Pahin joulukortti?
Mikä näistä joulukorteista on sinusta pahinta laatua?
a) Räkänokkatontut lerpattavissa sukkahousuissa-joulukortti
Valokuvassa perheen lapset ja koira tapittavat kameraa punasilmäisinä tonttulakki päässä. Taustalla näkyy pyykkikasa ja petaamaton sänky. Kukaan ei ole huomannut niistää lasten nenää,ja lasten kolleke-asujen printtikuviotkin ovat söpösti haalistuneet.
b) Tiimari -kortti
Osoitetarra on lätkäisty vinoon ja allekirjoituksena pikainen: Toivoo Liisa, pojat + Tessu-koira. Jouluntoivotukset olivatkin jo onneksi painettu valmiiksi korttiin niin ei tarvitse vaivautua edes sen vertaa.
c) Sukulaistädin myötähäpeää aiheuttava joulukorttiaskarteluyritys
Tarviiko edes sanoa mitään? Kultatussilla ja joulupukkitarroilla on koitettu kehitellä jotain käsittämättömän nerokasta.
d) Tekstari
"Lumihiutaleet putoilee, tontut sukkia kutoilee, lähetä tämä kymmenelle ystävällesi tai muuten joulupukki pieraisee joulupuuroosi. Hyvää Joulua! T. Liisa, pojat ja Tessu-koira"
e) e-mail ilmaispostikortti
Sähköinen kortti pikkutuhmalla animaatiolla (porot ja pukit ja juu know hou-hou fukifuki). Tämän jälkeen sähköpostiisi alkaa tulvimaan roskapostia.
f) vituttaa joulukortit ylipäätänsä
Kommentit (43)
minua kiinnostaisi että mikä noista olisi paras, ku en muita vaihtoehtoja tiiä.
tekstarit ja email postikortit on pahimpia...mutta kaikista pahinta on ettei toivoteta hyvää joulua millään tavalla.
valokuvakortit on minusta kivoja...sekä itsetehdyt persoonalliset kortit.
jotka teille joulukortteja lähettelevät, ettette halua niitä. Sitten ei tarvitsisi tuostakaan asiasta pahoittaa mieltään.
kumpi on pahempí, Tiimari-kortti vai tekstiviesti. Mutta kyllä tekstari on pahin. Itse uskon että kohta a) on vain urbaani legenda, itse en ole sellaista koskaan nähnyt. Kaikki missä on vähänkään eforttia, on symppiksiä. Ja hauskahan niitä on sitten vertailla, kun laitan kuitenkin kaikki sinitarralla keittiön seinään. Tänä vuonna lähetämme pitkästä aikaa tyylikkään valokuvakortin lapsista.
Pidän kaikista saamistani korteista. Tärkeintä on muistaminen. Ei se millainen kortti.
Ja mukavahan se on saada paljon erilaisia kortteja.
Ilahdun ihan varmasti kaikista korteista mutta tuplailo ;D kauniista itse tehdyistä korteista.
Kukin tyylillään, taidoillaan ja jaksamisellaan.
Meillä ilahdutaan ihan mistä kortista tahansa. Ihan kaikista halvimmistakin halpahallien korteista!
Pidän kaikista saamistani korteista. Tärkeintä on muistaminen. Ei se millainen kortti.
Ja mukavahan se on saada paljon erilaisia kortteja.
En lähetä, enkä toivo saavani. Vielä joku mummo jaksaa muistaa, mutta ei vain kuulu perheeni joulutapoihin.
Huonokin kortti on parempi kuin ei mitään joulutoivotusta.
Noista b sekä d ja f (jos massapostituksia, eli kaikille sama) ovat pahimmat, koska niissä lähettäjä on nähnyt vähiten vaivaa. Itse askarreltuja ja valokuvia arvostan, vaikkeivät lähettäjän taidot kunnossa olisikaan - ainakin on yritetty ja nähty vaivaa. Nettikortteja ja tekstareita on monenlaisia, mutta aattona en niitä enää halusiai saada, vaan mieluummin aikaisemmin.
Olenko jotenkin outo, kun musta kaikki joulukortit on kivoja? Itse en juuri jaksa lähetellä, mutta tykkään saada kortteja, oli ne sit Tiimarin kortteja tai itse askarreltuja tai niitä tekstareita.
Ap:n elämä kuulostaa hankalalta.
Mun mielestä ne on oikein kivoja, nättejä eikä mihinkään luirupaperille painettujakaan. Kyllä mä aion niitäkin ostaa myös tänä vuonna ja lähettää. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että niissä on jotain halveksuttavaa. Vai onko syynä Tiimari-logo???
Inhoan tekstareita, sähköposti jopa menee.
Ihanimpia on valokuvat ja itse askarrellut. Laitan kyllä kaikki seinälle postikortti-"ikonostaasiksi". Joulun jälkeen säilön ne kirjekuoreen, panen päälle vuosiluvun ja talletan ne joulupallolaatikkoon.
sellasen kortin, jossa oli lapsista valokuvat: kummallakin punasilmät ja asettelu oli ihan hassu: toisella lapselta pää puoliksi poikki. Ilmeet eivät olleet mitenkään erityisen hyvät. Olihan ne tonttulakit päässä, mutta muu vaatetus vallan arkinen. Istuivat lisäksi (mielestäni) rumalla sohvalla.
Mutta, ajatus tärkein :)
kumpi on pahempí, Tiimari-kortti vai tekstiviesti. Mutta kyllä tekstari on pahin. Itse uskon että kohta a) on vain urbaani legenda, itse en ole sellaista koskaan nähnyt. Kaikki missä on vähänkään eforttia, on symppiksiä. Ja hauskahan niitä on sitten vertailla, kun laitan kuitenkin kaikki sinitarralla keittiön seinään. Tänä vuonna lähetämme pitkästä aikaa tyylikkään valokuvakortin lapsista.
kyllä tuttavia pitäisi pystyä muistamaan muutenkin ilman mitään juhlapyhiä. Siis tällä tarkoitan ihmisiä, jotka eivät tosiaan pidä muuten yhteyttä kuin kerran vuodessa sen joulukortin verran.
Mutta noista ärsyttää eniten lapsi tonttuhattu päässä, sitten ne kuluneet muka-nokkelat kiertotekstarit ja -sähköpostit.
lisätään vielä koirat tonttulakki päässä.
Jos jonkun kuvan haluaa laittaa, niin sitten OIKEASTI hyvä kuva, ei mikään sinnepäin tai öö-tuli-kiire-otetaan-vaik-toi-kuva.
Jos on nähty mahdollisimman vähän vaivaa, niin ei kiva. Eli räkänokkalasten tiptap-kuvatkin on jo korttien aatelia näiden rinnalla.
kaikki eivät ole joulukortti-ihmisiä enkä ainakaan minä pahastu jos ei kaikilta joulukorttia tule.
Silloin tekstarikin on ihan ok.
sähköposti/tekstiviestikortit, joissa pääidea ei ole joulun toivotus, vaan se, että lähettäjä pääsee mahdollisimman vähällä vaivalla. En noteeraa mitenkään näitä sähköpostikortteja, en edes avaa niitä. jos joku ei viitsi nähdä vaivaa laittaakseen kunnon tervehdystä, niin minä en näe vaivaa lukeakseni jonkun kuppaisen tervehdyksen.
tekevät itse joulukortit. On kiva avata kuorta sellaiselta henkilöltä ja miettiä, että millanenkohan kortti tällä on tänä vuonna. Säilön itsetehtyjä ja valokuvajoulukortteja joulukoristelaatikossa, vuoden parin takaisiin kortteihin on kiva palata.
Muistaminen on kuitenkin pääasia.
ja joulua toivottavat Musti ja Mustin isi ja äiti.
Ällöö.