PALJON ylipainoa, onko mahdollista
laihtua ilman laihdutusleikkausta? Onko joku täällä laihduttanut kymmeniä kiloja ihan ruokavaliolla ja liikunnalla? En haluaisi leikkaukseen. Toivon asiallisia kommentteja. Olen havahtunut ongelmaani ja nyt aion muuttaa elämäni radikaalisti. Sipsit ja suklaa pois ja heset ja muut. Alkoa en onneksi käytä. Nyt lähden töihin, palaan myöhemmin lukemaan vastaukset.
Kommentit (4)
että jos ihan hirveästi tekee viikon aikana makeaa, kannattaa kokeilla kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä ja muuta tälläistä :)
Myöskin jos kerran pari retkahtaa se ei haittaa mitään koska aina voi terveellistä elämäntapaa jatkaa :)
Ruuan lisänä voi syödä myös ruisleipää, jos tuntuu että nälkä ei lähde kun sieltä jää pois riisiä, pastaa, ja perunaa. Ruisleivän päälle kannattaa laittaa salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, ja kinkkua/kalkkunaa.
Myöskään maitoa ei kannata juoda mitään litraa päivässä, koska siinäkin on jo n. 400 kaloria.
Toivottavasti onnistut laihduttamisessa, ja erittäin hyvää joulun odotusta sinulle! :)
Toivon asiallisia kommentteja. Olen havahtunut ongelmaani ja nyt aion muuttaa elämäni radikaalisti.
Syyllistät itseäsi jo lähtökohtaisesti. :) Ei ole ollut tarvetta laihduttaa joten mitään vinkkejä ei ole antaa, mutta kassikaupalla tsemppiä kuitenkin matkaan. Etköhän sinä tuolla puhkulla ja uhmalla onnistu, kun vaan jaksat luottaa itseesi. Mä ainakin uskon suhun! :)
olen itse pitäny samalaisen kuuri ja liikun paljon, nii laihtuin paljon!!
tsempia!!
Itse en ole laihduttanut suuria määriä, mutta tunnen muutamia jotka ovat ja ihan onnistuneestikin. Ei kannata alottaa mitään ihme diettejä, vaan laittaa koko ruokavalio uusiksi. Jättää esim. pasta pois ja syödä sen tilalla aina salaattia, ja lämpimiä kasviksia(kukkakaali, porkkana,parsakaali tms) Myös säännöllisesti syöminen on erittäin tärkeää.
Aamupala: Kahvi/tee, ruisleipää, rahkaa/hedelmä/jogurttia, sokeritonta mehua
Lounas: Liha/kala/kana, puolet lautasesta salaattia ja kasviksia
Välipala: Omena/banaani/rahkaa
Päivällinen: Liha/kala/kana, puolet lautasesta salaattia ja kasviksia
Iltapala: Ruisleipää,puuroa,hedelmiä tms
Koko päivän aikana kannattaa juoda paljon vettä tai sokeritonta mehua.
Kotona kaikki rasvat,levitteet,maidot,kermat,mehut,limut kannattaa vaihtaa ehdottomasti sokerittomiin, näin vähentää kaloreita jopa satoja päivässä.
Jos esim. syö päivässä kaksi pullaa ja jättääkin toisen pois, laihtuu jo puoli kiloa viikossa.
Kannattaa myös liikkua päivän aikana mahd. paljon, vaikka pienissä erissä esim kolme kertaa 20min kävelyä, ja pidentää vaikka näitä lenkkejä sitten. Myös hyötyliikunnasta on paljon apua, ei hissiä, aina rappuset, kävellä työmatkoja tms jos mahdollista, shoppailu kuluttaa hyvin kaloreita myös.
Kun on saanut vähän kiloja pois voi myös aloittaa jonkun jumpan 1-2 krt/vko, kannattaa käydä kokeilemassa mikä laji tuntuu kivoimmalta.
Tai jos ei halua mennä yhteisliikunta tunneille, voi tilata kotiin esim. zumba dvd:n, ja zumbata vaikka joka päivä 20min, yksi ystäväni laihtui näin jopa 3kg viikko, ja jos ylipainoa on paljon silloinhan niitä kilojakin lähtee nopeammin, kun ylipainoisilla on jopa 10kg edestä kropassaan nesteitä.
Jos haluaa voi pitää viikossa yhden tai kaksi päivää että syö pelkkää ananasta eikä mitään muuta, tämä poistaa erittäin hyvin nesteet.
Kannattaa myös ehdottomasti pitää viikossa yksi karkkiherkuttelupäivä, koska koko viikon jaksaa syödä terveellisesti kun tietää mitä on edessä ja on jotain mitä odottaa :)