Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sairaslomalla käydä kaupassa?

Vierailija
23.09.2006 |

Jos on saanut sairaslomaa flunssan takia, niin saako sairaslomallaan käydä kaupassa tai muuten liikkua " ihmisten ilmoilla" vai täytyykö pysytellä vain kotona?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Tietysti jos on väittänyt ettei pysty yhtään liikkumaan,ei liiku kauppoihinkaan. Mutta esim masennuksessa on jopa tärkeää mennä kodin ulkopuolelle, harrastamaan jne. T. Psykologi 

Vierailija
22/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäjä näkee alaisensa saikulla kaupassa, tulevat käyttöön tuotannolliset ja taloudelliset syyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden sairaslomalla joten oli vähän pakko käydä kaupassa ja muuallakin.

Vierailija
24/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko, ravinto kuitenkin tukee paranemista. Kaikkialla ei ole kuljetuspalveluja (tai samapäivä jo täys) eikä lähellä ketään keltä pyytää apua.

Vierailija
25/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Jos vaan kauppaan saakka pääsee. Se voi olla uuvuttavaa. Onkohan joillakin auto siihen.

Vierailija
26/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap löytänyt ratkaisun asiaan 17 vuodessa. 

Vierailija
27/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en kyllä pystyisi tällä hetkellä ottamaan sairaslomaa vain flunssan takia, koska olen koulussa ja varmasti jäisin jälkeen jostain tärkeästä asiasta. t:5.

Tällä se minunkin opiskelukaveri perusteli sairaana kouluun tulemista. Ei sillä väliä, että en voinut koko kesänä tehdä kesätöitä, koska olin sairaalahoidon jälkeen saikkukunnossa, ja että vielä syksylläkin olin puolikuntoinen, jolloin jäi opintoja tekemättä. Valmistuminen viivästyi ja jouduin nostamaan lainaa. Sairaalahoitoon, lääkäreihin ja lääkkeisiin paloi vain yli tonni. 

Vierailija
28/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pärskitään pöpöt ympäri työpaikkaa ja ihmetellään kun koko työporukka on flunssassa.

No flunssainen pysyy kotona eikä oleskele "ihmisten ilmoilla". Ruuat olisi suotavaa tilata kotiovelle.

Vierailija
29/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvan on pakko käydä kaupassa. Muuten ei ole ruokaa.

Vierailija
30/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuoden sairaslomalla joten oli vähän pakko käydä kaupassa ja muuallakin.

Mikä oli sairaus?

Vierailija
31/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan nyt flunssaisena voi asioida kaupassa ja apteekissa, jos oikein pärskii niin pistää sitten maskin. Mutta jos on flunssalomaa ottanut, niin ei sitten kannata postailla someen kuvia bileistä, joissa on "sairauslomallaan" ollut, etenkään, jos on työkavereita kavereina / niitä näkemässä.

Vierailija
32/32 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksineläjä, joten kaupassa ja mahdollisesti myös apteekissa on käytävä sairauslomallakin, tietenkin voimien mukaan. Meillä ei nimittäin ole kotiintuontipalvelua kaupoilla. Koronan aikaan oli, mutta ei enää.

Opetelkaa hyvät av-mammat: sairaUsloma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä