Miksi naisilla on tämä "nauratti niin että tuli pissat housuun"
En ole yhdenkään miehen kuullut sanovan niin. Ja naiset sanovat tuon niin kuin se olisi joku hauska asia. Mun mielestä ällöttävää. M46
Kommentit (22)
Veltot lihakset ja ylipaino aiheuttaa virtsankarkailua. Suomalaisten naisten geneettinen erityispiirre.
Samaa olen ihmetellyt. Itsellä kun ei karkaile. Ehkä tuo on niiden menneiden ikäluokkien juttu, jotka ei tienneet mitään seksuaaliterveydestään ja lantionpohjajumpasta. Tai synnytyskomplikaatiosta kärsivien. Siinähän voi mennä hermoja poikki eikä niitä ole Suomessa koskaan viitsitty korjata koska voihan naista panna vaikka sen kuset valuis alle. Tämä on ollut se vallitseva ajattelutapa ja on valitettavasti jossain sotekeskuksissa edelleenkin.
N60
Miehillä on omat jutut, kuin että seisoo tai tulee, jonkun asian takia. Ne on vertauskuvia. Ei minuakaan kiinnosta kuulla seisooko jollain, ellen ole sen kanssa parisuhteessa.
Totta, synnytysvaurioita korjataan erittäin harvoin. Lääkärien asenne on sellainen että "täytyy vain kestää".
Vierailija kirjoitti:
Vagisanilla käyvät, tuhkakohtuiset kurahaarat nyt vain ovat sellaisia että niillä pohjaventtiili vuotaa ja falskaa....
,,, eturauhas vaivaiset äijät.
Minäkin olen miettinyt, että mitä hauskaa tuossa muka on. Joitakin tuo siis huvittaa kovasti, että kusi lorisee housuun nauraessa. Olen synnyttänyt kaksi, eikä ole tuota ongelmaa, vaikka ekassa tuli isot repeämät.
Miehillä ei niinkään karkaile (vaikka kyllä sitäkin tapahtuu kun eturauhanen riittävästi kasvaa eikä rakko pääse pystyasennossa tyhjenemään ja tyhjenee sitten makuulla ollessa tai istahtaessa) vaan kehittyy virtsaumpi, joka johtaa munuaistulehdukseen, munuaisten vajaatoimintaan ja kuolemaan.
Jumpatkaa äijät sitä lantionpohjaanne, samat virtsaelimet teillä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vagisanilla käyvät, tuhkakohtuiset kurahaarat nyt vain ovat sellaisia että niillä pohjaventtiili vuotaa ja falskaa....
Alapäät on näillä yhtä väljiä kuin yläpäänsä, ellei jopa väljempiä : )
"Eriasteisesta virtsankarkailusta kärsii lähes puolet naisista jossain elämänvaiheessa ja vaiva yleistyy iän myötä. Virtsankarkailu on vaaraton, mutta elämänlaatua heikentävä vaiva, jota voidaan hoitaa.
Virtsankarkailun aiheuttama haitta voi vaihdella hyvin satunnaisesta elämän täysin invalidisoivaan karkailuun.
Karanneen virtsan määrä voi olla vain tippoja (ponnistuskarkailu) tai koko rakko voi tyhjentyä (pakko-oireinen karkailu). Oirekuvan vaikeus voi vaihdella ajanjaksosta toiseen.
Joka kymmenes nainen kärsii virtsankarkailuista vähintään kerran viikossa. Lähes puolet kokee oireita joskus elämänsä aikana.
Virtsankarkailu on kiusallista, ja se voi rajoittaa sosiaalista elämää ja liikuntamuotoja.
Virtsankarkailua voi esiintyä kaikenikäisillä naisilla, mitä erilaisemmista syistä.
Virtsankarkailuun on olemassa hoitokeinoja.
Miten virtsarakko toimii?
Virtsarakon toimintaa, täyttymistä, pidätystä ja virtsaamista, säädellään monitahoisesti aivojen, selkäytimen, rakon ja virtsaputken alueella. Moitteeton toiminta vaatii sekä normaalin anatomian että hermotuksen.
Virtsa muodostuu munuaisissa, josta se siirtyy virtsajohtimien kautta virtsarakkoon. Uutta virtsaa muodostuu jatkuvasti. Normaalisti rakko tyhjenee muutaman tunnin välein. Rakko on hyvin joustava, normaalisti aikuisella naisella sen vetoisuus on noin puoli litraa.
Kun rakko alkaa täyttyä, välittyy rakosta viesti aivoihin, josta seuraa virtsaamisentarve. Virtsarakon tyhjentyessä virtsarakon sulkijalihakset rentoutuvat ja virtsa poistuu virtsaputkea pitkin."
Onhan miehilläkin virtsankarkailua. Toki vähemmän kuin naisilla. Se vaikuttaa, että miehillä on se erilainen systeemi, eli letku jonka sisällä virtsaputki kulkee. Naisen virtsaputki on lyhyt, kun taas miehen virtsaputki on pidempi ja mutkikkaampi ja kiertää eturauhasen.Miesten ongelma on se, että kusi ei meinaa tulla, siitä miehet puhuu usein, naiset eivät koskaan.
"Miehillä yleisin ongelma on ns. pakkoinkontinenssi, jolloin virtsaa karkaa äkillisen virtsaamispakon yhteydessä. Tämän taustalla on useimmiten eturauhasen liikakasvu. Se vaikeuttaa virtsan tuloa, ja rakon täytyttyä voi syntyä ylivuotovirtsankarkailua, kun virtsaa ei enää pystytä pidättelemään."
Kyllä ne on samat naimalihakset molemmilla sukupuolilla. Eli lantionpohjalihakset, monikäyttöiset lihakset. Kuka vain oivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Itsellä kun ei karkaile. Ehkä tuo on niiden menneiden ikäluokkien juttu, jotka ei tienneet mitään seksuaaliterveydestään ja lantionpohjajumpasta. Tai synnytyskomplikaatiosta kärsivien. Siinähän voi mennä hermoja poikki eikä niitä ole Suomessa koskaan viitsitty korjata koska voihan naista panna vaikka sen kuset valuis alle. Tämä on ollut se vallitseva ajattelutapa ja on valitettavasti jossain sotekeskuksissa edelleenkin.
N60
Pikemminkin luulen, että se on nykypolvien juttu. Jäätävän lihavia ja huonokuntoisia, kai lihakset ovat niin huonossa kunnossa, että naurukin saa pidätyskyvyn pettämään.
Olen samanikäinen ja kolme lasta. Täysin kuiva tyyppi olen myös nauraessani (sic).
Ap ei siis ole tietoinen naisten ja miesten virtsaamiselinten eroista.
Se on vain sanonta. Lapsilla tuota eniten sattuu.