Auttakaa tyhmää! Miten peseydytään ämpärillisellä vettä?
Taustaa: sain kutsun miesystävän äidin mökille.En ole vielä tätä äitiä tavannut ja haluaisin antaa hyvän vaikutelman itsestäni. En ole koskaan retkeillyt tai mökkeillyt vaatimattomissa olosuhteissa. En halua paljastaa tietämättömyyttäni. Tuolla on kuulemma kaivossa jostain syystä vähän vettä ja iltapesuun ym on vain ämpärillinen vettä käytössä henkeä kohden (ellei saada sadevettä).
Auttakaa avutonta! Miesystävän kanssa on puhuttu yhteisestä tulevaisuudesta, mutta en silti haluaisi kysyä häneltä neuvoa tässä asiassa.
Kommentit (26)
Koska kahdella ämpärillisellä pystyy pesemään jo pitkätkin hiukset.Mökille en lähtisi jos ei olisi kunnon peseytymismahdollisuuksia,eikä 10litraa/vrk ole sitä!
Mulla on pitkät hiukset ja tuo 3litraa riittää varmasti. Laitat vadin alle, kumarrut pään siihen vadin päälle, sitten otat mukilla ämpäristä vettä ja valutat hiuksiin että ne kastuvat. Vesi valuu siihen vatiin talteen. Levität shampoon hiuksiin. Kaadat vadista hitaasti vettä päähäsi ja huuhtelet shampoon pois. Mukillinen kerrallaan, ensin käytät ne kerran käytetyt vedet ja sitten puhdasta. Puristelet ja vedät vaahtoa pois hiuksista käsilläsi. Hitaasti vain mukilla vettä hiuksiin niin vähäkin riittää!
pesi talvi pakkasella 2 vikon välein. Ei tainnu intiiimihygenia olla viimeisen päälle.
eikö kukaan osaa tunkee sitä käteensä haaroväliin ja pestä kauhallisella vettä värkkiänsä:)
Ihania te 80-luvulla syntyneet uusavuttomat:)
Mulla on pitkät hiukset ja tuo 3litraa riittää varmasti. Laitat vadin alle, kumarrut pään siihen vadin päälle, sitten otat mukilla ämpäristä vettä ja valutat hiuksiin että ne kastuvat. Vesi valuu siihen vatiin talteen. Levität shampoon hiuksiin. Kaadat vadista hitaasti vettä päähäsi ja huuhtelet shampoon pois. Mukillinen kerrallaan, ensin käytät ne kerran käytetyt vedet ja sitten puhdasta. Puristelet ja vedät vaahtoa pois hiuksista käsilläsi. Hitaasti vain mukilla vettä hiuksiin niin vähäkin riittää!
Kaikkeen muuhun riittä se yksi ämpäri, vähän vajaakin itse asiassa. Ennen saippuointia pitää käyttää vain se yksi kuuppa niin riittää kyllä hyvin.
Jos ap:llakin on pitkä ja kihara tukka, suosittelen passaamaan hiustenpesun suosiolla. Jos on pakko pestä, ota ämpärin ja kuupan lisäksi laakea vati, laita sinne kuuppa tai kaksi vettä ja kastele hiukset pää vadissa. Kaatamallahan se vesi ei mene läpi vaan valuu vaan pois hiusten päältä kastellen vähän pintaa ja menen hukkaan.
Oletetaan, että se ämpärillinen on valmiiksi seattua sopivan lämpöistä vettä.
Pesuvattiinhan sitä siitä laitetaan varmaan.
Älä kaada päällesi vettä kuin vasta lopuksi, kun huuhtelet itsesi.
Laimenna pesuaineet vedellä, niin ei tarvita paljoa huuhteluvettä.
itse aina kastelen mökillä hiukset upottamalla ne pesuvatiin ja samalla vedellä kastelen sen jälkeen muualtakin itseni.
Ei me kyllä edes ämpärillistä kuluteta vettä henkeä kohden.
jsa hiustenpesu, kuten yksi jo tuossa mainitsi: kastelet pään pesuvadissa ensin, huuhteluun kaadat ensin kauhalla päähän ja loput sampoot saat pois kastamalla pään taas vatiin.