Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näet jonkun antavan lapselleen luunapin, mitä teet?

Vierailija
03.11.2010 |

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävä muutos on ollut se että molemmat vanhemmat käyvät töissä. Eli kukaan ei käytännössä kasvata ketään.

T: N43

Tämä on totta. Tuntuu kuitenkin, että ihmiset ovat sokeita sille miten tämä asia on vaikuttanut. Mielestäni tähän liittyy feminismi, jossa naisista on tullut kovia ja kiireisiä. Pehmeys ja hellyys - missä ne ovat nykyään? Ei ole enää kohta naiaia eikä äitejä olemassa.

Vierailija
2/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin kasvattakoon lapsiaan tyylillään, ei kuulu minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän täällä ollaan kuorossa huutamassa kuinka pitää tehdä lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
4/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse anna luunappeja enkä ole nähnyt kenenkään antavan, mutta olen myös sitä mieltä että kukin kasvattakoon tavallaan.

Vierailija
5/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet sitä asiaa että joskus se laitos on vielä pahempi paikka lapselle? Ei se niin mene että teenpä ilmoituksen sossuun ja kaikki on sen jälkeen lapselle paremmin. Mielummin johonkin lähisukulaisen hoitoon voisi antaa tms.

Enemmän pitäisi olla sijaisperheitä ei kukaan viihdy laitoksessa.

Vierailija
6/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet sitä asiaa että joskus se laitos on vielä pahempi paikka lapselle? Ei se niin mene että teenpä ilmoituksen sossuun ja kaikki on sen jälkeen lapselle paremmin. Mielummin johonkin lähisukulaisen hoitoon voisi antaa tms. Enemmän pitäisi olla sijaisperheitä ei kukaan viihdy laitoksessa.

Vierailija
7/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos oikeasti apua tarvitseville perheille ei riitä aikaa ja resursseja, jos täällä ollaan tekemässä lastensuojeluilmoituksia luunapista. Pakkohan nuo ilmoitukset on käsitellä, ja se kaikki aika on pois oikeasta työstä.

Ja kuka todella on sitä mieltä että luunapista tulee lapselle sijoitukseen lähtö? Anteeksi vaan, mutta tässä kohtaa ei voi kun nauraa ihmisen yksinkertaisuudelle. Vaikka lasta vetelisi remmillä persauksille, ei siitä todellakaan vielä lasta mihinkään sijoitukseen viedä. Pahimmillaan tuollaisesta voi saada sakot, mutta tosiasiassa aika paljon saa lasta fyysisesti kurittaa ennenkuin lapsi otetaan pois. Siis käytännössä sen pitää olla väkivaltaa vahingoittamistarkoituksessa, ei rankaisumielessä.

Vierailija
8/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus olen sortunut ottamaan lasta hiuksista kiinni kun on keinot loppuneet kesken. Sittemmin olen ottanut opikseni ja muut lapset ovat päässeet ilman tukistamisia.

Vierailija
9/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niitä penskana saanut. Luultavasti henkäisisin kuuluvasti kauhistuneena ja jäisin toljottamaan luunapin antanutta silmät selällään. Pelästyisin ja järkyttyisin kyllä.

Vierailija
10/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos toistuvaa, niin ottaisin puheeksi ja kertoisin, että se on laitonta!

Vierailija
11/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän näkee nykyään millaisia lapsista kasvaa kun ei ole mitään kuria. Saavat hyppiä vapaasti silmille. Silloin ei ole enää kenelläkään kivaa, mutta minkäs teet kun vaikea niitä ongelmia enää teini-iässä kitkeä.

