Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuleva joulu juuri sellainen kuin sinä haluat?

Vierailija
02.11.2010 |

Vai joutuuko tekemään kompromisseja?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisti vanhempani tulevat meille n 4 tunniksi eli koko joulu puurosta pukkiin pitää vetää siinä ajassa läpi.

Sen lisäksi meille tulee kaksi miehen aikuista lasta, jotka eivät tikkua ristiin laita ja toisen poikaystävä.

Vierailija
2/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku kuvittelin koska joudun töihin jouluaattona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todennäköisesti joudun makaamaan koko joulun sängyssä, yksin, joten ei ole odotetun kaltainen, mutta minkäs teet.

Vierailija
4/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmisreissu, vaikka kylpylään, ja pakene paikalta.

Vierailija
5/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vielä tietää, mutta toivottavasti! Ei ole niin kovin suuria vaatimuksia; rauhallista yhdessäoloa perheen kesken, syödään hyvin ja nautitaan olosta. Samat toiveet miehelläkin, lapsi ei vielä osaa kertoa mitä haluaisia tehdä, ehkä hänellekin rauhallinen kotijoulu on ok, kun saa vielä muutamat lahjatkin.

Vierailija
6/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokia,tykkään siis tehdä ja hössöttää joulua,en vaan voi sietää sukulaisia jotka vuodesta toiseen tunkevat meille,kysymättä sopiiko meille,enkä voi/kehtaa kieltääkkään heitä tulemasta,oma vikani kun olen joskus moisen touhun alkanut....terv 15

Vierailija
7/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut pitkään joulusta, joka vietetään omassa kodissamme ja jonne lähisuku on kutsuttu. Aiemmin ollaan vain asuttu pienissä asunnoissa, joten aina on rampattu mummit läpi aattona. Ei ole itse tarvinnut mitään tehdä, mutta tukka putkena ollaan täytetty muiden odotuksia (esim. mihin aikaan pitää olla missäkin pöydässä, milloin pukki tulee, milloin joku sukulaisperhe jne).

Nyt vietämme ekaa joulua omassa isossa kodissamme. Kutsuin juuri lähisukulaiset paikalle ja lupasin perusruoat tehdä (laatikot, kinkun ja rosollin sekä riisipuuron, piparit ja tortut). Kaikki erikoisemmat mieltymykset pitää muiden tuoda mukana, ja ihan mukisematta siihen suostuivat. :)

Vierailija
8/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on juuri toiveidemme mukainen. Lämpöä ja eksotiikkaa. Ei kylmää, pimeää ja räntää. Ei hosumista ja pakkojuhlintaa. Vain rentoutumista ja auringonpaistetta.

Vierailija
9/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdemme lappiin lumilautailemaan ja laskettelemaan koko perhe. Ei tarvitse tehdä jouluruokia, siellä pääsee valmiiseen pöytään. Lapset saavat tärkeät lahjansa siellä.

Meillä siis joulu on sopivan rento kaikille, mutta kuitenkin niin että siinä on joulun elementit. Lisäksi päästään nauttimaan ulkonaolosta ja liikunnasta siellä rinteissä. Sekä mikä tärkeintä ollaan yhdessä koko perhe ja nautitaan toisistamme:)

Eiköhän silti joulusta löydy vähemmän idyllistäkin. Joku lapsista varmaan valittaa ruoasta, toinen voi pettyä lahjoihinsa, kolmas voi haluta enemmän rinteesen kun taas joku toinen ei halua. Joku voi haluta olla äidin kanssa kaksin, mutta muutkin lapset voivat haluta mukaan. Nukkumisjärjestelyissä aina joku häviää kun useampi haluaa nukkua kuitenkin juuri siinä samassa paikassa. Jne.

Vierailija
10/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ei ole kertonut haluaako meidät sinne vai ei. Jos haluaa, meidän on varmaan pakko mennä siitä huolimatta että joulusta ei silloin minun näkökulmastani tule kuin pelkkä ikävä velvollisuus.

Meillä on systeemi että ollaan joka toinen vuosi mun ja joka toinen vuosi miehen kotikotona. Mä olen yrittänyt pitkään vääntää siitä että eikö me edes näin lapsiperheenä voitaisi joskus olla kotona joulua ja kutsua kaikkia meille, mutta ongelma on se että anoppi ei suostu tulemaan meille.

Vierailija
11/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että olen töissä. Jos en ole töissä, niin on sellainen kuin haluankin.

Vierailija
12/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vuodeosastolla, vuoroista ei vielä tietoa, iltavuoro olis kurjuuden kurjuus :(

Vierailija
13/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen kuin haluaisin

Vierailija
14/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on! Oikein odotan joulua!

Vierailija
15/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa on se että hapan exä on poistunut kuvioista.

Vierailija
16/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on tässä perheessä neljä, ja lähisuvussa vielä toistakymmentä naamaa lisää. Onko olemassa joku syy, miksi joulun pitäisi olla juuri sellainen kuin MINÄ haluan?

Toisaalta onhan se, kun en kauheasti mieti millainen sen "pitäisi" olla. Menee miten menee, nautiskellaan hyvistä hetkistä ja unohdetaan sujuvasti ne vähemmän hohdokkaat ;)

Vierailija
17/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä en kyllä lataa jouluun mitään erityisiä odotuksia. Jouluna syödään jouluruokaa, käydään joulukävelyllä ja jaetaan lahjat.

Mä en tee mitään käsikirjoitusta joulun varalle.

Vierailija
18/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää tuleeko joulusta semmoinen kuin haluan.

Yhtenä jouluna isäni kuoli kesken juhlien aivan yllättäen. Semmoista joulua ei meistä kukaan toivonut.

Yleisesti joulun viettämistä on kiva suunnitella siten, että ottaa huomioon kaikkien yhdessä juhlivien toiveita ja tarvittaessa joustetaan puolin ja toisin.

Itse toivon vain saavani rauhallisen joulun ilman turhaa dramattiikkaa.

Vierailija
19/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi olla oikeus olla matkustamatta mihinkään tai olla kestitsemättä puolta sukua jos ei halua

Vierailija
20/28 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla mietitty joulua lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme