hön tulisi vain aturha siitä kiusatuksi? On paljon asioita, joita voi tehdä, jotta lapsi säästyy turhilta paineita.

Ja niin, en osta pojalle mitä hän haluaa. Itse ostin toppaPUVUN, jonka koin hyväksi ja järkeväksi. Meillä ei lapset määrää, kuten jostain kumman syystä näin on tässäkin ketjussa vedetty johtopäätöksiä.

Pakotatteko te lapsenne vetämään punaisen paidan päälleen, jos hän ei sitä misään nimessä halua laittaa?? Ei minun arvovaltani tai kannukseni vanhempana ainakaan siitä yhtään heikkene, jos kunnioitan myös lapseni toiveita ( järkevissä mittasuhteissa)

ap

Vierailija
29/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten et olisi päivitellyt sitä, että jonkun eskarilainen käyttää haalaria :).

Haalari päälle ei aiheuta "turhia paineita" tai johda siihen, että muut kiusaavat. Ainakaan meillä päin.

Vierailija
30/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, en ole haalarivastainen enkä kysynyt asiaa siksi, että ajattelisin näin. Oikeasti ihmettelin, kun jossain eri ketjussa joku puhui eskarilaisen haalarista...että vielä niitä heillä näkee. Meidän pojan (Vantaalla) eskarissa haalareita ei juurikaan näy enää.

ap

Vierailija
31/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, en ole haalarivastainen enkä kysynyt asiaa siksi, että ajattelisin näin. Oikeasti ihmettelin, kun jossain eri ketjussa joku puhui eskarilaisen haalarista...että vielä niitä heillä näkee. Meidän pojan (Vantaalla) eskarissa haalareita ei juurikaan näy enää.

ap

Vierailija
32/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kyllä aika kaukana todellisuudesta.. Vai missä ihmeessä te oikein asutte? En ole tällaiseen törmännyt missään päin Suomea, ja perheemme on asunut monella paikkakunnalla, mukaan lukien ns. parempi alue Hgin kantakaupungissa (sielläkin suurella osalla eskarilaisista oli haalari).

Älä toki pakota lasta haalariin, mutta mietipä itse, oletko sinä kenties itse sitä mieltä, että haalari on "lapsellinen"? Sellasen käsityksen kirjoituksestasi nyt vain saa.

mutta kuuntelen lapseni toiveita pukeutumisen suhteen. Pojallani on Stadiumista ostettu toppa-asu, jossa henkselihousut ja toppatakki. Käsissä toppasormikkaat, joita käytetään esim.laskettelussa. Ei ole valittanut kylmyyttä.

Miksi pukisin poikani väkisin haalariin, jos tämän mielestä se ei ole kiva ja kukaan muukaan ei sitä enää pidä ja hön tulisi vain aturha siitä kiusatuksi? On paljon asioita, joita voi tehdä, jotta lapsi säästyy turhilta paineita.

Ja niin, en osta pojalle mitä hän haluaa. Itse ostin toppaPUVUN, jonka koin hyväksi ja järkeväksi. Meillä ei lapset määrää, kuten jostain kumman syystä näin on tässäkin ketjussa vedetty johtopäätöksiä.

Pakotatteko te lapsenne vetämään punaisen paidan päälleen, jos hän ei sitä misään nimessä halua laittaa?? Ei minun arvovaltani tai kannukseni vanhempana ainakaan siitä yhtään heikkene, jos kunnioitan myös lapseni toiveita ( järkevissä mittasuhteissa)

ap

Vierailija
33/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisilla ole ollut tapana kiusata ketään vaatteiden perusteella, ei ainakaan omien lasteni ryhmissä.

Omia lapsiani pyrin kasvattamaan siten, että jos joku kiusaa jostain noin mitättömistä asioista niin ei kannata välittää. Typerä on se joka haukkuu, eikä kenenkään tarvitse muuttaa omaa käyttäytymistään jonkun idiootin vuoksi.

Vierailija
34/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikein yrität suostutella sitä eskarilaistasi pukemaan haalarin ja perustella sen järkevyyttä? Jos hänellä kerran on jo toimivat kamppeet?

Vai oliko aloitus vain siksi, että pääset kauhistelemaan muiden haalareita...?

Meillä lapsella on myös ne lasketteluvehkeet ym., mutta tykkää haalarista eskarissa. Haluaa nimittäin olla nopeasti pihalla ja haalarissa se onnistuu kaikkein nopeimmin. Eihän se haalari mikään itsetarkoitus ole, vaan järkevät vaatteet lapsella. Enkä minä ainkaan ole kuullut, että täällä (Tampereella) olisi ketään haalarin takia kiusattu. Iso osa käyttää haalaria ainakin joinain päivinä. Miksi yrität perustella sen haalarin käyttöä lapsellesi, jos teilläpäin siitä kiusataan? Sanot, ettet halua lastasi kiusattavan, mutta jostain syystä lapsen pitäisi suostua pukemaan haalari...? Eikö olisi parasta unohtaa koko haalari, jos se on teille noin vaikea asia? Jätä haalarin käyttö niille, joille se ei ole ongelma.

