Lapsi hoitoon - mistä kysyä?
Olen reilu vuoden vanhan pojan yh-äiti (isä ei ole lainkaan elämässämme mukana) ja tällähetkellä olen hoitovapaalla.
Olisiko minulla mahdollisuutta saada muksu hoitoon esim. kerran viikossa 2-4 tunniksi?
Lapsi ei tietenkään ole mikään taakka mutta olisi kiva joskus hetki saada omaa aikaa ja olisihan se pojallekkin kiva leikkiä ikäistensä kanssa.
Mistä voisin asiaa kysyä?
Kommentit (11)
sellainen kerho, johon otetaan muistaakseni käveleviä. Kestää 2,5 tuntia. Itse sain poikani sellaiseen kun minulla oli tarve saada lapsi hoitoon noin 2-3 viikon välein muutamaksi tunniksi keskellä arkipäivää ja kaikki kaverit ja tutut silloin tietysti töissä. Uskoisin että vähemmälläkin syyllä sinne kerhoon pääsee.
Kerhot saattaa olla ilmasia, mutta meilläpäin tuli vuoden alusta periaatepäätös että kirkkoon kuulumattomat pulittaa maksua.
Päivähoito taas maksaa aina sen jonkun perushinnan, lopullinen hinta määräytyy onko täydenpäivän vai osan ja montako päivää kuussa ja mitkä on perheen tulot. Voi olla että kerhot maksaa ja tuloillasi hoito olisi ilmaista tarhassa.
Minusta parin tunnin leikittämiset riittää noin pienelle muitten lapsien seurassa ja tämä täyttyy puistossa.
Tarhassa päivä noudattaa kaava: aamupala, leikkiä, ulkoilu, ruoka, unet, välipala, askartelua ja ulos loppupäiväksi.
Kovin sosiaalista se toiminta nukkuessa, syödessä ei ole. Ja näihin menee iso osa päivästä.
Mutta kolikon toisella puolen on että oppii tuntemaan alueen muksuja valmiiksi jos palaat kohta töihin niin helpompi mennä kun lapsella tuttu tarha jossa on ollut.
Henkilökohtasesti en ymmärrä miksi joku laittaa lapsen tarhaan ihan vaan että saa omaa aikaa.
Minusta tuo on kermojen kuorimista: ollaan kotona ja lykätään muksu muualle hoitoon?
Miksi hankkia lapsi jos ei sitä halua.
Sen tajuan että on raskasta ja haluaa mennä JOSKUS mutta mihin sitä säännöllisesti tarttee mennä viikottain?
Ai, mutta kerhot ei taida ottaa 1- vuotiaita yksinään, sinnekin sun tarttee mennä vielä mukaan pari vuotta.. :)
niin helpointa ja järkevintä olisi yrittä etsiä esim. puistosta sellainen äiti, jonka kanssa voisitte sopia että jätätte vuorotellen oman lapsen tälle toiselle hoitoon niin, että toinen äiti saa aikaa asioiden hoitoon ja lapset voivat harjoitella vierekkäin leikkimistä.
kyllä ymmärrän miksi lapsen haluaa hoitoon vaikka kerran viikossa.
On helppo ihmetellä jos itsellä on sukulaisia, ystäviä tai mies apuna mutta kaikilla ei ole. On törkeää sanoa että miksi hankkia silloin lapsia jos haluaa kerran viikossa pari tuntia omaa aikaa vaikka ihan vain nukkumiseen. Kokemuksesta tiedän että yksin on toisinaan todella rankaa ja mielestäni apua saa pyytää.
Miksi tehdä lapsia jos ei niistä selviä?
Miksi mennä naimisiin jos eroaa?
Miksi ottaa lainaa jos lopulta menee velkasaneraukseen?
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;220;4720;2417…
Näin ainakin Vantaa mainostaa.
"Kotona lastaan hoitavien perheiden tilapäisen päivähoidon tarpeeseen esimerkiksi asiointiapuun Vantaa vastaa perustamalla päiväkoteihin ryhmiä, joissa lapsia hoidetaan ilman, että tällä on vaikutusta kotihoidon tukeen."
<a href="http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;220;4720;2417…" alt="http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;220;4720;2417…">http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;220;4720;2417…;
Näin ainakin Vantaa mainostaa.
"Kotona lastaan hoitavien perheiden tilapäisen päivähoidon tarpeeseen esimerkiksi asiointiapuun Vantaa vastaa perustamalla päiväkoteihin ryhmiä, joissa lapsia hoidetaan ilman, että tällä on vaikutusta kotihoidon tukeen."
Hei!
Asusteletko missä päin? Koska jos asut Helsingissä, olen hoitovapaalla 1v6kk lapseni kanssa ja voisin olla apuna hoitamassa lastasi silloin tällöin. Jos asia sinua kiinnostaa niin laita minulle sähköpostiosoitteesi niin vastaan sinulle sinne.
Löytyisikö teiltä päin puistotäti? Onko lähellä asukaspuistoa? Kysy sieltä henkilökunnalta tai muilta vanhemmilta.
näin kaupan ilmoitustaululla ilmoituksen jossa yh äiti etsi lapselleen hoitajaa. Näin minusta tuli hoitotäti mukavalle pikkupojalle :). Kävin heillä tai poika tuli meille 1-2krt/vko 2-4h, eihän se edes tuntunut, että olisi hoidossa, vaan ihan vaan leikkikaverina omalleni.
mainostanut, että tarvittaessa päiväkodista saa myös tilapäistä hoitoapua. En tiedä, miten tämä käytännössä hoidettaisiin tai mitä se käytännössä tarkoittaa. Mutta kysyisin sinuna kunnan päivähoitotoimistosta tai lähimmästä päiväkodista mahdollisuutta tilapäiseen hoitoon.