Jossakin ketjussa kauhisteltiin kun nainen oli tarttunut lasta kädestä kiinni, kun tämä löi naista huvikseen mahaan ja hymyili ivallisesti. Jos tuollaiseen ei mitenkään puututa silloin, kun lapsi vielä pieni, sitten isompana saakin läheiset varautua ottamaan kovempia lyöntejä vastaan. Nykyajan lapset itsekin tietävät ettei heitä saa kurittaa ja käyttävät tätä tietoa räikeästi hyväksi. Onneksi olen saanut sivusta seurata millaisia näiden hyssyttelijöiden lapsista kasvaa, niin en itse tee samoja virheitä.

Vierailija
12/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luunapin ja minusta se on ok. Tosi harvoin kyllä, ehkä kerran kuussa tällainen ääritilanne.

Vierailija
13/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolahtaa, taitaa olla kokemusta mitä se hyssyttely saa aikaan. Joskus se vaan on niin, että sattuu senverran kovapäinen tapaus, että nätit kiellot ja huomion muualle siirtäminen ei riitä, vaan se pieni näpäytys sormille on paikallaan. Tai jos lapsi lyö tai hakkaa toisia, voi olla tehokkaampaa se käteen tarttuminen ja napakka kielto kuin että nätisti selitellään ettei niin saa tehdä.

Vierailija
14/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisin mihin luunappiperhe jatkaa matkaansa. Ottaisin osoitteen ylös. Suunnittelisin lenkkireitin illaksi.

Sitten alkaisin lenkkeilemään alueella jolla luunapin antaja asuu.

Joku kerta pimeässä, jos kohdataan niin....

Vierailija
15/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä sitä mieltä et lapselle se ei tee mitään vahinkoa ja sama koskee tukka pöllyä...huh en ole koskaan tajunnut ihmisiä jotka ovat näitä vastaan..hohhoijaa vaan..

ja mikä älytöntä et vanhemmat saa sakkoja jos antaa tukkapöllyä,ihan ku täs maailmas ei olis muuta tekemistä ku kytätä miten vanhemmat hoitaa jälikasvaun...

Vierailija
16/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta säälin. Ja tavallaan vanhempaakin, jos on niin avuton, ettei pärjää lapselleen ilman väkivaltaa. Siinä vaiheessa on vanhemmalta jo ote hukassa, jos täytyy turvautua väkivaltaan.

Meidän lapsia ei ole kohdeltu väkivaltaisesti, mutta silti osaavat käyttäyä ja puhe tehoaa. Ei kurin pitäminen tarkoita väkivaltaisuutta.

Vierailija
17/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh kun lyö vastaan vahva silli.

Kyllä minä kävisin ojentamassa tätä luunapin antajaa kovalla ranteella. Niin että tuntuu.

Tämän jälkeen maksaisin tietysti sakkoja tästä mukavuudesta ja toistaisin teon ilomielin vastaisuudessakin.

Kyllä siitä ilosta voi sakkoja maksella.

Vierailija
18/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väännettäis jengil sormi sijoiltaa. Ni eipähä napittelis sormillaa vähää aikaa. heh heh

T: punkkari äIti

Vierailija
19/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luunappia voi verrata väkivaltaan. Väkivalta, hakkaaminen, pahoinpitely, ne sattuu ja aiheuttaa pelkoa. Pieni luunapsu tai niskakarvoista kiinniotto, ei edes vetäminen, ne ei satu. Ne säikäyttää ja tekee epämiellyttävän olon. Aika kaukana väkivallasta..Mutta, kukin tyylillään. On olemassa niitä, jotka oikeasti repii hiuksista, hakkaa vyöllä ja ottaa niin kovaa kiinni että mustelmia tulee. Te sitten kauhistelette jotain luunappia. Voi sentään.

Vierailija
20/44 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luunappikin. Parempi se on täyskielto kuin sallia kuritusmielessä tapahtuva väkivalta, kaikki kun ei millään pysty hallittemaan itteään, ja homma karkaa käsistä. Vai kirjataanko lakiin "Mikäli vanhempi käyttää väkivaltaa vain lievästi satuttaen, se on sallittua. Muilta se on kiellettyä"? Vai kuinka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän