Mikä näistä Sallamarin, Rosaliinan ja Ellinooran siskolle nimeksi?
Kyselin jo täältä ehdotuksia meidän nuorimman nimeen ja todella paljon tuli vastauksia, kiitokset niistä.
Nyt ollaan harkittu näitä alla olevia nimiä. Kaivattais mielipiteitä mikä olisi paras ja miksi. Lopullisen päätöksen teemme kyllä itse nimen suhteen.
Eikä tarvitse tulla tähän ketjuun ihmettelemään, että miksi kyselen täällä. Ihan siksi, ettei viitsi lähipiiriltä kysyä, koska he yrittäis mm. tyrkyttää omia suosikkejaan nimiksi eikä haluta turhaa riitaa.
Ehdolla on siis nämä
Ainomaija
Sinimarja
Ronjakaisa
Ronjaleena
Ronjaliisa
Jos joku nyt ehdottomasti haluaa vielä uusia ehdotella, niin nimessä ei saa olla miina nimeä, mies ei pidä siitä.
Nimessä ei myöskään saa olla siskoilla jo olemassa olevia nimiä, esim. Mari, Elli jne. Myös -iina loppuinen on poissuljettu, koska olisi sitten niin samanlainen Rosaliinan kanssa. Myös Maria nimi ei käy kun on jo Mari
Niin ja aiemmin on ehdoteltu paljon nimiä, joissa Lotta toisena osana, mutta sekään ei ole meidän mieleen.
Kommentit (26)
Ei ole liian samanlainen kenenkään siskon nimen kanssa ja lisäksi jokaisella olisi sitten eri alkukrjaimella alkava nimi!
Ainomaija ja edelleen ehdotan
Unnamaijaa
siksi, että se on kiva vokaalialkuinen nimi, kun teillä on jo ellinoora ja paras noista!
on minun suuhuni mukavin.
Ainomaija soljuu myös mukavasti.
mutta Ronja-alkuiset sopivat minusta parhaiten joukkoon ja niistä sointuvin minun korvaani on Ronjakaisa. Ainomaijakin on kiva, mutta vähän eri tyyliä kuin muut.
tuli mieleen, että Senjaleena voisi sopia myös :)
Sinimarja on joku siivousjuttu. Ronjanimet jotenkin liian jotain. Mut en kyllä tykkää nimestä Aino, mutta Ainomaija on astetta parempi.
Olisi ärrää nimessä niinkuin muillakin.
Eli sitä ei ainakaan! Siitä tulee mieleen joku räikeän sinipunainen lintulaji.
Ainomaija on noista ehdottomasti paras!
Ole kerrankin omaperäinen ja rohkea, kyllä se siitä.
niin kauhean vaikeata päättää ihan itse oman lapsen nimestä. Ette varmaan osaa tehdä päätöksia missään muussakaan asiassa ilman että "kaipaatte mielipiteitä" muilta. Karmeeta jahkamista koko touhu. Miten ihmeessä saitte ne lapset edes tehtyä. Menikö siinäkin kauan kun kyselitte muilta?
Ihan eka vilkaisulla tuli fiilis Ronjaliisasta, mutta sitten huomasin sen liiallisen samankaltaisuuden Rosaliinan kanssa. Ainomaija ehkä muutenkin näistä parhaiten toimiva yhdistelmänimenä.
Jos noin ahistaa ni ei varmaan kannata lukea näitä nimiketjuja.
niin kauhean vaikeata päättää ihan itse oman lapsen nimestä. Ette varmaan osaa tehdä päätöksia missään muussakaan asiassa ilman että "kaipaatte mielipiteitä" muilta. Karmeeta jahkamista koko touhu. Miten ihmeessä saitte ne lapset edes tehtyä. Menikö siinäkin kauan kun kyselitte muilta?
Jos noin ahistaa ni ei varmaan kannata lukea näitä nimiketjuja.
...
Myös Ainomaija on ihan ok.
Sinimarja kuulostaa siivousvälineeltä.
Auroora