Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, jotka aina matkustavat lomalle samaan paikkaan! (ov)

Vierailija
04.11.2010 |

tyyliin vaikka Kanarialle joka kerta. Eikö se kyllästytä? Eikö sitä haluaisi nähdä jotain uutta?

Tuli vaan mieleen tuosta ohjelmasta, jossa ihmiset vielä oikein ostavat asunnon tietystä lomakohteesta.

Voisiko joku selittää mulle miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ap:lla on kyllä lapsia ja edelleenkin reissailen eri paikkoihin (enkä tarkoita välimerenrannan eri rantakohteita, jotka todella ovat kaikki lähestulkoon samanlaisia). Ei lapset ole hidastaneet mitä matkusteluun tulee.

ap

Vierailija
2/27 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikilla ole mitään ihmeellistä paloa nähdä montaa eri maailman kolkkaa.

Mun äiti ei ole koskaan halajanut ulkomaille, mutta suomen sen on kiertänyt varmaan sata kertaa läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus, tuttuus, turvallisuus, kielitaidottumuus, näköalattomuus... Näin alkajaisiksi tuli mieleen.

Et voisi olla vähemmän väärässä. Minä esimerkiksi haluan tutustua kunnolla kohteeseen josta pidän. Nyt työn alla Las Palmas, Pietari ja Turku, Munchen tulossa, siellä olen ollut vasta neljä kertaa. Historia, muutokset, arkkitehtuuri, politiikka jne.

Vierailija
4/27 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä oppia jotain?

ap

Vierailija
5/27 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin samalla tavalla, mutta nyt löysin ihanan paikan, josta haluan loma-asunnon ehdottomasti ostaa, tai ainakin aluksi käyn siellä mahdollisimman usein muuten.

Kun ikää tulee lisää, ei jaksa. :) Toki sitä voi edelleen matkustaa joskus jonnekin muuallekin. Mutta jos on rahaa sijoittaa, niin miksei sitten tukikohtaan kivasta paikasta, jonne voi tulla kavereita ja sukulaisiakin kylään. Noh, tilanteeseeni vaikuttaa, että löysin puolison ko. paikasta myös...

Vierailija
6/27 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti samassa välimeren kohteessa vanhempieni ja isovanhempieni kanssa, koska he omistavat talon siellä. Minusta on ihanaa astua koneesta ulos ja haistaa kuuma, välimeren ilma, tavata kaikkia tuttuja joita on vuosien varrella kotikylässä tullut, vaihtaa kuulumisia ihmisten kanssa ja katsella mikä on uutta ja muuttunutta edelliskerran käynnistä, mikä ennallaan. Kyseessä on siis 2. koti, joka on rakas. Minusta on mukavaa kun tietää mistä saa ostettua parhaat vaatteet, korut ja rantalelut, kuka myy kuinkakin halvalla ja mitä, missä kannattaa käydä, mitkä ravintolat ovat hyviä... syitä palata samaan paikkaan on tuhansia, ehkä kaikkein suurin syy on se, että en tunne olevani 'lomakohteessa' turisti, vaan loma alkaa rullata heti ensimmäisestä päivästä kun tehdään kivoja asioita, joita on tehty edellisvuonnakin. Ja ainakin minun lapseni nauttivat pysyvyydestä ja tutusta pihasta ja talosta.

Vierailija
7/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy edes ekan kerran jossain, niin tiiät.

Suomessahan ei ole olemassa sellaistakaan kuin mökkikulttuuri. Alkukesän remppaat ja siivoot ja loppukesän laitat talvikuntoon :))) ja paikkahan on aina sama siinä metsässä hyttysten keskellä.

Vierailija
8/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin ajattelin snobiudessani vielä muutamia vuosia sitten. Aina piti nähdä uusi paikka ja kokeilla kaikkea uutta. Nyt on maailmaa nähty niin paljon ja lasten kanssa reissatessa on alkanut arvostaa helppoutta. Mikäs siinä on, jos tykkää samassa paikassa käydä? Loppujen lopuksi esimerkiksi Välimeren kohteet on aika samanlaisia kaikki, niin sama kai se on, missä siellä altaalla makaa. Kiva käyttää hyväksi todettua kohdetta.

Itsekin olen kerran käynyt saman kesän aikana kahdesti samassa paikassa ja vielä samassa hotellissa. Oli niin mukava loma.

