Arvostele edellisen lapsen nimi
Tehdääs tämmönen leikki, jossa arvostellaan edellisen kirjoittajan lapsen nimi. En siis tarkoita mitään ilkeämielistä arvostelua, vaan oman mielipiteen kertomista. Provot pysykööt kaukana!
Ensimmäinen saa siis kertoa mitä on mieltä oman poikani nimestä Emil Aatos Olavi :)
Kommentit (205)
aika perinteinen, vähän tylsä. Selim kivan erilainen.
Tyttöni: Viivi Maria
1900-luvun alussa syntynyt mummoni oli Ida Maria. Ihana nimi!
Oma lapseni
Lotte Ada Linnea
aika perinteinen, vähän tylsä. Selim kivan erilainen.
Tyttöni: Viivi Maria
, vaikka kuuluu 15 vuotta nuoremmille kuin nykylapset(?) ja Maria on suosikkini , kaunein kaikista aina
Jade Lumi Julia
haettu turhankin paljon erilaisuutta.
Veera Toini
Lausuttuna koko nimi; Jade Lumi Julia, on ihan kaunis. Sellainen pehmeä. Mutta rehellisesti en ikinä voisi kuvitella omalle tyttärelleni moista yhdistelmää. Lumi toisena nimenä ihan ok, etenkin jos sillä on erityinen merkitys (esim. lumituiskulla tai ensilumen aikana syntynyt lapsi) ja Julia kahdella uulla on kiva.
Minun lapseni; Kaisa Saara Helmiina
Veera on kaunis nimi, mutta Toinia en kyllä ymmärrä ollenkaan.
Meilläkin on Pessi kuten aikaisemmallakin kirjoittajalla. Meidän poika on Pessi Akseli.
Veera Toini
Toinista tulee sellainen mielikuva, että se on suvussa kulkeva nimi, joka on ollut "pakko laittaa". Ei sovi Veera-nimen kanssa yhteen, vaikkei.
Meillä on Anni Maija.
Käytän itse, suosittelen. :)
Minua tosin kutsutaan Maijaksi (hei tutuille!), joka on tuottanut selittelyntarvetta. Teillä varmaan kutsumanimenä tuo Anni, joka minusta on tosi kaunis, semmoinen perinteinen nimi joka sopii myös aikuiselle. Sirompi kuin Maija, ja myös sirompi kuin Anna.
Oma lapseni on Elsi Anni Sofia.
nätti nimi, jännä yhdistelmä kun ei oo väliviivaa.
Meillä Lasse Matias
Nätti nimi.
Mun lapseni nimi on Lauri Juhani.
Kumpikin ovat hyviä, suomalaisia nimiä
haettu turhankin paljon erilaisuutta.
Veera Toini
mutta mielestäni eivät sovi yhteen noin.
Töksähtää ja pahasti.
Tosi suomalainen nimi. Minulta löytyy suvusta molemmat nimet, Lauri moneen kertaan eri sukupolvissa. :) Se on kivasti lausuttava ja hieno nimi, sopii miehelle ja pojalle. En silti itse laittaisi, mutta voin ihailla toisen lapsella. Reilu nimi.
Alvar Veikko on oma poikani.
Alvar on kyllä tosi kiva mutta sopiiko Veikko sen kanssa? Vaatisi mielestäni ainakin perään vielä kolmannen nimen. nyt loppuu ikään kuin kesken tuo nimi
Tosi suomalainen nimi. Minulta löytyy suvusta molemmat nimet, Lauri moneen kertaan eri sukupolvissa. :) Se on kivasti lausuttava ja hieno nimi, sopii miehelle ja pojalle. En silti itse laittaisi, mutta voin ihailla toisen lapsella. Reilu nimi.
Alvar Veikko on oma poikani.
Ei liian suosittu, ei liian omituinen, silti erityinen ja persoonallinen. Vähän samantyyppinen kuin tytöllä nimi Edith josta pidän paljon.
Veikko- nimikin on hyvä, tulee ilmeisesti suvusta.
Alvar on kyllä tosi kiva mutta sopiiko Veikko sen kanssa? Vaatisi mielestäni ainakin perään vielä kolmannen nimen. nyt loppuu ikään kuin kesken tuo nimi
Vaikka Alvar Veikko Ilmari.
Sitten kuulostaisi hyvältä, jos olisi kolmas nimi ja just tollainen pitempi nimi.
Alvar Veikko-nimi "loppuu kesken" vaikka ne onkin ihan kivoja nimiä kumpikin.
En tiedä, onko sitä alunperin väännetty jostain muusta nimestä, sillä bongasin tuon nimen Kaari Utrion kirjasta. Kuitenkin pitäisi olla vanha nimi, koska Utriohan ei käytä kirjoissaan kun sellaisia nimiä, jotka ovat tosiaan sillä aikakaudella ollut käytössä. Väestörekisterin nimipalvelu osaa kertoa myös sen verran, että sitä on annettu jo sata vuotta sitten, myös muutamille miehille.