Laskeuma synnytyksen jälkeen
Synnytin ekan lapsemme 7 vkoa sitten ja nyt huomasin alapäässä kummaa turvotusta ja painetta. Kävin lääkärissä ja tuomio on virtsarakon laskeuma. Olen aivan järkyttynyt :(. Lääkäri käski jumpata lantionpohjan lihaksia ahkerasti, laskeuma voi kuulemma hyvin parantua jumpalla.
Onko kokemuksia vastaavasta ja onko jumppa auttanut?
Kommentit (8)
Minä asun Ranskassa ja täällä kaikki synnyttäneet naiset saavat jokaisen synnytyksen jälkeen 10 ilmaista käyntiä fysioterapiaan tai kätilön luo noita lantionopohjan lihaksia jumppaamaan, se jumppa kun ei aina ole ihan helppoa. Uskomattomalta tuntuu, että jos teillä on jo laskeuma havaittu, käsketään vaan itse jumpata.
ollut imukuppisynnytys ja vauvakin oli tosi pieni. Kaikki oli kunnossa vielä viikko sitten, vasta pari päivää sitten tunsin muutokset emättimen suulla. Sellainen pullottava kohta tuntuu heti aukon yläseinässä. Pitää nyt vaan yrittää jumpata ohjeiden mukaan ahkerasti, toivottavasti paranee..
Ap
lienee sama tilanne. Synnytyksestä jo 4 kk ja vielä tuntuu turvotusta ja painetta. Jälkitarkastetuksessa muutenkin aivan idiootti neuvolalääkäri vain hymisteli eikä vastannut kunnolla, kun kysyin, että ei kai se ole laskeuma.
Silloin uskoin, että kaikki on ok, nyt olen menossa yksityiselle. Luulen, että kunnallisella ne vain halavat sääästää rahaa eivätkä hoida kunnolla.
Jälkitarkastuksen jälkeen sain lähetteen naistentautien gynelle, joka tarkasti tilanteen. Diagnoosi oli virtsarakon laskeuma ja hoidoksi määräsi jumppaa. Ei ollut mitään operaatiota vaativa laskeuma. Enpä kovinkaan ole muistnut jumppailla ja on palautunut ihan itsestään. Just kävin kierukan poistamassa neljän vuoden jälkeen ja lääkäri sanoi, että ihan ok:lta näyttää. Tasoa yksi kuulemma nyt. Mitään vaivaa ei ole tuosta ollut, eikä kuulemma pitäisi vaikuttaa toivottuun raskauteen mitenkään.
lääkäri vielä soitti jollekin gynelle konsultoidakseen asiaa ja tämä sanoi, että ei operoida ennenkuin lapsiluku on täynnä. Jos siis tilanne pahenisi seur. raskauden aikana..
... kun itsellä 5,5 kk synnytyksestä ja samaa vaivaa... kaksi palleroa näkyy emättimen suun tasossa, jälkitarkastuksessa sanottiin, että kaikki ok, mutta nyt epäilen palaanko ikinä normaaliksi... :(
Eikä lääkäri ees suostunut tutkiin kun sanoi vaan et ihan normaalia.Jumppaa vaan ja sit jos ei oo 5kk päästä tilanne muuttunut niin lääkäriin uudestaan.Miks aina kaikki muut saa apua ja hoitoa paitsi minä.Vauva on nyt 4kk ja vieläkin joudun käyttään ympärivuorokauden siteitä vaik oon jumpannu JOKA päivä.Kiva.Oliko sulla muuten imukuppi synnytys tai jotain ?Se kuulemma aiheuttaa usein ton laskeuman.