Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostele edellisen lapsen nimi

Vierailija
05.11.2010 |

Tehdääs tämmönen leikki, jossa arvostellaan edellisen kirjoittajan lapsen nimi. En siis tarkoita mitään ilkeämielistä arvostelua, vaan oman mielipiteen kertomista. Provot pysykööt kaukana!

Ensimmäinen saa siis kertoa mitä on mieltä oman poikani nimestä Emil Aatos Olavi :)

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa päättää, pidänkö vai inhoanko. On sellainen makusteltava nimi, jota on sanottava itsekseen pari päivää. Onko Aure nimi? Tuleeko se Aureliasta vai Aurasta väännös? Henrietta-nimestä en yksin pidä, koska siinä on tuo pojan nimi alussa, ja yksinkertaisesti vain inhoan Henri-nimeä. Auren kanssa yhdessä muodostaa sellaisen sorauttelevan parin, että... Makustelen ensin.

En tiedä, onko sitä alunperin väännetty jostain muusta nimestä, sillä bongasin tuon nimen Kaari Utrion kirjasta. Kuitenkin pitäisi olla vanha nimi, koska Utriohan ei käytä kirjoissaan kun sellaisia nimiä, jotka ovat tosiaan sillä aikakaudella ollut käytössä. Väestörekisterin nimipalvelu osaa kertoa myös sen verran, että sitä on annettu jo sata vuotta sitten, myös muutamille miehille.

Vierailija
22/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika perinteinen, vähän tylsä. Selim kivan erilainen.

Tyttöni: Viivi Maria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900-luvun alussa syntynyt mummoni oli Ida Maria. Ihana nimi!

Oma lapseni

Lotte Ada Linnea

Vierailija
24/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika perinteinen, vähän tylsä. Selim kivan erilainen.

Tyttöni: Viivi Maria

Vierailija
25/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, vaikka kuuluu 15 vuotta nuoremmille kuin nykylapset(?) ja Maria on suosikkini , kaunein kaikista aina

Jade Lumi Julia

Vierailija
26/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haettu turhankin paljon erilaisuutta.

Veera Toini

Vierailija
27/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausuttuna koko nimi; Jade Lumi Julia, on ihan kaunis. Sellainen pehmeä. Mutta rehellisesti en ikinä voisi kuvitella omalle tyttärelleni moista yhdistelmää. Lumi toisena nimenä ihan ok, etenkin jos sillä on erityinen merkitys (esim. lumituiskulla tai ensilumen aikana syntynyt lapsi) ja Julia kahdella uulla on kiva.

Minun lapseni; Kaisa Saara Helmiina

Vierailija
28/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera on kaunis nimi, mutta Toinia en kyllä ymmärrä ollenkaan.

Meilläkin on Pessi kuten aikaisemmallakin kirjoittajalla. Meidän poika on Pessi Akseli.

Vierailija
29/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Toini

Toinista tulee sellainen mielikuva, että se on suvussa kulkeva nimi, joka on ollut "pakko laittaa". Ei sovi Veera-nimen kanssa yhteen, vaikkei.

Meillä on Anni Maija.

Vierailija
30/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse, suosittelen. :)

Minua tosin kutsutaan Maijaksi (hei tutuille!), joka on tuottanut selittelyntarvetta. Teillä varmaan kutsumanimenä tuo Anni, joka minusta on tosi kaunis, semmoinen perinteinen nimi joka sopii myös aikuiselle. Sirompi kuin Maija, ja myös sirompi kuin Anna.

Oma lapseni on Elsi Anni Sofia.

Vierailija
31/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätti nimi, jännä yhdistelmä kun ei oo väliviivaa.

Meillä Lasse Matias

Vierailija
32/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nimi.

Mun lapseni nimi on Lauri Juhani.

Vierailija
33/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin ovat hyviä, suomalaisia nimiä

Vierailija
34/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haettu turhankin paljon erilaisuutta.

Veera Toini

mutta mielestäni eivät sovi yhteen noin.

Töksähtää ja pahasti.

Vierailija
35/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi suomalainen nimi. Minulta löytyy suvusta molemmat nimet, Lauri moneen kertaan eri sukupolvissa. :) Se on kivasti lausuttava ja hieno nimi, sopii miehelle ja pojalle. En silti itse laittaisi, mutta voin ihailla toisen lapsella. Reilu nimi.

Alvar Veikko on oma poikani.

Vierailija
36/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvar on kyllä tosi kiva mutta sopiiko Veikko sen kanssa? Vaatisi mielestäni ainakin perään vielä kolmannen nimen. nyt loppuu ikään kuin kesken tuo nimi

Vierailija
37/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö on maj myy inkeri

Vierailija
38/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi suomalainen nimi. Minulta löytyy suvusta molemmat nimet, Lauri moneen kertaan eri sukupolvissa. :) Se on kivasti lausuttava ja hieno nimi, sopii miehelle ja pojalle. En silti itse laittaisi, mutta voin ihailla toisen lapsella. Reilu nimi.

Alvar Veikko on oma poikani.

Ei liian suosittu, ei liian omituinen, silti erityinen ja persoonallinen. Vähän samantyyppinen kuin tytöllä nimi Edith josta pidän paljon.

Veikko- nimikin on hyvä, tulee ilmeisesti suvusta.

Vierailija
39/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvar on kyllä tosi kiva mutta sopiiko Veikko sen kanssa? Vaatisi mielestäni ainakin perään vielä kolmannen nimen. nyt loppuu ikään kuin kesken tuo nimi

Vaikka Alvar Veikko Ilmari.

Sitten kuulostaisi hyvältä, jos olisi kolmas nimi ja just tollainen pitempi nimi.

Alvar Veikko-nimi "loppuu kesken" vaikka ne onkin ihan kivoja nimiä kumpikin.

Vierailija
40/205 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö on maj myy inkeri

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi