Voiko nykyään lainata kirjastosta ilman kirjastokorttia?
Kortti on siis olemassa, mutta kotona.
Kommentit (13)
Löysinkin kirjaston sivuilta että voi lainata viivakoodillisella virallisella henkkarilla mutta ei mulla ole kuin ajokortti ja sehän ei ole virallinen henkkari vaikka iinä viivakoodin onkin. Tosin kirjastokortin uusiminenkin näkyy maksavan vain 2 euroa, eli jos ajokortti ei käy niin voisin uusia korttini tuohon hintaan. Halvemmaksi se tulee kuin ajella edes takas ja tarviin sen kirjan tänään.
Kiitti teille!
Ap
Tökkään sen kortin siihen samaan lukulaitteeseen kuin kirjastokortinkin ja hyvin on toiminut.
luokiteltu viralliseksi henkilöllisyystodistukseksi, joita ovat ainakin passi ja kuvallinen henkilökortti.
Ajokorttia ei siis ole pakko missään yhteydessä hyväksyä henkkariksi. Käytännössä kuitenkin monet kaupat ja ainakin mun lähikirjasto hyväksyvät sen henkkariksi.
Miksei ajokortti ole virallinen henkkari?
lainaaminen meidän kirjastossa. Ne tunnistavat tietosi siitä viivakoodista.
Mutta kyse onkin aika pienestä paikkakunnasta. Mä en oo tarvinnut edes henkkareita, nimen sanominen on riittänyt. Mut kyllä tunnistetaan kirjastossa, vaikka olen asunutkin täällä vasta vähän aikaa. Oon tosin aika innokas kirjastonkäyttäjä.
Mutta älä heti marssi tiskille sanomaan, ettei ole korttia mukana. Hae siinä kirjastonhoitajan edessä kiivaasti korttia laukusta. Ja totea sitten, että voi ei kortti jäi kotiin, voisiko he säilyttää tiskin takana sun kirjapinoa, kun haet kortin kotoa. Kyllä mulle ovat aina sanoneet, että lainataan henkkareilla.