mutta kuuntelen lapseni toiveita pukeutumisen suhteen. Pojallani on Stadiumista ostettu toppa-asu, jossa henkselihousut ja toppatakki. Käsissä toppasormikkaat, joita käytetään esim.laskettelussa. Ei ole valittanut kylmyyttä. Miksi pukisin poikani väkisin haalariin, jos tämän mielestä se ei ole kiva ja kukaan muukaan ei sitä enää pidä ja hön tulisi vain aturha siitä kiusatuksi? On paljon asioita, joita voi tehdä, jotta lapsi säästyy turhilta paineita. Ja niin, en osta pojalle mitä hän haluaa. Itse ostin toppaPUVUN, jonka koin hyväksi ja järkeväksi. Meillä ei lapset määrää, kuten jostain kumman syystä näin on tässäkin ketjussa vedetty johtopäätöksiä. Pakotatteko te lapsenne vetämään punaisen paidan päälleen, jos hän ei sitä misään nimessä halua laittaa?? Ei minun arvovaltani tai kannukseni vanhempana ainakaan siitä yhtään heikkene, jos kunnioitan myös lapseni toiveita ( järkevissä mittasuhteissa) ap

Vierailija
35/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen mielipiteen voi tällaisessä asiassa todellakin ottaa huomioon, koska eihän näsitä vaihtoehdoista (haalari tai 2-osainen puku) kumpikaan mikään älyttömyys, esim uimapuku ole! Kyllähän kai itsekin pukeudutte mieluummin itselle mieluisiin vaatteisiin eikä niihin mitä äitisi pitää parempana vaihtoehtona?!

Mun 6-vuotias poikani ei pidä haalaria koska hänelle ei ole sellaista hankittu. Eikä 5-vuotiaalle tytöllenikään, mutta hän sai naapurin vanhan haalarin ja näin jää minun ostamani uudet hienot lilat toppahousut ja lila-ruskea kallis takki näköjään vähemmälle käytölle. Ei haittaa minua ollenkaan; voin antaa vähän käytetyt hienot värmeet eteenpäin ja saaja ilahtuu varmasti (valitsen saajaksi henkilön joka osaa käytetystä ilahtua!).

Vierailija
36/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla tytöillä ja puolilla pojistakin meidän eskarissa. Mutta haalari kyllä löytyy ja laitetaan se sitten, kun on lunta paljon tai mennään vaikka pulkkamäkeen.

Vierailija
37/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan (Vantaalla) eskarissa haalareita ei juurikaan näy enää. ap

Muutenhan olisit kirjoittanut "kenelläkään ei ole" tms.

Eli näitä siis ihmettelet? Ovat nuo lapset sitten jotenkin loosereita, kun ovat haalarin päällensä laittaneet?

Vai miksi tämä avaus ylipäänsä?

Vierailija
38/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis antaa ymmärtää, että ihmettelee suuresti eskarilaista, joka moisia kauheita kapineita suostuu käyttämään. Ikään kuin haalareissa olisi hänen mielestään jotain syytäkin sormella osoitteleeun ja kiusaamiseen.

Totuus kun on, että tuo haalariasia on sangen yhdentekevä isolle joukolle eskarilaisia.

että lapsen mielipiteen voi tällaisessä asiassa todellakin ottaa huomioon, koska eihän näsitä vaihtoehdoista (haalari tai 2-osainen puku) kumpikaan mikään älyttömyys, esim uimapuku ole! Kyllähän kai itsekin pukeudutte mieluummin itselle mieluisiin vaatteisiin eikä niihin mitä äitisi pitää parempana vaihtoehtona?!

Mun 6-vuotias poikani ei pidä haalaria koska hänelle ei ole sellaista hankittu. Eikä 5-vuotiaalle tytöllenikään, mutta hän sai naapurin vanhan haalarin ja näin jää minun ostamani uudet hienot lilat toppahousut ja lila-ruskea kallis takki näköjään vähemmälle käytölle. Ei haittaa minua ollenkaan; voin antaa vähän käytetyt hienot värmeet eteenpäin ja saaja ilahtuu varmasti (valitsen saajaksi henkilön joka osaa käytetystä ilahtua!).

Vierailija
39/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkii lasten lailla. Haalarissa selkä pysyy hyvin suojassa, ei jää lunta takin alle.

Lapsuus on liian lyhyt tuhlattavaksi sormet kylminä seisoskeluun.

Vierailija
40/53 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän poika ei ole suostunut haalriin enää kahteen talveen. Ei vaikka kuinka perustelisin sen helppouden ja hyödyn"

Eli on siis ilmeisesti yrittänyt saada lastaan pukemaan haalarin. En ymmärrä miksi on yrittänyt suostutella ja perustella...

Mutta joo, eiköhän tässä vain haluttu kauhistella muiden "vauvamaisia" lapsia :)

Huvinsa kullakin.

Siis antaa ymmärtää, että ihmettelee suuresti eskarilaista, joka moisia kauheita kapineita suostuu käyttämään. Ikään kuin haalareissa olisi hänen mielestään jotain syytäkin sormella osoitteleeun ja kiusaamiseen. Totuus kun on, että tuo haalariasia on sangen yhdentekevä isolle joukolle eskarilaisia.

että lapsen mielipiteen voi tällaisessä asiassa todellakin ottaa huomioon, koska eihän näsitä vaihtoehdoista (haalari tai 2-osainen puku) kumpikaan mikään älyttömyys, esim uimapuku ole! Kyllähän kai itsekin pukeudutte mieluummin itselle mieluisiin vaatteisiin eikä niihin mitä äitisi pitää parempana vaihtoehtona?! Mun 6-vuotias poikani ei pidä haalaria koska hänelle ei ole sellaista hankittu. Eikä 5-vuotiaalle tytöllenikään, mutta hän sai naapurin vanhan haalarin ja näin jää minun ostamani uudet hienot lilat toppahousut ja lila-ruskea kallis takki näköjään vähemmälle käytölle. Ei haittaa minua ollenkaan; voin antaa vähän käytetyt hienot värmeet eteenpäin ja saaja ilahtuu varmasti (valitsen saajaksi henkilön joka osaa käytetystä ilahtua!).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi