Onko ihan normaalia, ettei pysty tekemään kotitöitä kolmen pienen lapsen kanssa?
Saran isä kertoi MTV:n haastattelussa auttaneensa pienten lasten hoidossa paljon.
Oli täysin normaalia, että olin siellä neljä päivää viikosta. Tyttärelläni oli pienet lapset ja hän tarvitsi paljon apua heidän kanssaan. Hoidin lapsia, jotta tyttäreni pääsi käymään kaupassa, pesemään pyykkiä ja siivoamaan. Lasten isä ei kotitöihin osallistunut, isoisä kertoi MTV:lle.
Kommentit (33)
Ei mun mies saa mitään aikaiseksi kahdenkaan lapsen kanssa.
On siis koti-isänä, mä käyn töissä.
On. Ei ole normaalia, että hankitaan kolme (ti yhtään) lasta sellaisen miehen kanssa joka ei tee kotitöitä ollenkaan.
Miten itse kuvittelet että kolmen pienen lapsen äiti esim. käy kaupassa kaikkien lasten kanssa + hoitaa ostokset kotiin asti, niin että kaikki viikon ruoat tulee ostettua, yksikään lapsi ei katoa tai häiritse muita (huom. muistaen että suomalaiset on lapsivihamielisiä) ja kellään pikkulapsista ei tule kesken kaiken vessahätä tai väsy. Tai miksi ylipäänsä hänen pitää tällaista yrittää, kun perheen toinen aikuinen on hengissä?
Jos on 3 alle kolmivuotiasta lasta, niin kyllä se on täysin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Olisin lempannu miehen ulos.
Sellaiset voimafantasiat sieltä. Tunsitko kuinka miesviha kuohahti sisälläsi?
Ei tuolla kombolla pysty käymään edes suihkussa jos ei joku huolehdi lapsista sillä aikaa, saati tekemään mitään.
Eihän me tiedetä, mitä ongelmia Saralla oli esimerkiksi keskittymiskyvyssä häikkää tms
Ylipäätään miksi elämän pitäisi olla jotain hampaat irvessä yksin selviytymistä? Kyllä itse ainakin toivon, että saan joskus vielä lastenlapsia ja olla osa ihan heidän arkeaan. Olisin itse kaivannut enemmän apua lasten ollessa pieniä. Ei siksi, etteikö olisi selvitty, vaan siksi, että olisin voinut paremmin nauttia pikkulapsiajasta olematta hirvittävän väsynyt ja ylikuormittunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jos on tavallinen nykyaikainen suomalainen koti. Olisi ollut normaalia joskus 70-80 vuotta sitten agraariyhteiskunnassa alkeellisissa oloissa. Nykyään ei tarvitse kuin painaa nappia eikä useimmilla ole lehmiä lypsettävänä.
Mutta ainahan on kiva uhriutua. Tätä varten feministit ovatkin keksineet hauskan termin arjen pyörittäminen jolla yritetään saada normaali moderni arki kuulostamaan joltain valtavalta fyysiseltä ponnistukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset voimafantasiat sieltä. Tunsitko kuinka miesviha kuohahti sisälläsi?
Joo ja miehet mielellään kattoo vaimoa joka vaan makaa ja syö suklaata eikä tee kotitöitä eikä hoida lapsia.
On ihan normaalia, ettei välttämättä jaksa tai kerkeä edes yhdenkään lapsen kanssa aina tekemään.
Ihmisillä on hyvin erilaiset kuormitustasot. Lasten hoito on 24/7. Siinä ei kerkeä lepäämään ja mitä vähemmän lepoa, sitä nopeammin kuormittuu ja sitä vähemmän jaksaa.
Meillä ei ole kuin 2 alle 2-vuotiasta ja heidän kanssa yksin ollessa on aika mielenkiintoista yrittää tehdä kotihommia. Vanhempi pitää köyttää kiinni syöttötuoliin, nuorempi pysyy vielä sitterissä paikoillaan. Jos olisivat "vapaina" niin en pystyisi kääntämään katsetta hetkeksikään.
Vierailija kirjoitti:
On. Ei ole normaalia, että hankitaan kolme (ti yhtään) lasta sellaisen miehen kanssa joka ei tee kotitöitä ollenkaan.
Miten itse kuvittelet että kolmen pienen lapsen äiti esim. käy kaupassa kaikkien lasten kanssa + hoitaa ostokset kotiin asti, niin että kaikki viikon ruoat tulee ostettua, yksikään lapsi ei katoa tai häiritse muita (huom. muistaen että suomalaiset on lapsivihamielisiä) ja kellään pikkulapsista ei tule kesken kaiken vessahätä tai väsy. Tai miksi ylipäänsä hänen pitää tällaista yrittää, kun perheen toinen aikuinen on hengissä?
Minun äidiltäni tuo ainakin onnistui. Paitsi että meitä oli neljä.
Tuo kulmahousut heimomies oli todistetusti kehitykseltään noin 12-25 vuotiaan tasolla. Silti pystyi polttamaan elävältä lapsensa ja heidän äidin. Tuossa hienossa kulttuurissa ei pikku lapsilla ole arvoa. Heitä kohdellaan kulkureina asuvat milloin kenenkin tädin kanssa.
Valitettavan sukusiittoista väkeä. Yleistynyt juuri siksi nämä kehitys viiveet. Serkku ja serkku.
On normaalia. Yhdessäkin alle kolmevuotiaassa on jatkuva työ ja vahtiminen, ei kukaan pärjää kolmen pikkulapsen kanssa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jos on tavallinen nykyaikainen suomalainen koti. Olisi ollut normaalia joskus 70-80 vuotta sitten agraariyhteiskunnassa alkeellisissa oloissa. Nykyään ei tarvitse kuin painaa nappia eikä useimmilla ole lehmiä lypsettävänä.
Mutta ainahan on kiva uhriutua. Tätä varten feministit ovatkin keksineet hauskan termin arjen pyörittäminen jolla yritetään saada normaali moderni arki kuulostamaan joltain valtavalta fyysiseltä ponnistukselta.
Jep, tänä päivänä kolmen lapsen äidillä on taatusti useiden tuntien ruutuaika päivässä vaikka väittää ettei ehdi edes perus kotitöitä tehdä. Someen ja shoppailuun se aika menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka montaa pikkulasta olet itse hoitanut yhtä aikaa ja kuinka pitkän aikaa yhteen menoon? Veikkaanpa, että sinulla ei ole mitään kokemusta ainakaan useamman kuin yhden pikkulapsen hoitamisesta yksinään.
Terv. Kolmen jo aikuisen lapsen äiti, joka voi kertoa, että omat DI:n työt työpaikalla olivat täyttä lepoa siihen nähden, että hoiti kahta alle 3-vuotiasta yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tänä päivänä kolmen lapsen äidillä on taatusti useiden tuntien ruutuaika päivässä vaikka väittää ettei ehdi edes perus kotitöitä tehdä. Someen ja shoppailuun se aika menee.
Pinterest ja instagram ovat se merkittävin osa modernin mamman arjen pyörittämisrutiinia 😂
Vierailija kirjoitti: On ihan normaalia, ettei välttämättä jaksa tai kerkeä edes yhdenkään lapsen kanssa aina tekemään. Ihmisillä on hyvin erilaiset kuormitustasot. Lasten hoito on 24/7. Siinä ei kerkeä lepäämään ja mitä vähemmän lepoa, sitä nopeammin kuormittuu ja sitä vähemmän jaksaa.
Älä nyt viitsi satuilla
Kyllä kai niitä pystyy, mutta elämän ollessa muutoin noin kuormittavaa, haluaa tehdä asioita myös rauhassa.
Eiköhän ukin rooli ole ollut olla myös miehen mallina noille lapsille. Ja usein, varsinkin nuorilla äideillä, oma äiti saattaa olla apuna alkutaipaleilla lastenhoitoon.
Ja tuo 4 päivää lienee kärjistetysti. Ukki on varmasti myös itse ollut aktiivinen lasten suhteen, joten tilanne on ollut luonteva.