Mistä vaaleanpunainen matto???
En löydä mistään lastenhuoneeseen vaaleanpunaista, helppohoitoista mattoa! En halua, että matossa on mitään Disney-hahmoja, joten oikeanlainen matto tuntuu olevan kiven alla.
Rondo bukleematoissakaan ei ole nyt vaaleanpunaista väriä tarjolla, vain sellainen tumma pinkki/aniliininpunainen :(
Vaaleanvihreäkin buklee- tai puuvillamatto kävisi, mutta kun ei löydy!
Apua, antakaa mulle vinkkejä, että mistä voisin mattoa etsiä! (pk-seutu / netti)
Kiitos!!
Kommentit (10)
myy vaaleanpunaisia lastenmattoja, tyylikkäitä sellaisia. Eiköhän putiikilla ole kotisivutkin.
löysin viime kevääänä Sotkasta nätin ison puuvillamaton kahdessa vaaleanpunaisen sävyssä (tosi leveitä rauhallisen värisiä raitoja). En tiedä onko niitä siellä vielä.
joskin aika kalliita...Kiitos vinkistä!
Sotkassa ei ollut, kävin siellä viime viikolla.
Kertokaas mulle, että mitä tarkoittaa "tuftattu" matto?
ap
Mulla vaaleanpunainen perus puuvillainen, mutta vasta huomenna pääsen tarkistamaan onko siinä mitään lähtemättömiä tahroja. Missä päin asut?
jossa on noin 1,5-2cm nukka, joka on käsitelty tiiviiksi. Hölmöltä kuulostava selitys, mutta lopputulos on paksu villamatto, josta ei erota yksittäisiä nukkia, vaan se on yhtenäistä tiivistä mattoa. Useimmista irtoaa uutena käytössä villaa, mutta se loppuu aika nopeasti.
Vaatii muuten hyvän imurin puhdistuakseen.
t. siivooja
Ps. Itäkeskuksessa on ainakin ollut Matto-Else, josta saa tilaamalla mitä vaan (ainakin räsymattoina). Tehtaankatu 25;ssa on Helma, etupäässä sisalmattoa, mutta muutakin saa tilaamalla. Samoin Sisustus-Nallesta ja Stockalta saa teettämällä erivärisiä mattoja.
Mulla vaaleanpunainen perus puuvillainen, mutta vasta huomenna pääsen tarkistamaan onko siinä mitään lähtemättömiä tahroja. Missä päin asut?
Mulle kelpaisi sellainen normaalin kokoinen matto (onkohan ne jotain 160cmx200cm?) tai sitten pyöreä versio :)
ap
myy vaaleanpunaisia pyöreitä bukleemattoja, ja sitten sellaisia vaaleanpuna-harmaasävyisiä suorakaiteen muotoisia. Mun mielestä siellä oli yllättävän hyvä valikoima kun viimeksi kävin. Mä tykkään lastenhuoneessa nimenomaan bukleematosta. Helppo pitää puhtaana, helppo imuroida, pysyy paikoillaan ja sen päällä onnistuu rattailla, junilla ja autoilla ajelu eikä mene rullalle.
Löysin tänään Anttilan poistopisteestä viime vuoden mallistoa/värisävyä olevan vaaleanpunaisen pyöreän Rondo-bukleematon. Vaikka tuo buklee ei nyt olekaan mikään kaunein materiaali, niin kyllä se taitaa olla lastenhuoneeseen käytännöllisin - ei legot huku maton lankoihin tai matto luista pienen jalan alla.
Kiitos avustanne!
ap
Teetin itse kesällä tyttäreni huoneeseen kirkkaan punaisen maton Catalinassa. Materiaali oli sellainen lyhyt nukkainen ja kantattu ympäri kapealla nauhalla. Yllättävän hyvin on pysynyt käytössä! Jouduin sen jo pesättämäänkin, kun kävi pikku vahinko, mutta ei se pesussakaan menny miksikään. Matto on siis kirkas punainen, mutta värejä oli saatavilla tosi paljonkaitakin. Meidän matto on pyöreä, 150cm halkaisijaltaan, eli pienehkö ja se maksoin Catalinassa muistaakseni vähän päälle 300e. Onhan se aika tyyris, mutta koon saa omien mittojen mukaan ja käytössä on osoittautunut ihan hintansa arvoiseksi. Niillä on myös ihania valmiita lasten mattojakin, jotka eivät meille ikävä kyllä sopineet, kun tarvitsimme juuri pyöreän ja tuon kokoisen.