G: Kenen viereen menet istumaan bussissa?
Kuvitellaan ruuhkabussia, jossa matkustaa mummoja ja pappoja, väsyneitä töistäpalaajia, kauniita opiskelijatyttöjä, maahanmuuttajia jne tavallista porukkaa. Millä perusteella valitset kenen viereen menet jos yhtään ikkunapaikkaa ei ole vapaana?
Kommentit (33)
ja hajuttoman viereen istuisin. Ja mahdollisimman lähelle bussin ovea tietty.
Vältän kovaäänisiä nuoria, siis teinejä ja kovaäänisen nuorisojoukon lähelle istumista. Humalaisia, synkän näköisiä (nämä voi olla miehiä, naisia, nuoria, vanhoja, ulkomaalaisia ja suomalaisia), epäsiistejä ja haisevia ihmisiä.
valitsin paikan sen mukaan mihin hyvin mahtui.
sen viereen jolla on kassit siinä naapuripenkillä.
Kiusa se on pienikin kiusa =)
Jos tämä (yleensä) tääti-ihminen ei ymmärrä kassejaa keräillä tai alkaa mussuttamaan niin kysyn kohteliaasti, että onko rouvan kasseilla oma matkalippu.
Yleensä pääsen bussiin niin ettei ole ruuhkaa. Jos on, valitsen seisomapaikan että vanhuksille, raskaana oleville ja invalideille olisi tilaa istua. Jos itse satun istumaan ikkuna paikalla (minulla on aina iso laukku mukana) Ja huomaan että bussi alkaa täyttyä, otan laukun syliin ja tarjoan paikkaa jolle kulle edellä mainituista. Paikallisliikenteessä ei ole niin väliä kun en kulje sillä pitkiä matkoja. Kaukoliikenteessä taas haluan useimmiten varata sen toisen paikan laukulle koska se painaa kaikkine koulutarvikkeineen paljon. Olen itse siis pieni kokoinen naishenkilö, en käytä hajusteita ja harvoin kuuntelen klassista musiikkia korvanapeilla.
bussia sen vapaan paikan. joskus olen joutunut haisevan spugen viereen tämän valikoimattomuuden takia, mutta harvinaista se on. Ihan tavallista porukkaa busseissa yleensä matkustaa.
Ja sitten levittelen eväät ja kassit viereiselle istuimelle. Sitten kun nämä tiukkapipot tulee vaatimaan paikkaa itselleen, vetäsen ässän hihasta ja arvatkaa mitkä ilmeet tiukkiksilla, kun kädessäni on kaksi matkalippua???!!!:D
Eli todellakin, valtaan tavallisesti kaksi paikkaa. Minulla on siihen oikeus.
joten silmäilen vaan missä on sellainen paikka johon helposti pääsee istumaan eli varmaan sellaisten kapeimpien ihmisten vieressä joilla ei ole paljon tavaraa mukana. Sitten vasta katson, että tyyppi ei ole epäsiisti tai haiseva tai mölyävä tapaus, mutta eipä sellaisia minun työmatkabusseissani juuri olekaan.
Ja sitten levittelen eväät ja kassit viereiselle istuimelle. Sitten kun nämä tiukkapipot tulee vaatimaan paikkaa itselleen, vetäsen ässän hihasta ja arvatkaa mitkä ilmeet tiukkiksilla, kun kädessäni on kaksi matkalippua???!!!:D
Eli todellakin, valtaan tavallisesti kaksi paikkaa. Minulla on siihen oikeus.
jos kaikki ovat ns. normaaleita, eikä mitään epämääräisiä,niin etsin sen pienikokoisimman. Siihen mahtuu parhaiten.
Ja katson paikan kauas spurguista sekä muista humalaisista. Ja tupakalle haisevat on samaa kategoriaa spurgujen kanssa. Itse olen pienikokoinen, istun aina käytävän puolella penkillä yksikseni, kunnes lähes kaikki muut paikat on täytetty. Äsyttää kun "kassi-merkkiä" vieruspaikalla ei ymmärretä, että haluaisin istua yksin, jos mahdollista. Tämä siksi että AINA minun vieruspaikkani valitaan ensimmäisenä, jos en pidä puoliani.
Haluaisit istua yksin, niinpä niin. Se nyt sattuu olemaan julkinen liikenneväline.
lihavia, haisevia ja sottaisia ihmisiä. Mieluiten istun jonkun hoikan, siistinnäköisen henkilön viereen. Haju/partavesi kammotusten vierestä saatan siirtyä jopa kesken matkan jonkun muun viereen.. en vaan kestä sitä.
Yleensä kyllä teen niin, että heitän tavarat ikkunanpuoleiselle penkille, ja istun itse käytävänpuolella... Teen tilaa vasta sitten, kun näyttää, että bussi tulee täyteen. ;) Ei kukaan ole yrittänyt väkisin syliin tunkea.
jonkun hoikan, että mahtuu se omakin perse.
mutta yleensä arvioin että kuinka pitkälle se matkustaja on menossa eli tarvitseeko minun kesken matkaa nousta päästämään hänet pois. minulla on vakiobussireitti, jonka varrella muutama kilometri ennen omaa pysäkkiäni on opiskelija-asuntoja, joissa asuu aika pitkälti pelkkiä vaihto-opiskelijoita. elikkä en koskaan istu vaihto-opiskelijan viereen (ne tunnistaa siitä, että tulevat yliopistolta kyytiin ja puhuu vieraita kieliä), koska sillon joutuu ihan varmasti nousemaan kesken matkan ylös penkistä :)
toiseen kiinni niin, että toinen lytistyy ikkunaa vasten. Näin minulle on tapahtunut usein, vaikkei viereen tulija olekaan mikään lihava, tunkee hän ihan liki ja se ahdistaa.