Siis onko teidän eskarilaisella vielä talviHAALARI?
Meidän poika ei ole suostunut haalriin enää kahteen talveen. Ei vaikka kuinka perustelisin sen helppouden ja hyödyn.
Poika ei myöskään halua pitää enää hanskoja vaan pitää olla sormikkaat. Tarkkaa on myös värien suhteen.
Onko tosiaan vielä 6-vuotiaita, jotka suostuvat haalariin??
Kommentit (53)
meillä tuonikäiset suostuu minun päättämiin vaatteisiin, tekemisiin ja olemisiin ihan täysillä. Ei tarvitse edes perustella.
Nykyajan lapsien, nuorison ja perheiden pahoinvointi johtuu just tuosta, että eskari-ikäisellekään ei uskalleta tai osata sanoa omaa, vanhemman mielipidettä, pelätään että lapsi loukkaantuu määräämisestä ja sanomisesta.
Ap:n ongelma on nyt vaatteet, mitä joku kuusvee ei halua pukea. Ap:n ongelmat kymmenen vuoden päästä on jotain ihan muuta jos samoilla linjoilla jatkaa..
ekaluokkalaisella. Isommallakin oli 2. luokalla vielä koulussa päällä, sen jälkeen pulkkamäessä jne. Olen ostanut sekä haalarin että 2-osaisen puvun ja itse ovat saaneet valita kumpaa enemmän käyttävät. Toki neuvon että pulkkamäkeen mieluummin se haalari.
Täällä ainakin lasten päiväkodissa "kaikilla" on haalarit vielä eskari-iässäkin. Meidän tytöillä myös - meillä minä päätän missä vaatteissa lapsi ulkoilee pakkasilla. Tuo ap:n "Pukisitko lapselle väkisin punaisen paidan vaikka hän ei halua" -juttu on mielestäni aivan eri asia. Kaupassa lapsi sai päättää halusiko pinkin vai liilan haalarin, mutta sitä ei saa päättää, meneekö pulkkamäkeen haalarissa vai juhlaröyhelömekossa.
kaksi toppa-asua,housut&takki, sekä haalari.Ja kysyi illalla voisiko hän huomenna laittaa haalarin eskariin :)
Ja mitä olen naulakoihin katsellut,niin paljon on eskarilaisilla haalareita,lähes jokaisella!Tädit sanovat,että pääsevät nopeammin pihalle,kun haalarit on nopeampi pukea:)Siis lasten mielestä näin.
Ja kyllä poika tykkää haalaristaan,musta-harmaa, itse valitsemansa :)
kaksi toppa-asua,housut&takki, sekä haalari.Ja kysyi illalla voisiko hän huomenna laittaa haalarin eskariin :)
Ja mitä olen naulakoihin katsellut,niin paljon on eskarilaisilla haalareita,lähes jokaisella!Tädit sanovat,että pääsevät nopeammin pihalle,kun haalarit on nopeampi pukea:)Siis lasten mielestä näin.
Ja kyllä poika tykkää haalaristaan,musta-harmaa, itse valitsemansa :)
ikinä edes keskusteltu. Ja vaikka keskusteltaisiinkin niin mun järki ja perustelut voitaisi 6 v. perustelut.
Ja usko tai älä, meidän kakkosluokkalaisellakin on HAALARI!Haluaa itse sitä usein käyttää koska se on niin kätevä ja se päällä ei ikinä palele.
Asumme Etelä-Suomessa pienelleä paikkakunnalla ja lapset käyvät kyläkoulua. Siellä on sellainen kulttuuri että merkkivaatteita ei näy ja kumisaappaat yms. järkevä vaatetus on "muotia".
onko tosiaan äitejä, joilla ei ole otetta edes 6-vuotiaaseen? mitä aiot tehdä 10 vuoden päästä?
Tytöllä oli vielä viime vuonna tokalla luokalla, se oli paljon helpompi pukea kuin housut ja takki kun menivät välkälle. Alla oli pillifarkut ja huppari. Ja tämä Espoossa, pissisten valtakunnassa.
viime vuonna eskarissa.
Nyt koulussa on takki& housut. Varmaan haalari on vielä käytössä kotona / ulkoillessa /pulkkamäessä.
Tyttö innostui eilen illalla hänelle uudesta (naapurin vanhasta, mutta nätistä ja hyväkuntoisesta) haalarista ja siihen ostetuista väriltään sopivasta kypäräpiposta ja hanskoista niin paljon, että halusi välttämättä lähteä ulos ne päälle :)
Pojalla pituutta 140cm ja haalaria vaikea löytää. Olen sitten ostanut toppahousut ja takin. Eskarissa jo käytti kaksiosaista.
Jokainen lapsistani on käyttänyt vielä 2. luokalla haalareita. Toki on 2-osainen puku myös ollut, mutta nimenomaan koulussa tykkäsivät käyttää haalareita, kun ne sai nopeasti päälle.
syksyllä ja nyt talven tullen haluaa haalarin ennemmin kuin takin ja housun. Ja on perustellut sillä, että haalarin saa helposti ja nopeasti päälle sekä alla voi käyttää mekkojakin.
Itse luulin, että viime vuonna ostin neitokaiselle vikat haalarit, mutta taidetaan ostaa vielä jatkossakin haalareita, niin kauan kuin niitä haluaa käyttää.
Alkuperäisestä viestistä sai sen käsityksen, että sinusta lapsella pitäisi olla haalari, mutta hän ei "suostu" sitä laittamaan. Siksi ihmettelin, miksi et vaadi haalarin käyttöä, jos se on mielestäsi hyvä juttu. Miksi annat 6-vuotiaan pompottaa?
Ja mistä ihmeen paineista puhut? Paineita haalarin käytöstä? Ymmärtäisin, jos puhuisit jostain 10-vuotiaasta, mutta nyt puhut pienestä lapsesta. Herää tähän päivään!