Arvostele edellisen lapsen nimi
Tehdääs tämmönen leikki, jossa arvostellaan edellisen kirjoittajan lapsen nimi. En siis tarkoita mitään ilkeämielistä arvostelua, vaan oman mielipiteen kertomista. Provot pysykööt kaukana!
Ensimmäinen saa siis kertoa mitä on mieltä oman poikani nimestä Emil Aatos Olavi :)
Kommentit (205)
:) Aivan ihana nimi. Vanha nimi tuo Urho, mutta kuulostaa varmasti hyvältä tulevaisuudessa. Toivottavasti poika kantaa ylpeydellä nimeä. Sitä en tiedä sitten voidaanko tuosta nimestä kiusata koulussa, mutta toivon että ei.
Meillä
Tuulikki Tiia Aulikki ja Tiia kutsumanimenä.
Terkkuja tutuille :)
oma tyttöni on Leonora, muita nimiä ei ole.
Leonora on ihan nätti nimi! Hurmaannuin nimestä Sisu Alvar Olavi ihan täysin!
Meillä Juho Akseli
Juho Akseli on kivan mutkaton suomalainen nimi
Meillä on pojan nimenä Aksel Silvo August
on liian tavallinen nimi minun makuuni. Juhoja oli monia omina kouluaikoinani joka luokalla. Mutta muuten pidän kyllä kyhyistä ja rempseistä pojan nimistä.
Akseli on kiva nimi, mutta lähinnä se kiehtoo minua vanhan harrastukseni kautta (taitoluistelu)
Meillä on poika: Pessi Oliver
Sen vois joku arvostella kun täällä oli muutama muukin Pessin äiti. Ja ne jäi arvostelematta.
silvosta en pidä yhtään. August menettelee :)
Meillä Tytöt Nuppu Neea Karoliina ja Emilia Laura Elisa
Pessi on kyllä mun mieleen. Tulee mieleen pieni peikonpoika. Mutta Pessin jatkoks on kyllä hankala saada toista nimeä sopimaan. Esim. teidän Oliver ei mun mielestä kuulosta kovin toimivalta yhdistelmältä Pessin kanssa.
Meidän tyttö on Aamu Matilda
Tulee mieleen ensimmäisenä Pessi ja Illusia. Sellainen pikku peikonpoika metsässä. Assosioin nimen myöskin peesaamiseen ja pessaariin, eli en pidä kovasti nimestä.
Pessi on kyllä mun mieleen. Tulee mieleen pieni peikonpoika. Mutta Pessin jatkoks on kyllä hankala saada toista nimeä sopimaan. Esim. teidän Oliver ei mun mielestä kuulosta kovin toimivalta yhdistelmältä Pessin kanssa. Meidän tyttö on Aamu Matilda
Toisen nimen piti alkaa O:lla kun se alkaa jokaisella lapsellamme sillä. Ja muiden lasten nimet on paljon kansainvälisempiä kuin Pessin, joten pojalle oli pistettävä edes toiseksi nimeksi kansainvälinen nimi :)
ja terkkuja tutuille
viesteissä 82 ja 89
mun kone temppuilee sitten, kun menen vasta numeroissa 48. Tää on aivan sekaisin. :)
Pessi on kyllä mun mieleen. Tulee mieleen pieni peikonpoika. Mutta Pessin jatkoks on kyllä hankala saada toista nimeä sopimaan. Esim. teidän Oliver ei mun mielestä kuulosta kovin toimivalta yhdistelmältä Pessin kanssa.
Meidän tyttö on Aamu Matilda
Aamu Matilda on mukavan kuuloinen nimi, vaikka Aamusta mulle tuleekin salkkarit mieleen. Matildasta tomera tyttönen
Oma tyttäreni on Aliisa Emilia
Aksel ja Silvo ovat etenkin minun mieleeni. August myös ihan kiva.
Meidän pieni peikonpoika on Touko Martti Topias. Kaksi ensimmäistä nimeä suvusta.
Joonatanista tykkään, onko sukunimi ulkomaalainen? Silloin Niila on OK.
Sonja
Touko on maanläheinen ja poikamainen, Martti hieno vanha nimi. Sopivat vieläpä yhteen.
Mulla on Tomi Peik ja Taru Ida Aurora.
Joonatanista tykkään, onko sukunimi ulkomaalainen? Silloin Niila on OK. Sonja
Sonja ei ole minun mieleeni. Ihan nätti kuitenkin :)
Sonja Julia yhdessä on kaunis.
Matilda Maria Ihanelma
kiva nimi, kaksi perushyvää nimeä ja kolmas vähän hulluttelunimi :) Tykkään tosi paljon Helmiinasta, en laittaisi ekaksi nimeksi.
Pessi Akseli ja Pessi Nikolai kivoja nimiä. Oluen ystävälle Nikolaista tulee tosin olut mieleen. Pessi on iloisen pojan nimi.
Leewi Mikael, ihan ok, mutta miksei Leevi.
Janna Alexandra Janna on hyvä J-nimeksi :), muutenkin mutkaton. Alexandra hmm... aika hieno nimi.
Meillä Urho Henri Santeri