G: Kenen viereen menet istumaan bussissa?
Kuvitellaan ruuhkabussia, jossa matkustaa mummoja ja pappoja, väsyneitä töistäpalaajia, kauniita opiskelijatyttöjä, maahanmuuttajia jne tavallista porukkaa. Millä perusteella valitset kenen viereen menet jos yhtään ikkunapaikkaa ei ole vapaana?
Kommentit (33)
Ja jos vain vähän paikkoja, valitsen sen mustaihoisen, jonka viereen ei kukaan ole istunut eikä se nähdäkseni ole sattumaa.
jonkun ei-läskin, ihan vaan, että mahdun penkkiin ilman että vieressäistujan lihat ovat sylissäni. Spurgun, nistin tms viereen en myöskään mielelläni istuisi. Sukupuolella, iällä tai etnisellä taustalla ei ole väliä.
Ja jos vain vähän paikkoja, valitsen sen mustaihoisen, jonka viereen ei kukaan ole istunut eikä se nähdäkseni ole sattumaa.
joka ei näytä vaaralliselta tai sekopäältä. Mä matkustan bussissa niin paljon, etten tosiaan valikoi kenen viereen istun. Aivan sama mulle. :)
menisin nuorehkon naisen tai jo mummoikään ehtineen. Oikeesti sillä ei oo mitään väliä. Jaksan kyllä sen verran seistäkin että perille pääsen, jos tilanne niin vaatii.
Eli suosit ulkomaalaista, ettei heille tule paha mieli ja lähtökohtaisesti ajattelet heidän olevan reppanoita, jotka eivät pärjää yhtä hyvin muiden kanssa, joten teet näitä "palveluksia".
ukomaalaisen koska harmittaisi jos han olisi viimeinen jonka viereen kukaan istuisi
Mulla ainakin (en ole se, jolle viesti osoitettiin) kyse on siitä, että haluan paitsi osoittaa ulkomaalaiselle, että häntä ei 'syrjitä', myös osoittaa muille bussissa matkustavilel suomalaisille, että se ulkkari ei ole kamalan pelottava.
Eli suosit ulkomaalaista, ettei heille tule paha mieli ja lähtökohtaisesti ajattelet heidän olevan reppanoita, jotka eivät pärjää yhtä hyvin muiden kanssa, joten teet näitä "palveluksia".
tai alkoholiongelmainen, ja ennen sitä keski-ikäinen suomalainen mies. Ulkomaalaisten viereen kyllä mennään, kuten on jo tässä ketjussakin todettu.
Koetan sen verran katsoa, että on hygieniapuoli kunnossa. Vanhoilla miehillä ei välttämättä ole, vaikkeivät olisikasn mitään laitapuolen kulkijoita.
Koska olen itse ylipainoinen ja isopeffainen, valitsen myös hoikahkoja vieruskumppaneita. Olen itse ihan liian suosittu vierustoveri, oikein ärsyttää, että ettekö näe, että juuri ja juuri pysyn omalla puolella. :)
siistin, ei-lihavan keski-ikäisen ihmisen viereen. Naisen ennen miestä, mutta muuten ei väliä.
Jos bussissa on joku hyvännäköinen ihminen, istun niin, että voin salakatsella. :)
laihan, jonka lähellä ei ole kännykkään tai muuten kailottavia.
joten voin vain kuvitella tilanteen...hmmm... ehkä menisin seisomapaikalle, jos matka ei olisi pitkä. Muuten ihan sama, varmaan jonkun ei-kovin-lihavan viereen, että mahtuisi istumaan ilman peppukosketusta ;-)
Ja katson paikan kauas spurguista sekä muista humalaisista. Ja tupakalle haisevat on samaa kategoriaa spurgujen kanssa.
Itse olen pienikokoinen, istun aina käytävän puolella penkillä yksikseni, kunnes lähes kaikki muut paikat on täytetty. Äsyttää kun "kassi-merkkiä" vieruspaikalla ei ymmärretä, että haluaisin istua yksin, jos mahdollista. Tämä siksi että AINA minun vieruspaikkani valitaan ensimmäisenä, jos en pidä puoliani.
vaadin istumiselle yksityisyyden. Otan repun ja se on tännä kiviä. Asetan sen käytävänpuoleiselle istuimelle merkiksi siitä ettei tähän istuta.
ja totta on että minun viereeni istutaan usein, vaikka muuallakin olisi tilaa. Olen miettinyt että pitäisi törkeästi istua silleen vähän vinottain, lukea hesaria leveästi tai kailottaa täysillä kännykkään, niin saisi ehkä joskus istua yksin.
Työmatkani kestää puoli tuntia bussilla ja tuntuu,että yksi nainen joka tulee aina samaan aikaan, istuu AINA minun viereeni. Haisee vielä ihan hirveäasti hajuvedelle.
jotkut viereen istujat muuten eivät ikäänkuin ollenkaan huomio sitä toista istujaa, laukku vaan toisen syliin melkein ja koko ajan tönitään.
Välillä ärsyttää kyllä ihan sikana!
tai josta ei paista "et kai vaan aio istua tähän?!".
Sukupuolen, iän tai ihonvärin ei siis mitään väliä. Henkilön olemus ratkaisee.
(Ja tuolla pelottavuudella siis tarkoitin aineissa olevaa tai vastaavaa)
Mutta varmaan menisin jonkun siistin naisihmisen viereen. Mummon tai opiskelijan.
En osaa sanoa, miksi valitsisin niin.