Vierailija
9/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis ihmiset harrastaa samaa asia vuodesta toiseen. Sama asia minusta. Me ollaan käyty 12 samassa kylässä Irlannissa, ja aina jos mahdollista vuokrattu samaa mökkiä (9 vuotta). Sitä enen kierreltiin ympäri maata, tunnen sen paremmin kuin Suomen. Siihen kyllästyi, paikkaallaan ollenkokee paremmin. Kylä tuntuu rakkaalta. Paikallisista on tullut ystäviä ja tuttavia, joihin pidetään muulloinkin yhteyttä. Kyllä me käydään välillä muuallakin, mutta kyllä kerran vuodessa pitää päästä sinne useammaksi viikoksi.

Vierailija
10/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan vaan se että IHMISET OVAT ERILAISIA!! Tarvitseeko sitä sen syvällisemmin pohtia ja miettiä!?! Luonteeltaan ollaan kaikki erilaisia ja siksi tykätään erilaisista asioista...

Vierailija
11/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan olla kirjoitektu aiemminkin? Paikka on Mayossa, Westportista länteen, liki Pyhän Patrickin vuorta. Ihmiset on mukavia, tunnelma rento. Lähellä hienoja rantoja, surffaillakin voi, kelttiläistä kulttuuria ja ei liian korkeita vuoria. Ja hyvät kalapaikat:-). Minusta se on hiukan kuin Irlannin Savo:-)

Vierailija
12/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus siellä vaeltanut, ennen lasten syntymää. Viime kesänä oltiin lomalla Achill Islandilla, sekin Mayossa. Upea paikka.

Taidetaan olla kirjoitektu aiemminkin? Paikka on Mayossa, Westportista länteen, liki Pyhän Patrickin vuorta. Ihmiset on mukavia, tunnelma rento. Lähellä hienoja rantoja, surffaillakin voi, kelttiläistä kulttuuria ja ei liian korkeita vuoria. Ja hyvät kalapaikat:-). Minusta se on hiukan kuin Irlannin Savo:-)

Vierailija
13/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käydään yleensä joka vuosi. Ollaan muuten toisella puolen Clew'n lahtea. Tie Louisbourgiin on mielestäni yksi Irlannin kauniimmista. Toinen suosikki on niemimaata Doo Loughin kautta Leenaneen ja vaikka sieltä Connemaraan, jos viitsii...

Vierailija
14/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisillä kesämökkejäkin. Tärkeintä on se, että pääsee pois kotoa. Esim. kun käydään prätkäreissuilla tietyllä suunnalla, niin haluan aina ajaa saman pätkän ja käydä tietyssä paikassa kahvilla.

Vierailija
15/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköalattomuus...

Näin alkajaisiksi tuli mieleen.

Vierailija
16/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään ulkomailla vuonna 1995, Kanarialla mun vanhempien kanssa. Sen jälkeen ovat matkustaneet vaan sinne samaan paikkaan, vähän hotelleja vaihtelevat tai vuokraavat eri asunnon mutta samalla alueella pysyvät.

Kyse on turvallisuudesta. Tuntevat paikan, alueen, tietävät maaston ja liikenteen ja ovat saaneet tuttuja sieltä. Ne on tärkeitä mummalle ja paapalle, koska ovat jo ikäihmisiä ja molemmat yli 80 v

Ei siihen sen kummempaa selitystä tarvita.

Vierailija
17/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin lomakohde. Meille se on kakkoskoti, jossa ollaan talvella ja syksyllä niin paljon kuin voidaan. Matkustellaan kyllä sitten sieltä käsin muualla Euroopassa ja monesti puhutaan niistä reissuista lomina. :=)

Vierailija
18/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pari tuttavapariskuntaakin, jotka tekevät niin ja ihan nuoria ihmisiä ovat.

Mulla ei ole muuten sitä kesämökkiäkään juuri siksi, etten halua aina samaan paikkaan. Vuokraan sitten jostain kun mieleni teke mökille.

ap

Vierailija
19/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pari tuttavapariskuntaakin, jotka tekevät niin ja ihan nuoria ihmisiä ovat.

Mulla ei ole muuten sitä kesämökkiäkään juuri siksi, etten halua aina samaan paikkaan. Vuokraan sitten jostain kun mieleni teke mökille.

ap

Erilaisilla ihmisillä on erilaiset tavoitteet ja halut. Toki tää voi tulla sulle yllätyksenä, että kaikki eivät tee samalla tavalla kuin sinä. Koita nyt kumminkin kestää.

Vierailija
20/27 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ihan vaan se että löydettiin lapsiperheelle sopiva hotelli mikä on mukavalla paikalla ja kaikki tarvittava ympärillä. Monesti on jouduttu pettymään ja tästä tiedetään että on kaikki se mitä lomalta halutaan. Varmaan jossain vaiheessa mennään muuallekin mutta nyt ollaan tyytyväisiä tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan