Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kotitilalle muutto.

Vierailija
02.11.2010 |

Meillä on pattitilanne miehen kanssa. Asumme tällä hetkellä rivarissa jossa 73 neliöä. Meillä on kaksi lasta joista toinen jo koululainen. Nyt hän on alkanut kaipailla omaa huonetta ja rauhaa. Makuuhuoneita on siis vain kaksi. Meillä on aikomus muuttaa joskus mieheni kotitilalle, sitten kun anoppi ja appiukko ei siellä enää asu (saman katon alle ei mahduta). Meillä on suunnitelmissa hankkia vielä lisää lapsia ja minä haluaisin jo nyt enemmän tilaa ja omakotitalon. Mies ei kuitenkaan suostu ostamaan taloa muualta koska ostaa sitten aikanaan kotitilansa. Miehen vanhemmat eivät kuitenkaan aio lähteä tilalta minnekään, ikää heillä n.60v. Heidän mielestään voimme asua tässä asunnossa siihen asti. Minä olen niin kyllästynyt tähän koppiin ja säilytystilan puutteeseen. Mikä teidän mielestänne olisi paras ratkaisu? Minua suorastaan vituttaa kun appivanhemmat puhuu miten hyvä meidän on siellä maalla sitten kasvattaa lapsia, mutta haloo! Meidän lapset on muuttanut sitten jo pois kotoa!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät suostu muuttamaan? mikä siinä on syynä?

Nyt pistät miehen seinää vasten,eihän tosta mitään tule että lasten lapsuus menee odottaessa. Jos appivanhemmilla on viimeinen päätös etteivät he halua muuttaa,niin myytte rivarin ja ostatte oman ok-talon,piste. Nyt lähdet etsimään asuntomyyntilmotuksia yms.

Vierailija
2/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ymmärrät tän tilanteen! Eikö ole turhauttavaa! Ja mies vaan odottaa sitä tilaansa, eikä todellakaan halua ostaa mitään muuta taloa, huoh..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuusmaisemissa 2 tuttua miestä ovat vanhalle parille ostaneet rivarin keskustasta ja nuoripari lapsineen ovat muuttaneet tilalle. Molemmissa tapauksissa vanha pri yli 60-v eli saavat eläkettä jo. Iso muutos,mutta loppujen lopuksi kaikki ovat tyytyväisiä.

Jos ei muutosta tapahtdu,niin ilmotat että ostat ok-talon yksin,ei tuo ole mistään kotoisin että elämä menee odottaessa.

Vierailija
4/30 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minun nuoruuden tuttuni kotikylässäni on perinyt kotitilansa,maksanut sisarosuudet ja pisti vanhemmat rivariin,vaihtoivat siis asuntoja.

Vierailija
5/30 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tila on mieheni, päärakennuksessa asuvat appivanhemmat ja meillä on oma talo talouskeskuksen liepeillä. Kaikki ovat tyytyväisiä.

En ymmärrä, miksi ihmisen pitää työpaikastaan luopuessaan myös myydä kotinsa, eiväthän muissakaan ammateissa toimivat niin tee. Siksi edellinen sukupolvi saa asua päärakennusta vaikka maaiman tappiin asti, ei se ainakaan minulta ole pois.

Vierailija
6/30 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisi mielessä, että jos ei ole miljoonaa takataskussa ja haluatte ne vanhukset sieltä muuttamaan, niin voi olla hankala tilanne. Harva suostuu myymään kotiaan alihinnalla vain siksi, että miniä niin vaatii. En ymmärrä, miksi pitää muuttaa 60v iässä isosta omakotitalosta pieneen rivitalokaksioon vain siksi, että tilan jatkajan puolisolla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä maa ja rakennukset maksavat.

Ja toivottavastti ap ymmärtää, että myös hänen oletetaan maksavan puolet tilan kauppasummasta, jos haluaa nimensä kauppakirjaan. Se voi olla jo hankalampi juttu.

Vierailija
7/30 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saisi haluamansa ja sinä pääsisit pieneen kaksioon lastesi kanssa. Jos se riittää appivanhemmille niin miksi ei sinullekin.

Vierailija
8/30 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samantapaisessa tilanteessa. 10 vuotta kului ja käly päätti lähteä, koska "maalla on kamalaa". Yllätyksensä oli aika iso, kun omaisuudenjaossa selvisi, että jaettavana oli vain velkaa. Tilalta pois muuttanut käly ei saanut edes yksiötä vaan piti muuttaa vuokralle. Niin että harkitse kahdesti, mihin paperiin laitat tai et laita nimeäsi.

Vierailija
9/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät appivanhemmat muuta? eivätkö he "osaa" lähteä sieltä,ikänsä kun ovat asuneet? vaan eikö vaan saa aikaseksi,muuttaminen on hankalaa mitä enemmän on ikää ja sitä tavaraa?

Nuoruuden ystäväni teki niin,kun osti kotitilansa,niin ilmotti vanhemmilleen,joko te muutatte tai sitten vanha isäntä jatkaa isännyyttä edelleen ja nuoripari elää omaa elämää. Vanha pari tarvi hieman potkua persuksiin,siis ystävällistä sellasta,vanha pari ostis itten ok-talon keskustasta,halusivat pihan yms.jutut ja nyt ovat kovasti tyytyväisiä oloonsa. Eivät olisi "osanneet" lähteä,kun pelkka muuttamisen ajattelukin oli hankalaa.

Vierailija
10/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat kovasti meidät jatkamaan, mutta eivät halua itse sieltä lähteä.

Ap

Vierailija
11/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä niille toi juttu että on joo terveellistä kasvattaa lapset maalla, mutta lapset on aikuisia jo ennen kuin pääsette sinne.

Vierailija
12/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ette tässä välillä ostaisi omaa taloa jostain?

Vierailija
13/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ovat aina puhuneet ja maalailleet kuvia siitä kuinka minä voin sitten jatkaa ja mieheni kanssa muuttaa tilalle, niin että tila pysyy suvussa. Hekin ovat kohta kuusikymppisiä, mutta ei mitään aikeita ole muuttaa tilalta päin vastoin remontoivat ja rakentavat sinne lisää. Mitä ne oikein kuvittelee, että muutamme sinne sitten vasta kun heistä aika jättää eli sitten kun olemme itse viisikymppisiä...

Vierailija
14/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko appivanhemmat rakentaa teiltä saamillaan myyntituloilla ns. mummon mökin tilan maille? Jonkin tyylin vaikka Kastellin economic mallin (vai mikä se nyt olikaa :) )...

Vierailija
15/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kuulemma voi, kun sitten meillä olisi kaksi huushollia pidettävänä kun appivanhemmat poistuu paikalta. Ja kaupaksi ei välttämättä sitten menisi. 30km keskustasta.

Siinä kotitalossa on 180 neliöä ja nyt pitävät osan huoneesta viileämpänä ettei joudu lämmittämään niitä tiloja..

ap

Vierailija
16/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja appiukko on sitä mieltä ettei heidän tarvitse rakentaa taloa koska heillä on jo sellainen..

ap

Vierailija
17/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voinkin. vaikka huomenna.

ap

Vierailija
18/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ymmärrät tän tilanteen! Eikö ole turhauttavaa! Ja mies vaan odottaa sitä tilaansa, eikä todellakaan halua ostaa mitään muuta taloa, huoh..

ap

Vierailija
19/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuskymppisiä, voivat hyvällä tuurilla asustella ominaan parikymmentä vuotta. Sehän tarkoittaa että teilläkin sitten jo aikuiset lapset. Ja jos heistä joku haluaa tilalle asettua niin tehän sitten "perisitte" tämän toisen , pienemmän , talon...

Vierailija
20/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talo alkaa olla jo pilalla, koska eivät tee sille mitään ja pitävät huoneita kylmänä. Mies ei halua muuta taloa ostaa! Olen ehdottanut kaikkia mahdollisia ratkaisuja, mutta mikään ei käy. Välillä ollaan oltu jo avioeron partaalla tämän asian kanssa. Miehen vanhemmat eivät suostu edes puhumaan asiasta, koska se ei kuulemma ole ajankohtaista. Minä en kestä enää tässä rivarissa! Onko ainoa mahdollisuus sit ostaa iste okt ja jättää mies odottelemaan tiluksiaan?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi