Kansanedustajille torkkupeitot - 127 € kappale!
IKEAsta olis löytyny vitosella!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110912662631_uu.shtml
Eduskunta hankki yhteensä 210 uutta torkkupeittoa kansanedustajien ja avustajien työhuoneisiin.
Uuden viltin saavat ne edustajat ja avustajat, joiden työhuoneet sijaitsevat peruskorjattavan päärakennuksen työhuonesiivissä.
Puuvillasta ja villasta valmistetut uudet torkkupeitot maksoivat veronmaksajille 26 734 euroa eli 127 euroa kappale. Viltit ovat väriltään joko vihertäviä tai sinertäviä.
Kommentit (159)
Mitä suomalaiset tekevät?
Kiroilevat netissä anonyymisti.
Olisi ainakin luullut, että saisivat edes alennusta, kun noin monta kappaletta tilasivat kerralla?!
Mitä h*ttiä edes tekee torkkupeitoilla työpaikalla? Tässäpä niitä elämän peruskysymyksiä. Tuolla palkalla luulisi että jaksaisi pysytellä edes hereillä. Tavallinen tallaaja saa työpaikaltaan potkut, jos raahaa työhuoneeseen torkkupeiton, saatika että firma maksaisi sen! Huh huh!
Mitähän pomo sanoisi jos toisin torkkupeiton töihin ja ottaisin unet kesken työpäivien. KKun ei jaksa. Saahan ihminen torkkua.
Ei sitä pomo hankkinut. Luulen että tulisi kenkää, jos nukkuisit työajalla.
Mitä suomalaiset tekevät?
Kiroilevat netissä anonyymisti.
Ei tässä auta kuin kirota.
Asunto vetää ja lapset palelee kirpputoritäkkien alla. Viime talvi oli kamalan kylmä.
En äänestä enää ikinä eduskuntavaaleissa.
Eihän se käy päinsä että kansalaiset kuiskivat intternettissä anonyymisti, ja aiheuttavat sitä kautta häiriötä kiroilullaan. Olisi suotavaa laatia sensuurilaki ja rajoittaa sananvapautta.
just siks siellä on samat naamat vuodesta toiseen eikä mikään muutu!
Äänestä sinne joku yh-äiti, niin se tajuaa elämästäkin jotain!
9-vuotiaan tekemän peiton jos toinen vaihtoehto on se, että tyttö joutuisi kadulle huoraamaan koska lapsityövoima kielletään. Joissain maissa lasten on vaan tehtävä töitä.
Taidanpa raahata töihin oman torkkupeittoni ja vedota kansanedustajien torkkuihin jos pomo ihmettelee. Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Esimerkkiä, esimerkkiä!
Langat on kotimaassa kudottu ihanaksi torkkupeitoksi. Suomessa on kallista työvoimaa.
Voihan naapurin lehmä iso paskaläjä. Oksettaa koko eduskunta.
Hintaa hankinnalle kertyi 27 000 euroa. Kun peittoja ostettiin yhteensä 210 kappaletta, kertyy yhdelle täkille hintaa 127 euroa.
"Muotoiluyrittäjä Katja Huhmarkankaan Kh-design on suunnitellut uudet peitot. Huhmarkangas korostaa peittojen olevan täysin uniikkeja.
- Niitä ei ole jatkuvassa tuotannossa, vaan ne on suunniteltu pelkästään tälle asiakkaalle.
Peitot ovat lankoja lukuunottamatta kokonaan kotimaista tuotantoa."
Ja vielä "lankoja lukuunottamatta" kotomaista tuotantoa"! Mitäs muuta niissä on kuin lankoja?
Äänestä, mutta jotain muuta kuin noita 3 vanhaa suurta. Vihreitäkään ei voi kun ei niillä ainakaan ole mitään tekemistä luonnon suojelun kanssa.
Jäljelle jää aika vähän.....
Itse arvon piraatti puolueen ja perussuomalaisten välistä
jos sen piraattipuolueelle annat!
Todellinen vaihtoehto on persu, KD ja vasemmisto
Kyllä saivat perussuomalaiset taas yhden äänen lisää
en käsitä, miks ihmiset äänestää sinne kerta toisensa jälkeen ne samat, rikkaat, tavallisesta elämästä vierottuneet oman-edun-tavoittelijat!
kelpaa perussuomalaisillekin. Siellä se Soini koisailee peittonsa alla ihan tyytyväisenä.
en käsitä, miks ihmiset äänestää sinne kerta toisensa jälkeen ne samat, rikkaat, tavallisesta elämästä vierottuneet oman-edun-tavoittelijat!
kelpaa perussuomalaisillekin. Siellä se Soini koisailee peittonsa alla ihan tyytyväisenä.
tää olis ollu Soinin idea!
oon sitä mieltä, että jos ne peitot välttämättä tarvitaan, ni parempi, että ne on kotimaista käsityötä. Ja muuten, kotimaista käsityötä arvostetaan ihan liian vähän. Valmiista käsityöstä ei saa paljon muuta kuin tarvikkeen hinnan, jos myydä haluaa, ettei sillä tienaa. Siinä mielessä olen hyvilläni, että kotimaisesta käsityöstä maksetaan kunnollinen hinta.. mutta sitä ihmettelen, eikö todella löytynyt suomalaista villalankaa?¨
Torkkupeitto työpaikalla kritiikin ymmärrän. Ja oon sitä mieltä, että torkkupeiton haluava kansanedustaja voisi ostaa sen omilla kustannuksilla. En minäkään saa edes villapaitaa ilmaiseksi töistä, mutta en myöskään saa laittaa kuin työnantajan hyväksymän villapaidan päälleni töihin. Ja työehtosopimuksen mukaan työnantajan kuuluisi maksaa työntekijän työvaatteet.. oon siis bussikuski.. Että reilua tosiaan, kun tyypit saa torkkupeitot työpaikalle ja toiset ei edes välttämättömiä työvaatteita...
Miten ääni menee hukkaan jos äänestän ihmistä joka ei sinne pääse istumaan? Enkö ole sillin selkeästi ilmaissut etten pidä siitä menosta joka arkadianmäellä on menossa :|
ääni hukkaan ? Miten ääni menee hukkaan jos äänestän ihmistä joka ei sinne pääse istumaan? Enkö ole sillin selkeästi ilmaissut etten pidä siitä menosta joka arkadianmäellä on menossa :|
kun se ei AUTA MITÄÄN!
Puolueesi ei saa tarpeeksi ääniä edes yhteen paikkaan, jolloinka nää 3 isoa jatkaa taas entiseen malliin!
Todellinen muutos tapahtuu sillon, kun saat sinne äänelläsi istumaan jonkun vaihtoehtoihmisen! Eli annat äänesi näille pienpuolueille, joilla on edes teoreettinen mahdollisuus menestyä!
Mutta ei kansanedustajat tarvitse design-peittoa. Ilman tuota designia, nuo peitot olisi puolet halvempia.