Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä aineella oikeasti saa kylppärin lattian tummuneet laatat ja saumat puhtaaksi?

Vierailija
03.11.2010 |

Eli valkoiset taas valkoisiksi. Nyt ovat suihkun kohdalta tummuneet jo lähes ruskeiksi...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriittihöyryjen hengittäminen ei tosiaan ole kovin terveellistä.

paljon vinkkejä on tullut. Nyt täytyy miettiä mitä ekaksi kokeilisi.

Pitääkö tuo muuten tosiaan paikkansa ettei kloriittia saa käyttää yli 20 asteisen veden kanssa?

ap

Vierailija
22/35 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin lähti ilman kohtuutonta jynssäämistä puhtaaksi, kun laitoin etikkaa ihan sumutinpullolla suihkuttamalla ja annoin vaikuttaa jonkun tunnin.. on ihmis- ja luontoystävällisempää kuin kloriitit yms, eikä vaurioita laatan pintaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

purista sitruunanmehut +vast. määrä etikkaa muovikippoon, sitten kostutat siihen mikrokuituliinaa tai sumutat. Sillä pesen nykyään lavuaarit, vessanpöntöt ja hellanpäällisen. Annan hetken liota ja sitten pyyhin. Lähtee kalkit akvaarion laseista ja suihkun seinistä.

Vierailija
24/35 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän noita.

Vierailija
25/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistamme kaakelipinnat kalkista ja liasta. Puhdistuksen jälkeen suosittelemme kaakeleiden, lasiovien, yms. pinnoittamista niin kalkki ja lika eivät ole enää ongelma. Menetelmämme ovat ekologisia ja pitkäikäisiä.

ekosuojaus.fi

Vierailija
26/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin käytä klorittia tai vastaavaa. Itse just pesin. Se desinfioi myös samalla. Suosittelen. Se on kyllä aika tujua ainetta, siis se on just sitä ainetta mikä haisee uimahallilta :) mut mä ite lievensin sitä et kävin samalla suihkussa ku jynssäsin niitä

Toivottavasti et ollut kovin lämpimässä suihkussa, sillä kloorista höyrystyy myrkyllisiä kaasuja kuumassa

Vierailija
27/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisikohan esim. Tuolla etikalla lähteä kaakeleista hiusväri? Mulla on punaiseksi värjätty tukka ja väriä irtoaa melkoisesti. Nyt huomasin, että lattiaan on pinttynyt punaista väriä, eikä lähtenyt edes kloorilla...

Vierailija
28/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

purista sitruunanmehut +vast. määrä etikkaa muovikippoon, sitten kostutat siihen mikrokuituliinaa tai sumutat. Sillä pesen nykyään lavuaarit, vessanpöntöt ja hellanpäällisen. Annan hetken liota ja sitten pyyhin. Lähtee kalkit akvaarion laseista ja suihkun seinistä.

Saumauslaasti on kalkkia ja happamat pehmentää sen.

Vierailija
29/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiaan ei pidä koskaan laittaa muuta kuin tummanharmaata saumauslaastia, kaikki saumat muuttuu ajan kanssa tummanharmaiksi. Se lika imeytyy laastiin, ei sitä saa mitenkään pois, muuten kuin raapimalla saumat auki ja saumaamalla uudestaan.

Vierailija
30/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmesieni auttoi itsellä kaakeleiden tahroihin. Myydään ihan normikaupoissa esim. Prisma, Cittari. Ei tarvinnut edes mitään pesuainetta!

Vierailija
31/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seinäkaakelit on täynnä mustia pilkkuja jotka ei lähde millään. Kloriitilla yritin mutta ei lähtenyt. Onko mitään kikkakolmosta tähän vai otanko saumakynän käyttöön?

Vierailija
32/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä seinäkaakelit on täynnä mustia pilkkuja jotka ei lähde millään. Kloriitilla yritin mutta ei lähtenyt. Onko mitään kikkakolmosta tähän vai otanko saumakynän käyttöön?

Tarkoitin siis saumat, ei kaakelit..

Vierailija
33/35 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt lattiakaakeleiden saumoille vaatteiden tahroille tarkoitettuja Vanish-jauhetta ja joskus Vanish-nestettä. Ei tee vitivalkoiseksi, mutta jos kotoa löytyy tota, niin kannattaa kokeilla.

Vierailija
34/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedetä mistä tuo lika on tullut, niin on vaikea sanoa pitääkö käyttää hapanta vai emäksistä puhdistusainetta.

Eli kävisin ostamassa molempia pullon ihan kaupan hyllyltä. Sitten kokeilet varovasti pienelle alueelle, kumpi puhdistaa.

Jos käytätä vahvasti emäksistä tai hapanta pesuainetta, niin muista huuhdella laatat poikkeuksellisen tarkasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme